Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@08:49:02 GMT

نقشه آمریکا برای فراری دادن جاسوس اسرائیل از لبنان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۶۹۵۰

نقشه آمریکا برای فراری دادن جاسوس اسرائیل از لبنان

یک روزنامه لبنانی از تلاش سفارت آمریکا در بیروت برای فراری دادن یکی از جاسوس های رژیم صهیونیستی از لبنان خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بیروت برای فراری دادن عامر الفاخوری یکی از جاسوس های رژیم صهیونیستی از لبنان تلاش می کند.

بر اساس گزارش این روزنامه، سفارت آمریکا در بیروت به شدت و به شکلی محرمانه تلاش می‌کند الفاخوری معروف به قصاب الخیام را از لبنان فراری دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دست داشتن سفیر فرانسه در ترور مهندس تونسی گردان‌های «القسام»

به نوشته الاخبار، در همین راستا آمریکایی‌ها اخیرا الفاخوری را به بهانه اینکه به بیماری سرطان مبتلا شده به بیمارستان «اوتیل دیو» منتقل کردند و می‌گویند او باید برای ادامه درمان به خارج منتقل شود.

این در حالی است که به گفته منابع الاخبار و بر اساس داده‌های پزشکی الفاخوری اصلا به سرطان مبتلا نیست.

لازم به ذکر است که عامر الفاخوری فرمانده نظامی زندان مخوف و مشهور «خیام» در زمان اشغالگری رژیم صهیونیستی در لبنان، اخیرا به این کشور بازگشته است.

پلیس فرودگاه بیروت در بدو ورود الفاخوری با گذرنامه آمریکایی، متوجه می شود وی تحت تعقیب است اما پس از بررسی مشخص می شود، دستور توقیف او لغو شده و علاوه بر آن احکام توقیف غیر قضایی صادره از سوی ارتش نیز پس گرفته شده است. این در حالی است که حکم الفاخوری ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه بود. در این شرایط پلیس فرودگاه بیروت نتوانست بدون حکم قضایی مانع ورود الفاخوری شود.

بعد از آن بود که دادگاه نظامی لبنان طی جلسه ای حکم رسمی بازداشت «عامر الیاس فاخوری» جاسوس اسرائیلی ملقب به «قصاب بازداشتگاه الخیام» را صادر کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین ایالات متحده آمریکا لبنان اسرائیل جاسوسی سفارت آمریکا رژیم صهیونیستی آمریکا بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در کجا متوقف می شود؟

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، علیرضا تقوی نیا؛ کارشناس مسائل غرب آسیا در یادداشتی آورده است:
 
۲۰۰ روز از جنگ غزه گذشت در حالی که هنوز جنگ ادامه دارد و افق روشنی برای پایان آن دیده نمی شود.
 
اسرائیل برای حمله به رفح مصمم شده و آن را حتمی می داند و ظاهرا آمریکا را نیز همراه کرده است.
 
البته در اینجا این سؤال مهم نیز مطرح می شود که در حمله به مناطق دیگر نوار غزه چه چیزی عاید اسرائیل شد؟
 
آیا اسرا آزاد شدند؟ آیا توان نظامی حماس از بین رفت؟ آیا رهبران حماس نابود شدند؟
پاسخ همه سؤال ها خیر است.
 
حتی دیروز شهرهای عسقلان و سدیروت هدف راکت های حماس قرار گرفتند تا همگان ملتفت گردند که ادعای نتانیاهو تا چه میزان با واقعیت مغایرت دارد.
 
از سوی دیگر اسرائیل درگیر نبرد با حزب الله در شمال است و مقاومت لبنان کیفیت حملات خود را به نحو محسوسی ارتقا داده و شهرهای عمقی تر را مورد اصابت قرار می دهد.
 
حال سؤال مهم اینجاست که این جنگ تا کی ادامه دارد؟
 
با توجه به شرایط داخلی اسرائیل نتانیاهو به استمرار بحران نیاز دارد و حتی پس از حمله به رفح نیز دور از ذهن می نماید که او دست از تنش بکشد.
 
اما در این میان امکان وقوع اتفاقاتی وجود دارد که معادلات را عوض ‌کند؛ تنش با حزب الله هر لحظه می تواند به یک جنگ تمام عیار منتهی شود و یا فشارهای آمریکا پس از پایان عملیات در رفح شاید نتانیاهو را کنترل کند.
 
در این میان جبهه داخلی اسرائیل بیشترین فشار را متحمل می شود و بخش قابل توجهی از صهیونیست ها خواهان اتمام جنگ هستند.
 
نتانیاهو ممکن است پس از جنگ در رفح دست به قمار خطرناکی بزند و به بهانه تأمین امنیت شمال و لزوم عقب راندن حزب الله از مرز، جنگی گسترده را با لبنان آغاز کند.
 
اما هر چه که هست و شاید شود، این نکته را نمی توان از نظر دور داشت که اسرائیل در یک بن بست راهبردی است زیرا حتی حمله به رفح نمی تواند خواسته های این رژیم را برآورده سازد و نتانیاهو نیز تمایل به پایان جنگ ندارد تا به یک دستاورد برسد.
 
از یاد نباید برد که جبهه داخلی اسرائیل تحمل جنگ فرسایشی را ندارد و ارتش آن نیز اوضاعش مطلوب نیست؛ حمله ایران ضربه شدیدی علیه اعتماد به نفس صهیونیست ها بود و بالعکس انگیزه و جسارت محور مقاومت را بالا برد.
 
در پایان خاطر نشان می شود که عدم حمایت آمریکا، بروز اتفاقی در داخل اسرائیل یا گسترده شدن جنگ با لبنان می تواند روند تحولات را به کلی تغییر دهد.
 
نتانیاهو به استمرار جنگ نیاز دارد اما اسرائیل تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد.
 
این که اسرائیل کجا متوقف می شود سؤال بزرگی است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • (ویدیو) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • فیلم/ حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • گران‌ترین رادار آمریکایی چگونه در اسرائیل منهدم شد؟ + فیلم
  • نقشه آمریکا برای غزه و اسرائیل