Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@13:48:47 GMT

دستگیری مجری قلابی کلاهبردار

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۴۶۶

کلاهبردار که پس از تماس با مردم، خود را مجری رادیو معرفی می کرد، دستگیر شد.

زنی 36ساله شانزدهم مرداد با دردست‌داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت: فردی با من تماس گرفت و مدعی شد مجری برنامه رادیو جوان است و شماره همراه من به‌عنوان یکی از برندگان خوش‌حساب تعیین شده و برنده مبلغ 50 میلیون ریال هزینه سفر به عتبات عالیات شده‌ام و در صورت تمایل می‌توانم سفر به عتبات را انتخاب یا هزینه سفر را دریافت کنم که من هم با دریافت مبلغ هزینه سفر موافقت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی در ادامه گفت: تماس‌گیرنده بیان مسلط و شیوایی داشت و من هم باور کرده بودم برنده شده‌ام. مجری برنامه شماره کارت من را برای واریزی وجه درخواست کرد و سپس خواستار رمز دوم کارت شد. رمز دوم کارتم فعال نبود و مجری برنامه من را متقاعد کرد به دستگاه خودپرداز مراجعه و برای کارتم رمز دوم دریافت کنم. با مراجعه به خودپرداز و دریافت رمز دوم، در ادامه متوجه شدم به جای واریز مبلغ 50 میلیون ریال، مبلغ 65  میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.

چندی بعد پرونده مشابه دیگری نیز به پلیس ارجاع شد و شناسایی متهم یا متهمان پرونده در دستور کار تیمی از افسران پلیس فتا قرار گرفت. مأموران در گام نخست تحقیقات خود دریافتند متهم پس از اطمینان از حضور طعمه پای دستگاه خودپرداز ابتدا از او می‌خواهد موجودی کارت را استعلام کند و سپس وی را به قسمت انتقال وجه هدایت می‌کند و از او می‌خواهد کد چندرقمی را که ابتدا با دو صفر آغاز می‌شود در قسمت انتقال وجه وارد کند در واقع این کد همان میزان موجودی کارت قربانی است که به‌محض واردکردن کد، از سوی کاربر موجودی متناسب با ظرفیت خودپرداز ‌ سرقت می‌شود.

متهم از شگرد دیگری نیز برای سرقت وجوه استفاده می‌کرد و از قربانی می‌خواست برای واریز‌کردن هدیه، رمز دوم کارت را فعال و آن را ارسال کند که به‌محض اعلام رمز دوم کارت، متهم که از قبل آماده انتقال و سرقت پول مال‌باخته به‌صورت اینترنتی بود، با دریافت رمز حساب قربانی را تخلیه می‌کند.

با تحقیقات پلیسی، هویت متهم شناسایی شد. سپس با هماهنگی مقام قضائی تیمی از مأموران پلیس فتا برای دستگیری متهم اقدام کردند و موفق شدند متهم را که مردی 23ساله است، دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل کنند.

با انتقال متهم به پلیس فتا و تحقیق از این جوان، او که ابتدا منکر اتهامش بود، با ادله موجود مواجه شد و به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس‌پلیس فتای پایتخت با تأیید این خبر گفت: با کشف جزئیات پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای ناحیه 31 معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برای انتقال وجه نیازی به رمز دوم نیست و در صورت برنده‌شدن فقط ارائه شماره کارت لازم است، از شهروندان خواست: در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و تماس‌های تلفنی، به سایت صدا‌و‌سیما مراجعه کنند یا با تماس تلفنی با روابط‌عمومی صدا‌و‌سیما از صحت و سقم موضوع مطلع شوند.

اقتصادآنلاین/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GTq برچسب ها: مجری ، قلابی ، کلاهبردار

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مجری قلابی کلاهبردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سردار سید محمود میرفیضی گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.
ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند