Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@15:32:31 GMT

قم بهشت سرمایه‌گذاری ایران در بخش گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۲۷۲

به گزارش ایلنا از قم، مهرداد غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد:‌ با تلاش‌های صورت گرفته، برای بخش قابل‌توجهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم، مجوزهای بی‌نام صادر شد تا سرمایه‌گذار از فرآیند طولانی امور اداری رها شود و به‌سرعت بتواند به فعالیت اقتصادی موردنظر خود بپردازد.

وی بیان کرد: در طول سال‌های اخیر شعارهایی که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌شوند جهت‌گیری اقتصادی دارند و امسال نیز سال رونق تولید نام‌گذاری شده است،‌ در این راستا مدیریت استان و مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی قم تکالیفی را بر اساس اسناد بالادستی برای خود مشخص کرد که از مهم‌ترین موارد آن،‌ حمایت از سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ در قالب هفت راهبرد و ۳۰ برنامه تکلیفی،‌ وظایفی برای دستگاه‌های اقتصادی استان مشخص‌شده است تا شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح تولید باشیم.

غضنفری با اشاره به لزوم استفاده از منابع بانکی برای اجرای طرح‌های اقتصادی استان‌،‌ گفت:‌ استفاده از ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع بانکی فرصت خوبی را برای پیشبرد اهداف اقتصادی قم فراهم می‌سازد.

وی بیان کرد:‌ حوزه سرمایه‌گذاری استان قم در ۸۳ بخش و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان فرصت فعالیت اقتصادی در زمینه‌های متنوع مشخص‌ کرده و آماده همکاری با بخش خصوصی برای عملیاتی شدن سریع آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد:‌ همچنین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم، اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار و در آن تفاهم‌نامه‌های خوبی با بخش خصوصی امضا خواهد شد.

معاون استاندار قم گفت: تشکیل مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در ستاد و به‌صورت میدانی در میان تولیدکنندگان،‌ تشکیل منظم طرح تنظیم بازار، نقش‌پذیری بانک‌ها در روند توسعه اقتصادی استان، مشارکت فعال بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها،‌ احیای واحدهای تولیدی راکد و اتمام بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام ازجمله دستاوردهای اقتصادی استان است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه تولید انرژی‌های پاک،‌ اتصال راه‌آهن سراسری به گمرکات استان،‌ صادرات ۱۵۴ میلیون دلار از کالاهای ساخت قم در سال جاری،‌ کسب بهترین رتبه‌ها در شاخص‌های تنظیم بازار و پایین‌ترین نرخ تورم از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در حوزه توسعه اقتصادی قم است.

وی ادامه داد:‌ قم به دلایل مختلف به‌خصوص در حوزه گردشگری، بهشت سرمایه‌گذاری در کشور است و ما به دنبال جذب حداکثری فعالان بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان هستیم.

غضنفری همچنین گفت: بانک‌های خصوصی نیمی از سپرده‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند اما در روند پیشرفت استان نقش معناداری ندارند و باید این مساله اصلاح شود.

وی در ادامه پیرامون بهره‌برداری اقتصادی از دریاچه نمک بیان کرد: در حوزه این دریاچه هنوز هیچ اقدام عملیاتی انجام‌نشده است، قرار شد مطالعه جامعی در این خصوص انجام و مشخص شود که سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در دریاچه نمک به چه صورت صحیح است.

*بازطراحی مرکز جذب سرمایه گذاری در قم

مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی استان قم نیز در این نشست گفت:‌ مرکز جذب سرمایه‌گذاری استان بازطراحی شده است و تمام دستگاه‌های اجرایی در این مجموعه نماینده دارند.

عادل علیپور افزود: با این اتفاق،‌ نه‌تنها عقب‌ماندگی‌های قبلی در زمینه فعالیت‌های مرتبط با جذب سرمایه‌گذار جبران شد،‌ بلکه مرکز جذب سرمایه‌گذاری قم ازجمله مراکز فعال کشور نیز معرفی گردید.

وی بیان کرد:‌ اطلاعات لازم در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در این مرکز به‌صورت الکترونیکی به فعالان اقتصادی ارائه می‌شود،‌ همچنین سامانه‌های لازم برای رسیدگی به شکایت و امور مشاوره‌ای نیز در این مرکز فعال است.

وی ادامه داد: در این مرکز ظرف یک هفته اعتبار سنجی سرمایه‌گذار انجام و به‌سرعت زمینه عملیاتی شدن طرح انجام می‌شود.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قم نیز در این نشست گفت:‌ ۸۳ فرصت سرمایه‌گذاری در قم احصا که ۱۲ مورد آن به‌عنوان مجوزهای بی‌نام آماده‌شده و سرمایه‌گذار به‌سرعت می‌تواند در آن فعال شود.

محمدرضا نجارپور بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده،‌ همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم در اردیبهشت‌ماه سال آینده با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آبان ماه سال جاری نیز همایشی در رابطه با معرفی فرصت‌های اقتصادی در کیش برگزار شد که ۱۴ غرفه از قم در آن حضور داشتند و سرمایه‌گذاران با فرصت‌های سرمایه‌گذاری آشنا شدند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قم سرمایه گذاری در قم استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان، نوعی ریل گذاری برای حضور هر چه بیشتر سرمایه بخش خصوصی در اقتصاد آذربایجان غربی می‌باشد.

 جواد کرمی در سومین جلسه هماهنگی همایش فرصت های سرمایه گذاری استان افزود: برگزاری همایش سرمایه گذاری استان آذربایجان‌غربی در سالی که توسط مقام معظم رهبری، سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تهیه فهرست و مطالعات پیش امکان سنجی و نیز امکان سنجی فرصت های سرمایه گذاری (محتوی) برای برگزاری هر چه بهتر همایش فرصت های سرمایه گذاری استان ضروری است.

در این جلسه مقرر شد دستگاه های اجرایی استان و نیز دبیران چهار کمیته، صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری به اقدامات خود برای برگزاری بهتر همایش سرعت بیشتری بخشند.

دیگر خبرها

  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این نقطه از ایران
  • تنگ بنیون بهشتِ گردشگری بوشهر
  • واکنش فرزند علم‌الهدی به اتهامات اقتصادی و ماجرای قطع 4000 درخت هیرکانی + عکس
  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • حضور خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی