Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی - مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان از برگزاری محفل انس با قرآن کریم سه‌شنبه شب هفته جاری با حضور قاری بین‌المللی استاد شایق در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام مرتضی جمالی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان گفت: ستاد ازدواج دانشجویی همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌‌های آزاد اسلامی، پیام نور، دولتی، علمی کاربردی و دیگر دانشگاه ها هر ساله طرحی تحت عنوان «همسفر تا بهشت» را اجرا می‌کنند و هدف از برگزاری این طرح ترویج ازدواج دانشجویی به دور از تجملات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هر سال از اول تا پایان آذرماه اقدام به ثبت‌نام زوج‌های دانشجویی می‌کنیم، بیان کرد: یک سال از عقد این دانشجویان باید سپری شده باشد ضمن اینکه حداقل یکی از دو زوج جوان باید دانشجو باشند، این افراد باید به سایت ezdevaj.nahad.ir مراجعه و ثبت‌نام‌ خود را انجام دهند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان با اشاره به اینکه اعزام دانشجوبان به سفر مشهد مقدس از اول دی ماه آغاز و تا ۲۳ اسفند ماه ادامه دارد، یادآور شد: این سفر ۳ روزه رایگان و هدیه مقام معظم رهبری است.
حجت‌الاسلام جمالی تصریح کرد: در مشهد مقدس در تالاری جشن ازدواج دانشجویی برای این دسته از دانشجویان برگزار و برنامه‌هایی شامل کارگاه‌های آموزشی مهارت، کارگاه اختصاصی با حضور روانشناسان برتر، کارگاه اختصاصی بانوان و مردان، قرائت پیمان‌نامه ازدواج اجرا می‌شود.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان تأکید کرد: سال گذشته ۱۳۰ زوج جوان در دانشگاه ولی‌عصر(عج) ثبت‌نام و به مشهد مقدس اعزام شدند و امسال نیز تاکنون ۷۰ زوج ثبت‌نام کردند و تا آخر ماه فرصت ثبت‌نام وجود دارد.
حجت‌الاسلام جمالی اعطای تسهیلات کم بهره به میزان ۵ میلیون تومان به هر زوج با بهره ۲ درصد از بانک رسالت را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و اظهارکرد: این برنامه را از امسال شروع کردیم و متقاضیان می‌توانند به دفتر نهاد رهبری در دانشگاه مراجعه و معرفی‌نامه برای بانک رسالت جهت دریافت وام‌ ۵ میلیون تومان را دریافت کنند.
وی با اشاره به وجود ۶ خوابگاه دخترانه و ۲ هزار دانشجوی دختر در دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی ما اعزام مشاوران مبلغ به این خوابگاه‌ها است که در سال جاری بیش از ۱۷ مشاور خانم به خوابگاه‌های دخترانه اعزام کردیم که این مبلغین مشاوره ‌هایی در حوزه معضلات اجتماعی، روابط بین دختر و پسر، ناهنجاری‌‎های خانوادگی، مسائل مذهبی و ... ارائه می‌دهند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان از محفل انس با قرآن کریم سه‌شنبه شب هفته جاری با حضور قاری بین‌المللی استاد شایق در دانشگاه یاد کرد و ادامه داد: برگزاری دوره سواد رسانه‌ای جهت ارتقا سواد دانشجویی برای جلوگیری از بروز آسیب‌های فضای مجازی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این نهاد برای دانشجویان است که این دوره با حضور دانشجویان سراسر استان کرمان پنجشنبه هفته جاری در محل دانشگاه ولی عصر رفسنجان برگزار خواهد شد.
جمالی تأکید کرد: در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان هم ۳ درس اصلی ارائه می‌شود و در این دروس دانشجو می‌تواند خلاقیت خود را نشان دهد که درس اول جهاد اکبر، خودسازی و جامعه سازی است درس دوم نظام اندیشه اسلامی است که بر اساس کتاب اندیشه اسلامی مقام رهبری این برنامه تدریس می‌شود در این بحث نظام اندیشه سیاسی و گام‌های سیاسی مطرح و نظام حق را به دانشجویان آموزش می‌دهد و سومین درس هم رسالت الهی است که این درس نقش هر فرد در جامعه کنونی را تبیین و دانشجویان را وادار به کار و ایده پردازی و خلاقیت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی دانشگاه انس با قرآن جمالی رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)،حجت الاسلام محمد عدیده در مراسم تجلیل از فعالین قرآنی این منطقه، با بیان اینکه در مشهد زمینه‌ های فعالیت فرهنگی قرآنی زیادی وجود دارد، اظهار کرد: در مشهد فرصت پرداختن به فرهنگ قرآنی مهیاست و باید آنچه که لازمه زندگی است، از قرآن کریم دریافت و استخراج کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور افزود: مسلماً قرآن کتاب زندگی همه ماست و نباید بدون استفاده در کنج خانه‌ها بماند، بلکه آیات قرآن به ما قائده زندگی کردن را می‌آموزد و باید از آن بهره برد.

وی با اشاره به حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه اظهار کرد: امروزه تلاوت‌ها و قرائت‌های قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است، اما تا قرآنی شدن جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. 

عدیده با بیان اینکه خانه‌ها و مؤسسات قرآنی نماد حرکت مردمی در فرهنگ دینی ما هستند و باید روز به روز تقویت شوند، خاطر نشان کرد: نگاه ما نگاه تربیت محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به اینکه همه باید برای حفظ قرآن کریم تلاش و دامنه جامعه قرآنی را گسترش دهیم، تصریح کرد: اگر جلسات خانگی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی در منازل باب شود، جوانان و نوجوانان با قرآن کریم انس خواهند گرفت.

فاطمه سعادتیان

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • برنامه محفل از نگاه خادمان قرآن
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان