Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مایندبادی‌گرین، یافته‌های یک پژوهش تازه در جورنال کالج آمریکایی پزشکی قلب منتشر شده و نشان می‌دهد آنها که دست‌کم چهار بار در هفته از فلفل تند استفاده می‌کنند، خطر مرگ‌شان کمتر از کسانی است که فلفل جایی در وعده‌های غذایی‌شان ندارد.

دانشمندان عادت‌های غذایی و شیوه زندگی بیش از ۲۲ هزار نفر از ساکنان منطقه مولیزه ایتالیا را مطالعه کردند و به این نتیجه رسیدند کسانی که دست‌کم چهار مرتبه در هفته فلفل تند می‌خورند، ۴۰ درصد کمتر از دیگران به حمله قلبی مبتلا می‌شوند و در نهایت از دنیا می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از فلفل در غذا باعث می‌شود خطر مرگ ناشی از بیماری‌های مغزی و عروقی از جمله سکته بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد و خطر مرگ ناشی از هر نوع بیماری دیگر ۲۳ درصد کمتر شود.

ماریالورا بوناچو، پژوهشگر ارشد این تحقیق معتقد است جدا از داشتن هر نوع عادت غذایی، خوردن فلفل برای بدن مفید است و آثار پیشگیرانه دارد. در واقع، حتی کسانی که از رژیم سالم مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند یا غذاهایی کمتر سالم می‌خورند، می‌توانند با افزودن فلفل به وعده‌های غذایی خود خطر مرگ به اندازه‌ای چشمگیر کاهش دهند. این موضوع جز ایتالیایی‌ها در مردم دیگر نقاط دنیا هم ثابت شده است.

در پژوهشی مشابه در سال ۲۰۱۷ پژوهشگران تاثیر استفاده از فلفل تند قرمز را بر میزان مرگ و میر آمریکایی‌ها بررسی کردند و به یافته‌هایی مشابه رابطه عادت غذایی با مرگ در اروپایی‌ها رسیدند. هر چند دقیق مشخص نشد این رابطه صرفا به خاطر استفاده از فلفل تند در وعده‌های غذایی است یا خوردن ادویه‌های تند و تیز دیگر هم می‌تواند تاثیری مشابه بر کاهش میزان مرگ آمریکایی‌ها داشته باشد.

به عقیده دانشمندان، وجود ماده‌ای به نام کپسایسین در فلفل‌های قرمز و سبز علت اصلی کم شدن مرگ و میر ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی در افرادی است که فلفل تند می‌خورند. پیش‌تر تاثیر این ماده در بهبود سوخت و ساز بدن ثابت شده بود؛ ماده‌ای شیمیایی که روند چاقی را کند می‌کند و جلوی مرگ‌های مغزی و عروقی را می‌گیرد. افزودن گیاه و ادویه به وعده‌های غذایی حتی می‌تواند تاثیر فلفل را در تضمین سلامتی بیشتر کند.

کد خبر 470464 برچسب‌ها سلامت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر را بخورید تا آلزایمر نگیرید

آفتاب‌‌نیوز :

از قدیم الایام این باور در عموم مردم رایج بوده که پنیر را نباید به تنهایی خورد و آن را باید همراه با گرو مصرف کرد. بسیاری همچنین بر این باور بودند که مصرف پنیر زیاد بر هوش و ذکاوت افراد تاثیر منفی بر جای می‌گذارد. اما در تحقیقی که اخیرا انجام گرفته مشخص شده افراد مسن‌تری که به طور معمول در رژیم غذایی خود از پنیر استفاده می‌کنند به احتمال زیاد اتفاقاتی که به طور روزمره در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد را بهتر به خاطر می‌آورند. همچنین مشخص شده که افرادی که پنیر می‌خورند بیشتر به خوردن غذا‌های مختلف و متنوع تمایل دارند.

کاهش خطر آلزایمر با پنیر فرانسوی

در نتیجه مطالعات دیگری همچنین مشخص شده که برش‌هایی از پنیر فرانسوی «کمامبر» (Camambert) می‌تواند سطوح «سیتوکین»‌های متورم شونده را کاهش دهند و در نتبجه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کم کنند و در مجموع عملکرد مغز را بهبود بخشند (سیتوکین‌ها دسته‌ای از مولکول‌های پروتئینی محلول در آب هستند که از یاخته‌های گوناگون و بیشتر در پاسخ به یک تحریک ترشح می‌شوند و وظیفه انتقال پیام میان یاخته‌ها را برعهده دارند).

تاثیر مثبت پنیر بر سلامت استخوان‌ها

به اعتقاد کارشناسان پنیر غنی از کلسیم است و استفاده حجم کمی از آن به طور روزانه می‌تواند از کاهش تراکم استخوان‌ها جلوگیری کند. همچنین پنیر سرشار از ویتامین B است که می‌تواند باعث ارتقای سلامت استخوان‌ها شود. پنیر با دارابودن پروتئین و میزان بالایی ویتامین و مواد معدنی به درمان پوکی استخوان نیز کمک می‌کند.

بهبود بهداشت دندان

به گفته کارشناسان تغذیه، پنیر که غنی از کلسیم است به تقویت دندان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این به کاهش کرم خوردگی‌های دندان‌ها هم کمک می‌کند. کارشناسان همچنین گفته‌اند که پنیر همچنین سطوح pH (اندازه اسیدی یا قلیایی بودن دهان را نشان می‌دهد) را افزایش می‌دهد.

جلوگیری از بروز سرطان

پنیر با دارابودن ترکیب اسید لینولئیک و اسفنگولیپید (یکی از لیپید‌های مرکب است لیپید نقش محافظت از یک یاخته (سلول) را دارد) به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. علاوه بر این پنیر دربردارنده ویتامین B است که سبب حفظ عملکرد‌های بدن و محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود.

درمان میگرن

پنیر با داشتن مقادیر فراوان کلسیم به درمان سردرد‌های میگرنی کمک می‌کند.

متعادل کردن وزن بدن

در صورتی که پنیر به اعتدال مصرف شود. چربی‌های طبیعی موجود در آن به افزایش متعادل وزن کمک می‌کنند. البته یکسری پنیر کم‌چرب نیز وجود دارد که به متعادل نگه‌داشتن وزن کمک می‌کنند. پنیر علاوه بر چربی سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است و سبب تقویت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها و متعادل شدن سوخت‌وساز می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • اگر غذایی ۵ ثانیه پس از برخورد به زمین برداشته شود، خوردن آن بی‌خطر است؟
  • کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟
  • حقایقی که آمار‌های رسمی از سفر‌های فروردین روایت می‌کنند
  • عوارض جدی خوردن دوغ
  • این پنیر را بخورید تا آلزایمر نگیرید
  • فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی
  • خطرات تغییر دادن شکل قرص برای خوردن