Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نقل از رویترز، «چاک شومر» عضو دموکرات و بلندپایه مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه از این نهاد قانونگذاری درخواست کرد تا چهارتن از مشاوران سابق و کنونی کاخ سفید را جهت ادای شهادت در نشستی که قرار است سال آینده میلادی برای تصمیم گیری در خصوص برکناری «دونالد ترامپ» از ریاست جمهوری برگزار شود، احضار کند.

این رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا خواستار تقاضای رسمی و قانونی این نهاد از «میک مولوانی» رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، «رابرت بلر» مشاور مولوانی و «مایکل دافی» مسئول امور بودجه برای ادای شهادت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخواست رسمی شومر که در نامه ای خطاب به «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا مطرح شد، نشاندهنده تلاش دموکراتها برای طرح ریزی یک نشست احتمالی در مجلس سنا جهت استیضاح ترامپ است.

این احتمال وجود دارد که طی هفته جاری، دونالد ترامپ از سوی مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص اتهاماتی از قبیل سوء استفاده از قدرت و اختیارات خود در مقام رئیس جمهور و درخواست از دولت اوکراین برای انجام تحقیق در خصوص «جو بایدن»رقیب انتخاباتی اش استیضاح شود.

پس از برگزاری این نشست در مجلس نمایندگان، یک نشست رسیدگی به اتهامات ترامپ در مجلس سنا برگزار خواهد شد؛ نشستی که در آن کسب آرای موافق با برکناری رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا دور از ذهن به نظر می رسد.

2323 کد خبر 1331662

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جان بولتون آلودگی هوا باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا عراق باشگاه پرسپولیس آندره استراماچونی بارش برف باران شهر تهران اصلاح طلبان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است

به گزارش همشهری آنلاین، جان بولتون در پاسخ به سوال مجری که خواستار اظهارنظر او درباره تغییر جریان تظاهرات‌ها در آمریکا از آتش‌بس به سمت حمایت از حماس و ایران شده گفت: «من فکر می‌کنم بسیار نگران‌کننده است.»

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا تصریح کرد: «این مسئله به نظر من نشان‌دهنده عدم رهبری موثر در این زمینه است که ما الان نزدیک به یک نسل آدم داریم که درس‌های هولوکاست را به یاد نمی‌آورد؛ لازم است این درس‌ها مجددا به آنها آموزش داده شود.»

جان بولتون همچنین مدعی شد که به این افراد باید آموزش داده شود که چرا اسرائیل یک «کشور قانونی» است و نه یک «کشور ظالم.»

در حالی که بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند در حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده‌اند جان بولتون از جنگ غزه به عنوان «جنگ تمدن در برابر بربریت» یاد کرد.

بولتون یکی از طرفداران سرسخت اسرائیل در آمریکا است و گزارش‌هایی از ارتباطات مالی او با لابی‌های طرفدار این رژیم منتشر شده است.

خود بولتون در کتاب خاطراتش که چند وقت پیش منتشر شد اعتراف کرده که لابی‌های حامی اسرائیل به دنبال آن بودند که او در دولت دونالد ترامپ به مقام وزیر خارجه برسد.

کد خبر 846505 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه جان بولتون ایالات متحده آمریکا فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • پورابراهیمی: مجلس به دنبال اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت