Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@13:27:32 GMT

سلطانیه، نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۵۱۶

سلطانیه، نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری

ایسنا/زنجان فرماندار سلطانیه گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، رویکرد اساسی مدیریت کلان در این شهرستان است.

حسین رحمانی‌هزاررود در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نشست با هیئت سرمایه‌گذار در زمینه ایجاد هتل و اقامت‌گاه در محل سه‌راهی سلطانیه، عنوان کرد: با توجه به این‌که سلطانیه از قطب‌های اصلی گردشگری زنجان به شمار می‌رود، این شهرستان نیازمند برخورداری از زیرساخت‌های توریستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که آغوش سلطانیه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری باز است، ادامه داد: رویکرد اساسی مدیریت کلان مبتنی بر جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم این بخش در شهرستان است.

فرماندار سلطانیه افزود: نظر به این‌که شهرستان سلطانیه در مسیر توسعه گردشگری زنجان - سلطانیه - خدابنده - همدان قرار گرفته، لذا اقدامات جدی و عملی در راستای جذب توان بخش خصوص برای ایجاد مراکز اقامتی، تفریحی، گردشگری و تجاری به‌عمل آمده است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات حوزه جذب سرمایه‌گذار را ایجاد مجتمع خدماتی – رفاهی در محور سلطانیه به خدابنده یادآور شد و گفت: رایزنی‌ها و پیگیری‌های مکرری برای اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه به منظور تسریع در روند ایجاد این مجتمع از سوی فرمانداری انجام گرفته تا از این طریق سرمایه‌گذاران برای سوق دادن توان مالی خود به شهرستان سلطانیه ترغیب شوند.

رحمانی‌هزاررود تاکید کرد: فرمانداری سلطانیه به عنوان مقر عالی دولت به‌طور همه جانبه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت خواهد کرد تا مشوق اصلی و حامی تاثیرگذار بخش خصوصی باشد.

این مسئول ادامه داد: تاکیدات موکد و چندین باره به همه ارگان‌ها و دوایر دولتی مستقر در این شهرستان انجام یافته تا همکاری همه جانبه و موثری با سرمایه‌گذاران داشته و از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

وی با بیان این‌که قطعا حمایت بیشتر از حوزه گردشگری سبب ارتقای جایگاه این شهرستان به‌ویژه در حوزه اقتصادی می‌شود، خاطرنشان کرد: توجه به گردشگری سبب رونق روزافزون اشتغال و ایجاد درآمد برای شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلطانيه زنجان گردشگري بخش خصوصي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است

به‌گزارش خبرنگار مهر، آرمان وطن‌دوست عصر چهارشنبه در نشست کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی استان، اظهار کرد: استان کردستان یکی از مقاصد مهم گردشگری در غرب کشور به‌شمار می‌رود که با دارا بودن ظرفیت‌های متنوع طبیعی، فرهنگی و تاریخی مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: باید با برنامه‌ریزی و مشارکت همه‌جانبه این ظرفیت‌ها در سطح ملی و فراملی معرفی و در راستای تنوع بخشی به تأسیسات و جاذبه‌های گردشگری اقدامات جدی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به معرفی پالنگان به‌عنوان یکی از روستاهای جهانی گردشگری ایران به سازمان جهانی گردشگری، عنوان کرد: پس از تشکیل کارگروه روستاهای جهانی، ١٣٠ روستا از بین کل روستاهای کشور وارد مرحله اولیه انتخاب شدند که در ارزیابی نهایی این تعداد به ٨ روستا رسید.

وطن‌دوست یادآور شد: روستای پالنگان کردستان یکی از ٨ روستایی است که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهد کرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان بیان کرد: دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از منابع طبیعی، پایداری اقتصادی، پایداری اجتماعی، پایداری محیطی، توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری، زیرساخت و اتصال و همچنین بهداشت و ایمنی و امنیت از جمله شاخص‌های اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری بوده است.

وطن‌دوست یادآور شد: روستایی که توسط سازمان جهانی گردشگری معرفی شود از اطلاع‌رسانی بین‌المللی و امتیازهای تبلیغاتی به عنوان نمونه‌ای برجسته از یک مقصد گردشگری روستایی بهره‌مند خواهند شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به اینکه محتوای موجود در فضای مجازی شامل عکس، فیلم، گزارش و نیز نظر مخاطبان یکی از ملاک‌های مهم انتخاب خواهد بود، بیان کرد: ثبت جهانی روستای تاریخی پالنگان مستلزم همکاری و تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، مردم محلی، هنرمندان، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است.

وی از بازدید کارشناس معاونت گردشگری کشور در روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته جاری به‌منظور بررسی و تکمیل پرونده روستای تاریخی پالنگان برای کاندید قرار گرفتن در مجموعه روستاهای جهانی گردشگری خبر داد و گفت: ارزیابی ثبت جهانی در دو سطح ملی و بین‌المللی انجام می‌شود که تا ۱۵ اردیبهشت فرصت داریم پرونده روستای پالنگان را برای ثبت جهانی تکمیل کنیم.

وطن‌دوست اظهار کرد: ضرورت دارد در مدت‌زمان باقیمانده با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود و ارائه راهکارهای جامع، اقدامات لازم انجام شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان در پایان سخنانش با اشاره به برگزاری جشن بزرگ هزار دف در روستای تاریخی پالنگان افزود: این آئین فرهنگی، به‌عنوان یک میراث آئینی و معنوی، امسال در آخرین جمعه فروردین‌ماه با حضور گروه‌های مختلف دف‌نوازی و هنری در روستای گردشگری پالنگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6081371

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز