Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:41:28 GMT

خبر ناگوار پزشکی چگونه به بیمار و همراه او گفته شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۴۱۷

خبر ناگوار پزشکی چگونه به بیمار و همراه او گفته شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش یک روزه نحوه بیان خبر ناگوار پزشکی، با حضور اعضای هیئت علمی، دستیاران، دانشجویان و کارکنان پرستاری بیمارستان شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در سالن آمفی تئاتر این بیمارستان برگزار شد.

سید علی انجو عضو هیات علمی گروه اخلاق پزشکی، اظهار داشت: در این برنامه آموزشی مواردی نظیر اینکه خبر ناگوار شامل چه اخباری می شود و اینکه در چنین مواردی چگونه می توان با بیمار و همراهان او برخورد کرد، مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه پزشکان، پرستاران و سایر ارائه دهندگان و مراقبان خدمات سلامت به صورت پر تکرار با گفتن خبر بد مواجه می شوند، اظهار کرد: زمانی که فردی مبتلا به بیماری شده است که از نظر اجتماعی بیماری سهمگین و سختی تلقی می شود یا راه های انتقال آن فشار اجتماعی به همراه دارد و یا بیماری، صعب العلاج و درمان ناپذیر است؛ گفتن آن به بیمار و خانواده او سخت می شود.

انجو با بیان اینکه در دستورالعمل ها نباید به بیماران امید واهی داد، خاطرنشان کرد: این موضوع به مفهوم تشویق نکردن بیمار و عدم تشویق بیمار نیست بلکه پزشک و کادر درمانی لازم است ضمن ارائه صادقانه اطلاعات و بیان تنگناها و محدودیت ها و سختی های درمان بیماران صعب العلاج آنها را به تلاش امیدوارانه برای مهار و مدیریت بیماری تشویق کنند.

کد خبر 4798916

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیماران خاص وزارت بهداشت ویروس آنفلوانزا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سرطان بیمه سلامت نظام سلامت سازمان بیمه سلامت سازمان غذا و دارو بیمه سازمان نظام پزشکی تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علی اصغر پیوندی ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه علیزاده ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج، افزود: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد.

علیزاده با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، عنوان کرد: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز به اعزام بیماران شدیم.

علیزاده نگاه و دید قومیتی به ساختارها را چالش ساز دانست و ابراز داشت: شایستگی باید محور قرار گرفته و اگر برتری نیز شکل بگیرد، برحسب علم اقدام شود.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به برخی از مشکلات، گفت: کمبود نیرو و منابع انسانی در بیمارستان مطرح بوده و همچنین نیروهایی به عنوان خدمات یا برخی عناوین دیگر مشغول شدند که ردیف گرفته، اما در جایگاه خود قرار ندارند.

علیزاده با تاکید بر اینکه باید پیگیری شده تا نگاه تخصصی به چارت‌ها عملیاتی شود، ابراز داشت: این مسئله کمک می‌کند تا بتوانیم بیمارستان را بهتر مدیریت کنیم.

علیزاده به ضعف تسویه حساب‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: در بحث معوقات بیمه‌ای به ویژه در بحث تأمین اجتماعی مبالغ چشمگیری را شاهدیم که باید همکاری لازم برای تعامل بهتر و بهبود پرداخت‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: بیمارستان دارای بدهی است و نیاز داریم قول‌های داده شده در راستای رفع مشکلات محقق شود.

کد خبر 6085292

دیگر خبرها

  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار