Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم گفت: آنچه که امور مالیاتی بابت مالیات بر ارزش‌افزوده باید به شهرداری بدهد، نسبت به سال قبل تقریباً ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته و این‌ها معوقه یا هر آنچه که بوده سبب کاهش درآمدهای شهرداری در این زمینه شده است. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

مجید اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه بودجه در ابتدا باید واقع‌بینانه و منطبق با امکانات و ظرفیتی که در درآمدها وجود داشته بسته شود، اظهار داشت: برای اینکه مطمئن شده که به اهداف برنامه‌وبودجه رسیدیم و تحقق لازم را داشته‌ایم، به‌صورت دوره‌ای تحقق بودجه را در هزینه و درآمد، در جاری و عمرانی به‌صورت ماهیانه و 4 ماه یک‌بار توسط کمیسیون‌های تخصصی کنترل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منویات شورا از طریق مجرای بودجه عملیاتی می‌شود، افزود: هزینه‌های جاری توسط کمیسیون برنامه‌وبودجه و هزینه‌های عمرانی شامل تملک، هزینه‌های توسعه خدمات شهری با احداث شوارع و تقاطع‌های غیرهمسطح در کمیسیون‌های عمران و حمل‌ونقل و معماری و شهرسازی و خدمات شهری مورد کنترل قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در مجموع در شش‌ماهه نخست سال 98، میزان تحقق درآمد حدود 80 درصد است که بیشتر در عوارض ساخت‌وساز و عوارض پروانه رشد خوبی داشتیم و تقریباً حدود 90 درصد تحقق در این زمینه صورت پذیرفته است ولی در مالیات بر ارزش‌افزوده عقب هستیم و آنچه که امور مالیاتی باید به شهرداری بدهد، نسبت به سال قبل تقریباً 30 تا 40 درصد کاهش داشته و این‌ها معوقه یا هر آنچه که بوده سبب کاهش درآمدهای شهرداری در این زمینه شده است.

مالیات بر عایدی سرمایه کلید مقابله با سوداگران/دولت یقه دلالان دلار، سکه، خودرو و مسکن را بگیرد10 سال اجرای ناقص قانون مالیات بر ارزش افزودهمعاون امور شهرداری‌های کشور: مالیات بر ارزش‌افزوده در بودجه سال 99 دیده نشده است

اخوان با اشاره به اینکه قرار است دیون بانک تجارت در قالب تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت یا تسویه بازپرداخت شود، تصریح کرد: آنچه که شهرداری تاکنون دریافت کرده، 170 میلیارد تومان در شش‌ماهه نخست سال است و در هزینه‌های عمرانی حدود 30 تا 35 درصد تحقق مالی داریم اما تحقق فیزیکی حدود 50 درصد باشد.

وی تأکید کرد: بیش از 400 میلیارد تومان فروش املاک داریم که بابت معوضات فروش ملکی داده می‌شود و یا مزایده مطالبات غیر نقدی پیمانکاران از طریق املاک، تسویه و تهاتر می‌شود که در آن‌هم تحقق حدود 250 میلیارد تومان در این مدت را شاهد هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بودجه دو وجهی است، خاطرنشان کرد: یک‌بخشی نقدی به‌حساب شهرداری واریز یا تهاتر می‌شود و یک‌بخشی مانند فروش املاک، مشارکت و سرمایه‌گذاری، غیر نقدی محسوب شده و نقدینگی تبادل نمی‌شود، در مجموع تحقق بودجه در نقد و غیر نقد، 70 درصد است.

اخوان از تفاوت درآمدی در حوزه صدور پروانه ساخت‌وساز و عوارض ساختمانی یاد کرد و اظهار داشت: در بحث هزینه کرد، پروژه‌های بزرگ مانند مترو، تقاطع‌های غیرهمسطح در حال اجرا است و در اتمام یا پیشرفت در پروژه‌های نیمه‌تمام، شهرداری توفیقات خیلی خوبی داشته است که مقداری هم در بحث تسویه مطالبات و بدهی‌های بانکی قدم‌هایی برداشته‌شده که نسبت به قبل وضعمان از نظر مطالبات بانکی و پیمانکاران مقداری بهتر است.

وی در زمینه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری نیز یادآور شد: یک هیئت عالی سرمایه‌گذاری تشکیل‌شده که شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری توسط آن تصویب‌شده است و به‌صورت دو هفته یک‌بار کلیه پروژه‌ها و قراردادهای مشارکتی در این هیئت مطرح می‌شود و سیاست‌گذاری صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با تصریح بر اینکه کمیته سرمایه‌گذاری ذیل کمیسیون برنامه‌وبودجه نیز وجود دارد که امور سرمایه‌گذاری و مشکلات سرمایه‌گذاران را رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها تشریفات و موانع قانونی بر سر راه دارند که ما در جهت تسهیل کار، شیوه‌نامه تصویب کردیم اما اصول موضوع این است که تحولات اقتصادی در یک سال اخیر خلل زیادی به روند سرمایه‌گذاری وارد کرد و این شاید معضل مشترک کل کشور باشد.

انتهای پیام/456/ش

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مصطفی فعله‌گری مدیرکل امور مالیاتی کردستان تصریح کرد: چنانچه مودیان مالیاتی اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری اصلاح و تکمیل نمایند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می شوند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور براساس صورتحساب‌های صادره در سامانه مودیان نسبت به تهیه اظهارنامه دوره مالیاتی زمستان سال ۱۴۰۲ اقدام نموده و اظهارنامه مزبور را از طریق سامانه های tp.tax.gov.ir یا my.tax.gov.ir در دسترس مودیان محترم قرار خواهد داده است که مشمولان قانون می‌توانند تا موعد مقرر نسبت به اصلاح و تکمیل آن اقدام نمایند.

شایان ذکر است به منظور تکریم و جلوگیری از تضییع حقوق مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، راهنمای تکمیل اظهارنامه موضوع ماده (۳) قانون تسهیل در سامانه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896262

دیگر خبرها

  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده