Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:21:35 GMT

دستکاری باکتری ها برای تزریق دارو به جای سم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۵۹۷

دستکاری باکتری ها برای تزریق دارو به جای سم

بسیاری از باکتری ها مجهز به سرنگ های کوچکی هستند که از آنها برای تزریق سم به درون سلول های بدن انسان استفاده می کنند. حال محققان با دستکاری باکتری ها از این روش برای تزریق دارو استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشگران آلمانی راهی برای دستکاری باکتری های موذی یافته اند تا سم تزریق شده توسط آنها به بدن را تخلیه کرده و به جای این سم از مواد شیمیایی مفید مانند داروها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از باکتری ها برای انتقال بیماری از مکانیسمی مانند سرنگ های باریک استفاده می کنند و از این طریق مجرایی برای نفوذ به درون سلول های بدن انسان می گشایند. پروتئین های سمی از این طریق به مرکز سلول های بدن می رسند و معمولا می توانند در عرض چند دقیقه یک سلول را از بین ببرند.

 

فرایند یادشده از طریق سرما دادن باکتری ها و سپس بررسی آنها از طریق میکروسکوپ های الکترونیکی قدرتمند و در نهایت تخلیه سم ذخیره شده در سرنگ های آنها صورت می گیرد.

البته فعلا این فرایند بر روی هر باکتری مرگباری قابل اعمال نیست ولی محققان امیدوارند بتوانند از این روش نوین برای مقابله با سلول های سرطانی، بدون آسیب زدن به سلول های سالم بهره بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دارو انسان باکتری ها بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این محصول در فرآیند پیوند استخوان کاربرد دارد و می‌تواند با اکسیژن رسانی، تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های استخوانی را تسریع کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان