Web Analytics Made Easy - Statcounter

هومن افاضلی در گفتگو با مهر، با اشاره به شرایط فعلی تیم ملی فوتبال ایران، به ملاقات برانکو ایوانکوویچ با سفیر ایران در کرواسی در ارتباط با تیم ملی خبر داد. وی با بیان اینکه برانکو بهترین گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی است، به پیشنهاد مرتضی محصص برای انتخاب «گاس هیدینک» و «لوچسکیو» واکنش نشان داد و گفت در این برهه انتخاب این مربیان کمکی به تیم ملی نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس فوتبال ایران همچنین درباره اتفاقات رخ داده در باشگاه استقلال گفت که اگر به جای وزیر ورزش بود تمام اعضای هیات مدیره این باشگاه را عوض می کرد.

مشروح گفتگوی افاضلی با خبرنگار در ادامه می آید:

* خبرگزاری مهر: فکر می کنید طولانی شدن پروسه فسخ قرارداد مارک ویلموتس با تیم ملی ایران می تواند چه پیامدهایی داشته باشد؟

- هومن افاضلی: به هر حال هنگام فسخ قرارداد وسواس وجود دارد که این وضعیت به خاطر شرایط ارزی طبیعی است. به همین خاطر نمی توان گفت که فسخ قرارداد دیر شده است. با این تاخیر، تنها مربی خارجی که می تواند به تیم ملی کمک کند، برانکو ایوانکوویچ است. هر مربی خارجی دیگری بیاید باید زمان داشته باشد تا نسبت به فوتبال ایران شناخت پیدا کند. اگر هم مشکل مالیات برانکو، دریافت پولش از پرسپولیس و قرارداد جدید با تیم ملی حل نشود، باید سراغ گزینه ایرانی رفت.

* شما یکی از دوستان نزدیک به برانکو هستید. آیا مذاکره ای با وی برای حضور در تیم ملی صورت گرفته است؟

- من هفته گذشته با برانکو گفتگو کردم. برانکو اخیرا ملاقاتی با سفیر داشته و در این جلسه این سئوال مطرح شده که آیا -به حضور در تیم ملی- علاقه مند هستید یا خیر. بیش از این چیزی نمی دانم.

* مرتضی محصص رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای اعلام کرده گاس هیدینک و لوچسکیو می توانند به تیم ملی ایران کمک کنند. آیا با نظر وی موافق هستید؟

- هیدینک و لوچسکیو مربیان بزرگی هستند ولی با نظر آقای محصص موافق نیستم. این مربیان در حال حاضر شناختی از فوتبال ایران و بازیکنان تیم ملی ندارند و با این زمان کم نمی توانند خودشان را با فوتبالمان هماهنگ کنند. شاید آنها بتوانند بعد از بازی های این مرحله تیم ملی و بعد از خرداد به تیم ملی کمک کنند.

* نظرتان درباره انتخابی مربی ایرانی چیست؟

- دو، سه مربی ایرانی هستند که شرایط سرمربیگری در تیم ملی را دارند. آنها اگر برای سرمربیگری در تیم ملی تجهیز شوند می توانند از عهده این کار بر بیایند.

* در باشگاه استقلال هم اتفاقاتی افتاده و بلاتکلیفی سرمربی این تیم یک هفته طول کشیده است. آیا موافق این بسیج همگانی برای بازگرداندن آندره استراماچونی باتوجه به تاثیر زیادی که در فوتبال ایران داشته، هستید؟

- ابتدا باید بگویم اگر جای وزیر ورزش بودم تمام اعضای هیات مدیره استقلال را عوض می کردم چون نتوانستند کارشان را به خوبی انجام بدهند. در مرحله دوم دیگر استراماچونی را بر نمی گرداندم. استراماچونی اگر بازگردد دیگر قابل اداره نیست و از کارلوس کی روش هم بدتر می شود. این مربی از روز اول دنبال این بود که از ایران برود و گزارش هایی هم که رسانه های ایتالیایی منتشر می کردند، موید این موضوع بود. به هر حال این نشان می دهد باشگاه استقلال نتوانسته وظایفش را نسبت به اداره سرمربی خود به خوبی انجام بدهد. آوردن یک مربی بین المللی نیاز به اداره دارد. باشگاه باید امکانات را در اختیار مربی بگذارد و از سوی دیگر اگر اتفاقی رخ داد مربی را صدا کرد و گفت که ورود به فلان مطلب به شما ارتباطی ندارد.

* استراماچونی در مصاحبه هایش تاکید کرده که مشکلش دریافت دیرهنگام مطالباتش نیست بلکه نحوه دریافت آن است و اگر در استقلال می ماند، فیفا صلاحیتش برای مربیگری را تایید نمی کرد.

- تا جایی که می دانم قطع همکاری استراماچونی به خاطر مسائل مالی بوده و فکر نمی کنم لزوما ارتباطی به فیفا داشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

۱۹‌ماه پیش بود که در یکی از حیرت‌انگیزترین اتفاقات دوران معاصر فوتبال ایران، دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی برکنار شد و جای خودش را به کارلوس کی‌روش داد. شگفتی این ماجرا از آن جهت بود که اسکوچیچ با کسب نتایجی خیره‌کننده، سریع‌ترین صعود تاریخ تیم ملی به جام‌های جهانی را رقم زد، اما پاداش او را با برکناری نه‌چندان محترمانه و بازگرداندن مربی پرتغالی دادند! نیازی به یادآوری نیست که کی‌روش چه نتایجی در جام‌جهانی گرفت و چگونه کام عاملان کودتا را تلخ کرد.

حالا حدود یک سال‌ونیم از این اتفاق گذشته و هنوز هم اسم اسکوچیچ به بهانه‌های مختلف در فوتبال ایران مطرح می‌شود مخصوصا زمان‌هایی که قرار است یک تیم صاحب‌نام سرمربی جدید پیدا کند. امروز هم این اتفاق در مورد تراکتور رخ داده. بعد از جدایی پاکو خمس، تیم تبریزی در جست‌وجوی یک مربی جدید است و همزمان با نفراتی مثل یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی، نام اسکوچیچ هم به‌عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شده. اینکه موضوع چقدر جدی است روشن نیست و شاید حتی الان که شما این مطلب را می‌خوانید سرمربی جدید تیم تبریزی انتخاب شده باشد؛ با این حال بد نیست به این بهانه احوالات مرد کروات را مرور کنیم.

خالی‌ترین تقویم دنیا

دراگان اسکوچیچ هم‌اکنون هدایت تیم ملی زیر ۲۱‌سال کرواسی را بر عهده دارد؛ اسم دهان پرکنی است، مخصوصا با توجه به اینکه بیشتر تیم‌های اروپایی دیگر تیم زیر ۲۳‌سال ندارند و در حقیقت می‌توان گفت اسکو در حال‌حاضر رهبر تیم دوم کرواسی به شمار می‌آید. با این حال برنامه مسابقاتی که او در آن درگیر است، به شکل شگفت‌آوری خالی و خلوت به‌نظر می‌رسد. تورنمنت رسمی جاری برای تیم ملی زیر ۲۱‌سال کرواسی، بازی‌های انتخابی یورو۲۰۲۵ است. منتها این مسابقات با چنان وقفه‌های عجیبی برگزار می‌شود که در حقیقت می‌توانیم بگوییم دراگان در کرواسی بیکار است! تیم او آبان سال گذشته ۲‌بازی انجام داد، فروردین امسال ۲‌بازی دیگر را پشت سر گذاشت و ۲‌بازی بعدی هم مرداد و شهریور برگزار خواهد شد! کرواسی در این مسابقات با پرتغال، یونان، جزایر فارو، بلاروس و آندورا هم‌گروه است.

تیم اول گروه به‌طور مستقیم راهی یورو می‌شود و تیم دوم به پلی‌آف می‌رود. کرواسی در فروردین ابتدا با ۳‌گل آندورا را شکست داد، اما در مسابقه بعدی با نتیجه عجیب ۵بر یک به پرتغال باخت. هم‌اکنون پرتغال با ۱۸‌امتیاز از ۷‌بازی صدرنشین است، یونان با ۱۴‌امتیاز از ۸‌بازی در رده دوم قرار دارد و کرواسی با ۱۳‌امتیاز از ۶‌بازی روی پله سوم ایستاده است. با توجه به مسابقات عقب‌افتاده کرواسی، وضع تیم دراگان بد نیست، اما سایر تیم‌های گروه هم بیش از حد ساده به‌نظر می‌رسند و اساسا بردن امثال جزایر فارو و آندورا کار چندان سختی نیست.

به ایران برمی‌گردد؟

تاکنون خبر مهم و موثقی در مورد اینکه اسکوچیچ با پیشنهادهای معتبر بین‌المللی مواجه شده باشد نداشته‌ایم. در عین حال با تفاسیری که در بند قبلی ذکر شد، احتمالا حوصله او در کشورش حسابی سر رفته و عملا بیکار به‌شمار می‌آید. بنابراین شاید بازار کار ایران را جدی‌تر بگیرد. بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی، او پیشنهاد پرسپولیس را رد کرد و حالا گویا با پیشنهاد تراکتور مواجه شده؛ تیمی که طبعا آخرین مشتری مربی کروات در ایران نخواهد بود.

کد خبر 845352 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی دراگان اسکوچیچ - تیم ملی باشگاه تراکتور تبریز

دیگر خبرها

  • حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
  • نعمتی: نباید فقط خمس را مقصر دانست
  • جواب منطقی یحیی گل‌محمدی به ۲ پیشنهاد ویژه؛ صبر استراتژیک!
  • استقبال سرمربی تیم ملی فوتبال ترکیه از دیدار با ایران
  • استقبال سرمربی تیم ملی ترکیه‌ از دیدار برابر ایران
  • سرمربی تیم ملی ترکیه از دیدار برابر ایران استقبال کرد
  • دیدار قلعه‌نویی با سرمربی ایتالیایی ترکیه
  • دیدار قلعه‌نویی با مونتلا/ استقبال سرمربی تیم ملی ترکیه از دیدار برابر ایران
  • ادعای رئیس بایرن: ژابی آلونسو به ما نه نگفته!
  • آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی فوتبال ایران