Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:49:01 GMT

برگزاری انتخابات باشکوه ضامن اقتدار ملی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۴۹۲

برگزاری انتخابات باشکوه ضامن اقتدار ملی

این بخشی از تاکیدات و گفته های مدیران ارشد اجرایی ، سیاسی و مذهبی استان کرمان در نشست شورای اداری این هفته با ترکیب جدیدی بود که با توجه به نزدیک شدنایام گرم شدن تنور انتخابات مجلس یازدهم،  مدیران دستگاههای اجرایی استان را به مشارکت جدی برایانجام بدون نقص این رویداد سرنوشت ساز فراخواندند.

برگزاری انتخابات باشکوه ضامن اقتدار ملی است

رئیس ستاد انتخابات در استان کرمان گفت: مولفه اقتدار ملی، دادن پاسخ دندان شکن به دشمنان، حفظ دستاوردهای انقلاب و وحدت مردم در انتخابات نهفته است لذا باید ساز و کار شایسته ای را برای اجرای بدون نقص و تضمین صحت انتخابات در پیش بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمدصادق بصیری  با بیان اینکه در اهمیت انتخابات تردیدی وجود ندارد به ۱۸ مرحله زمانی انتخابات اشاره و تصریح کرد: مراحل انتخابات از اردیبهشت سال جاری آغاز شده و اکنون در مرحله ششم و بررسی صلاحیت داوطلبان قرار داریم و این مرحله تا ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: کمیته ششگانه امنیتی، حقوقی، فناوری، استعلامات، اطلاع رسانی و پشتیبانی انتخابات نیز کار خود را آغار کرده اند و مجریان، هیات های اجرایی، فرمانداران و بخشداران نیز آموزش های لازم را در زمینه برگزاری انتخابات فرا گرفته اند.

بصیری به عامل صحت انتخابات به عنوان اصلی مهم اشاره کرد و گفت: باید در چهارچوب قانون حرکت کنیم لذا قانون انتخابات و آیین نامه های اجرایی و اصلاحات آن را داریم و این وظیفه ما را کاملا روشن کرده هر چند نارسایی و نقص هایی نیز دارد.

وی بر تامین خودرو مناسب با توجه به سخت گذر بودن برخی مناطق استان کرمان در انتخابات تاکید کرد و افزود: شهرداری ها در زمینه تامین اتوبوس شعب سیار، اداره کل پست برای توزیع تعرفه های انتخابات، تامین برخی تجهیزات توسط دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش تامین مکان اخذ رای و نیروی انتظامی تامین امنیت اماکن اخذ رای همکاری کنند.

بصیری تصریح کرد: در مرکز استان کرمان پنج نفر و هر شهرستان سه نفر برای بازرسی مشخص شده و تلفن ۱۱۱ نیز در خدمت مردم است.

وی بر اصل بی طرفی در سلامت انتخابات توسط کارکنان دولت تاکید کرد و افزود: در کرمان ۳۶۲ نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام قطعی شده اند که از این تعداد ۸۸ درصد مرد و ۱۲ نفر زن هستند که نسبت به دوره گذشته حضور بانوان یک درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان در ۹ فرمانداری استان کرمان برای ۱۰ کرسی یازدهمین مجلس شورای اسلامی انجام شد تصریح کرد: همچنین در این دوره شاخص تحصیلات عالی (دکترا) با یک درصد افزایش به ۱۸ درصد رسیده و میانگین سن جوانان نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

 اجازه دو قطبی شدن جامعه در انتخابات داده نشود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه نقش مسئولان در کنار مردم در زمان تبلیغات داوطلبان و برگزاری انتخابات بسیار اساسی است گفت: نباید اجازه داد در این زمان جامعه به سوی دو قطبی شدن، فضای ناسالم و خروج از حدود دین برود .

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: تعدادی احساس وظیفه کردند و در مهلت قانونی برای حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: بعد از تمام شدن ثبت نام، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان آغاز شد و بعد از آن افرادی که در احراز پست نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند باید بتوانند به صورت سالم در رقابت های انتخاباتی شرکت کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ملت ایران در ۴۰ سال گذشته تجربه های فراوانی را در انتخابات ها داشته اند تصریح کرد: داوطلبان مجلس شورای اسلامی حق دارند با توجه به توان، توانایی و قابلیت های خود را در معرض دید مردم قرار دهند اما حق تخریب و نفی رقبای خود را ندارد.

وی افزود: ممکن است در برخی موارد شاهد مواردی چون تخریب سایر نامزدها باشیم که  این طور مواقع نقش مسئولان در کنار مردم بسیار اساسی است.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پشتیبانی از نظام است

 استاندار کرمان مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات حائز اهمیت دانست و گفت: مشارکت مردم در انتخابات پیام پشتیبانی از نظام را دارد و نشان‌دهنده رابطه قوی و یکپارچه مردم است.

 محمدجواد فدائی  با اشاره به اهمیت مساله انتخابات افزود: حضور مردم در انتخاباب حق آن‌ها است و اگر مردم مشارکت کمی هم داشته باشند؛ نمایندگان مجلس انتخاب می‌شود.
وی بیان کرد: رویداد انتخابات بسیار مهم است و در پایان سال جاری رخ می‌دهد و باید نسبت به آن به لحاظ تدارکاتی و فراهم کردن امکانات همکاری کرد.
استاندار کرمان گفت: تعامل و همکاری بسیار مطلوبی بین‌ سیستم نظارتی انتخابات در این استان وجود دارد که این مهم سبب برگزاری انتخاب خوب می‌شود و از مدیران این حوزه قدردانی می‌کنم.
فدائی بر سلامت انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت: این انتخابات باید به‌ گونه‌ای برگزار شود که هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد.
وی قانونی بودن را یکی دیگر از مراحل اجرایی انتخابات عنوان و تصریح کرد: باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و خودمان را مقید می‌دانیم که این مهم اجرایی شود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه نامزدها با سلایق مختلف در انتخابات حضور دارند خاطرنشان کرد:  انتخابات سبب نشاط سیاسی و انسجام ملی می‌شود که باید از این فرصت برای این اهداف استفاده کرد.

ضرورت توجه  به ارکان چهارگانه انتخابات 

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان، سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را چهار رکن مهم انتخابات دانست و گفت: داوطلبان باید شرایط رفتن به مجلس شورای اسلامی را داشته باشند و این ویژگی‌ها از مدرک، سن و سال افراد بدست نمی‌آید.

حجت‌الاسلام علی توکلی با بیان اینکه در بحث انتخابات در صدد عزت و اقتدار ملی هستیم افزود: باید از انتخابات باید برای منافع ملی و سیاسی کشور استفاده کرد.

وی اظهار داشت: تامین سلامت انتخابات بر عهده هیات نظارت و امنیت آن بر عهده نیروی انتظامی، سپاه و اداره اطلاعات است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: مشارکت در انتخابات بر عهده مردم است، اگر چه این روزها عده‌ای این موضوع را القا می‌کنند که امسال انتخابات پرشوری نخواهیم داشت لذا باید این توهم برطرف شود.

حجت‌الاسلام توکلی خاطرنشان کرد: رقابت مربوط به نامزدهای انتخاباتی است لذا این افراد اگر رقبای خود را تخریب کنند، ‌دلیل بر ضعف آنها است و مشخص است حرفی برای گفتن ندارند و این افراد برای کسب توفیق به ناچار دست به تخریب رقیب می‌زند تا راه برایش باز شود.

رصد گفته های این روزهای مدیران ارشد ارکان حکومتی در استان کرمان که از اجرایی تا سیاسی  ، قضایی ،  انتظامی و امنیتی را در بر می‌گیرد همه نشانگر حساسیت این دوره از انتخابات مجلس نسبت به دوره های پیشین دارد لذا می طلبد که با اعتقاد به حضور همه سلایق  در این عرصه ، زمینه سازی برای حضور مردمی با ضریب بالای مشارکتی و تحقق این اتفاق مهم در بررسی صلاحیت ها بیشتر مد نظر متولیان امر قرار گیرد.

برچسب‌ها کرمان ایرنا انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمان ایرنا انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با بزرگ‌ترین حمله پهپادی دنیا به اسرائیل، اولین شب آرام را برای مردم غزه رقم زد

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی حملات موشکی شب گذشته ایران به مواضع رژیم صهیونیستی را بزرگ ترین حمله پهپادی در دنیا دانست و گفت: نام اقتدار ایران در جریان این حملات موشکی درخشید.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه حملات دیشب را یک دفاع مشروع در سطح جهانی دانست و افزود: زمانی که به سفارتخانه کشوری که بر اساس معاهدات، توافقات و پروتکل های بین المللی جزء خاک آن کشور است، حمله می شود؛ آن کشور اجازه خواهد داشت تا از خود به حق دفاع کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدام ایران یک دفاع مشروع از تمامیت ارضی خود بود و نشان داد که صهیونیست ها ناقض معاهدات بین المللی هستند، عنوان کرد: رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی در 70 سال نشان داد فقط زبان زور را می فهمد و شب گذشته بعد از گذشت 190 روز کشتار وحشیانه، اولین شبی بود که این رژیم حمله ای به فلسطین صورت نداد و هیچ زن و کودکی به شهادت نرسیدند.

یوسفی یادآور شد: این امر نشان دهنده این است که تنها زبان زور، جلوی این ماشین کودک کش را می گیرد و نه دیپلماسی که تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اتفاقات نیمه شب گذشته بیانگر اقتدار و خوشحالی همه آزادگان جهان و یأس کسانی بود که علاقمند به استثمار و بردگی هستند، تصریح کرد: فارغ از مسلمانان، بسیاری از صاحبنظران و آزادگان دنیا نیز که پیگیر جنایات صهیونیست ها و دفاع از فلسطینیان بودند، از حملات شب گذشته ایران به مواضع اسرائیل، خوشحال شدند و اقتدار پوشالی صهیونیست ها شکسته شد که بسیار مهم است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ما این عزت را مدیون ژرف‌نگری امام(ره) و حضرت آقا، شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران، شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، سردار زاهدی و همرزمان وی هستیم.

دیگر خبرها

  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • ایران با بزرگ‌ترین حمله پهپادی دنیا به اسرائیل، اولین شب آرام را برای مردم غزه رقم زد