Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استانها: سکینه اسمی-  هر چند طی اطلاع رسانی گسترده ای که از لحظه افزایش قیمت بنزین در کشور مبنی بر عدم افزایش و قیمت ها در تمامی بخش ها انجام گرفت واما در واقعیت بخش های زیادی از جمله سیستم حمل و نقل درون شهری با سردرگمی زیادی در زمینه عدم افزایش و تغییر قیمت ها مواجه شدند.

مسئولان هر گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی در ارومیه را با تغییر و سهمیه بندی بنزین ممنوع اعلام می کنند در حالی که بررسی میدانی خبرنگار مهر نشان از افزایش خودسرانه قیمت بنزین در برخی مناطق شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند عموم رانندگان تاکسی وضعیت موجود بسیار گلایه مند بوده و اعلام می کنند با شرایط موجود دخل شان با خرج شان اصلا همخوانی ندارد و در طول یک ماه از افزایش قیمت بنزین سهمیه ها متناسب با کارکرد آنها نیست.

برای تاکسی‌های شهری براساس تک‌سوخت یا دوگانه سوز به ترتیب ۴۰۰ و  ۲۵۰  لیتر سهمیه در نظر گرفته شد؛ سهمیه‌ای که از همان دقایق ابتدایی اعلام سهمیه با انتقادات و واکنش های مختلفی از سوی مسئولان و همچنین رانندگان تاکسی مواجه شد برخی معتقدند که باید براساس نوع فعالیت تاکسی باید سهمیه داده شود و برخی نیز معتقدند حداقل بهتر بود زیرساخت‌ها را فراهم می‌کردند.

سهمیه موجود بنزین کفاف دخل و خرج رانندگان تاکسی را نمی کند

غلامعلی علیزاده یکی از رانندگان تاکسی ارومیه در خصوص افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن به خبرنگار مهر گفت: شما که خبرنگار هستید بنویسید تا به گوش مسئولان برسد با این تغییر قیمت شبانه بنزین معیشت ناچیز خیلی از مردم از جمله رانندگان تاکسی بهم خورده و کسی تاکنون پاسخ مناسبی نداده است.

وی با بیان اینکه این سهیمه بندی های بنزین شاید بر اساس قانون و بررسی ها باشد اما در واقعیت مسئولان بدون نظرسنجی و واقعیت اقدام به این کار کرده اند چرا که سهمیه ها باید بر اساس کارکرد انجام می گرفت الان سهمیه همه تاکسی ها چه فرسوده چه جدید و چه دوگانه سوز در کشور یکی است در حالی که درآمد برخی رانندگان فقط از طریق حمل و نقل مسافر بوده و سهمیه اختصاصی جوابگو نیست اما برخی رانندگان به عنوان شغل دوم این کار را انجام می دهند شاید سهمیه آنها اضافه هم باشد.

عیزاده ادامه داد: در عین حال اجازه افزایش کرایه نیز نداریم با این سهمیه بندی نامناسب بنزین و پنج نفر از اعضای خانواده که چشمشان به درآمد من است کاش مسئولان بگویند چگونه گذران زندگی کنم الان دخلمان با خرجمان یکی نیست.

یوسف عباسی یکی دیگر از رانندگان تاکسی در ارومیه که که منتظر جمع شدن مسافران است هم با گلایه شدید از وضع موجود در پی افزایش قیمت بنزین گفت: تاکسی ها حق افزایش کرایه ندارند اما خودروهای شخصی که به راحتی در شهر مسافرکشی می کنند، هر روز کرایه ها را براساس دلخواه خود، افزایش دادند و فقط تاکسی‌ها هستند که در این میان متضرر شده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات رانندگان تاکسی ناشی از سهمیه بندی بنزین فقط به کرایه ها ختم نمی شود گفت: نبود نظارت های کافی باعث شده امروز در بخش های زیادی از جمله سرویس و تعمیر خودور، خرید لاستیک و قطعات موردنیاز خودرو نیز با افزایش سرسام آور قیمت ها مواجه هستیم که امیدوارم مسئولان به این مشکلات ما هم توجه داشته باشند.

سردرگمی ناشی از سهمیه بندی بنزین تنها مربوط به قشر رانندگان تاکسی نیست بلکه مردم نیز در پی عدم نظارت و بارزسی های کافی و نیز افزایش فعالیت خودروهای شخصی مردم برای اینکه به مقصد برسند، ناچارند با قیمت های جدید و گرانی غیرمجاز همراهی کنند.

کرایه تاکسی ها در ارومیه افزایش نمی یابد

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه در خصوص افزایش کرایه تاکسی ها در پی تغییر قیمت بنزین به خبرنگار مهر گفت:خردادماه امسال قبل از بحث افزایش قیمت بنزین کرایه تاکسی در ارومیه به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش یافته و امسال افزایشی نداریم.

مهدی مژدهی فر با بیان اینکه بر اساس قانون هر گونه افزایش کرایه تاکسی ها در طول سال فقط یک بار امکان تغییر دارد افزود: بر اساس اعلام وزارت کشور و دستور العمل سازمان دهیاری ها و شورای ترافیک استان خرداد ماه امسال نرخ کرایه تاکسی در ارومیه ۲۰ درصد افزایش یافته و به دلیل تغییر قیمت بنزین افزایش کرایه تاکسی ها غیرقانونی است.

وی در خصوص گلایه رانندگان تاکسی در پی تغییر قیمت بنزنین نیز گفت: سهمیه متناسب با فعالیت تاکسی ها، تاکسی ون و نیز وانت بارها اختصاص داده شده و اگر راننده ای به وضع موجود گلایه دارد باید از طریق مراجع ذیربط اعتراض خود را بیان کند تا بررسی شود.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد از جابجایی مسافران درون شهری در ارومیه توسط تاکسی، تاکسی ون انجام می شود افزود: در پی افزایش قیمت بنزین میزان علاقمندی به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی افزایش یافته و ممکن است در ماه های آتی این موضوع بررسی و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ می شود.

وی با تاکید بر اینکه هر چند که در حال حاضر قضاوت در مورد آمار دقیق مسافران تاکسی زود است گفت: هر چند که از افزایش تعداد مسافران آمار دقیقی نداریم ولی شواهد عینی نشان می‌دهد که تعداد مسافران تاکسی‌ها نسبت به قبل از افزایش نرخ بنزین بیشتر شده است.

افزایش خودسرانه نرخ کرایه‌ تاکسی در ارومیه غیرقانونی است

مژدهی فر از فعالیت پنج هزار و ۷۰۰ تاکسی در سطح شهرستان ارومیه خبر داد و گفت: ممکن است در سهمیه بندی بنزین برخی از رانندگان نیز گلایه داشته باشند که می توانند با مدارک و سوابق خود از طریق شرکت پخش و فرآورده های نفتی ادعای خود را مطرح و منتظر رسیدگی باشند.

وی در زمینه گلایه رانندگان تاکسی ها در خصوص عدم کم بودن نرخ کرایه ها با افزایش قیمت بنزین عنوان کرد: سهمیه بنزین بر اساس میزان فعالیت و کارکرد تاکسی ها اختصاص یافته و چندان مشکلی برای رانندگان در بحث درآمد ندارد بلکه شاید هزینه های جانبی برای خودرو و ... افزایش یابد که تاثیری بر درآمد این قشر داشته باشد و در این خصوص باید اعلام کنم این افزایش قیمت بنزین موضوع کشوری است و ما کار خاصی نمی توانیم انجام بدهیم.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه دستورالعملی مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌ های تاکسی با توجه به افزایش قیمت سوخت در ارومیه وجود ندارد افزود: افزایش خودسرانه نرخ کرایه‌ تاکسی در ارومیه غیرقانونی است.

مژدهی فرد با بیان اینکه تاکنون دستورالعملی مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌ های تاکسی با توجه به افزایش قیمت سوخت در ارومیه وجود ندارد و هرگونه افزایش قیمت کرایه تخلف محسوب می‌شود ادامه داد: قیمت کرایه ها در خرداد امسال افزایش یافته و هم اکنون هیچ گونه طرحی برای افزایش قیمت کرایه تاکسی وجود ندارد و افزایش خودسرانه قیمت غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده  تخلف برخورد جدی با متخلفان انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه سهمیه‌های بنزین با توجه به تناسب عملکرد تاکسی ‌های ویژه و سرویس‎‌های مدارسی که در سامانه سپند ثبت نام کرده بودند، به احتمال زیاد از ۶۰ لیتر به ۱۲۰ لیتر افزایش خواهد یافت خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و افزایش خودسرانه کرایه باید با شماره ۱۳۷ تماس گرفته و بازرسین به شکایت مردمی رسیدگی و با متخلفین برخورد جدی خواهند کرد.

کد خبر 4798852

منبع: مهر

کلیدواژه: تاکسی افزایش کرایه تاکسی شهرداری ارومیه بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها شهرکرد بیرجند استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از وزیر صنعت ، معدن و تجارت درخواست کرد، شرایطی فراهم شود که رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری از سهمیه لاستیک دولتی با نرخ مصوب بهره مند شوند.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که سید کمال هادیان فر در تاریخ 28 اسفند سال 1402 به عباس علی آبادی نوشته، آمده است: ...بروز برخی کاستی ها، مشکلات و ناهماهنگی ها موجب شده هزینه ها و درآمد فعالان اقتصادی این بخش از توازن خارج شده و به تبع آن خروج فعالان این بخش و عدم سرمایه گذاری در نوسازی ناوگان و گسترش فعالیت های خدمات رسانی در این حوزه رخ داده است.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: افزایش هزینه های ارایه خدمات در بخش مسافر بین شهری، ناپایداری حاکم بر بخش را بیش از پیش دامن زده ، نارضایتی و اعتراضات صنفی و دست اندرکاران را به دنبال داشته و بسیاری از فعالان و صاحبان  ناوگان از این حوزه خارج شده اند...

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در ادامه این نامه آمده است: عدم حمایت از فعالان بخش مسافری به ویژه در حوزه تامین قطعات و لاستیک مورد نیاز این بخش، ادامه فعالیت در این بخش را با چالش های جدی و اساسی رو به رو خواهد کرد و روند حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل حوزه مسافری در کشور مختل خواهد شد که تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی به دنبال خواهد داشت.

در پایان این نامه تاکید شده است: خواهشمند است پیرو مباحث مطروحه در پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور و با توجه به موافقت جناب آقای مخبر معاون اول محترم رئیس جمهور ، دستور فرمایید سواری های کرایه بین شهری و اتوبوس های عمومی بین شهر از سهمیه لاستیک دولتی با نرخ مصوب بهره مند شوند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند