Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا صیداوی استاد تمام گروه علوم دامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است که امسال به عنوان پژوهشگر برتر حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده است. صیداوی حدود 203 مقاله ISI و مقالات علمی پژوهشی وزارتین را در کارنامه خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین 26 جلد کتاب منتشر کرده و یک مجله ISI زبان انگلیسی را نیز اداره می‌کند.

پژوهشگر برتر حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حوزه فعالیت خود گفت: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان پژوهشگر برتر هفتمین جشنواره فرهیختگان انتخاب شدم؛ مجموعه‌ اقدامات من در حوزه علوم دامی و دامپروری با گرایش تغذیه طیور است.

او با بیان این که پژوهشی که کاربردی و هدفمند باشد باید بتواند مشکلات جامعه را حل کند در خصوص مشکلاتی که پژوهشگران با آن روبرو هستند توضیح داد: سیستم تولیدی در کشورمان در بخش خصوصی در حوزه کشاوزی کارآمدی لازم را ندارد که بتواند با بخش‌های دیگر رقابت کند. به عبارتی صنعتگران تلاش نمی‌کنند مشکلات خود را از طریق پژوهشگران حل کنند و ترجیح می‌دهند اقدامات خود را با همین وضع موجود ادامه دهند.

صیداوی با تاکید بر این که پیدا کردن مخاطبی که بخواهد از نتایج پژوهش استفاده کند بسیار سخت است اضافه کرد: افراد و صنایعی که بخواهند هزینه کرده و مشکلات خود را از طریق پژوهش حل کنند سخت پیدا می‌شود؛ دلیل آن هم خرد و ریز بودن سطح تولید در ایران است. کشاورزان و تولید کنندگان کشاورزی پراکنده هستند و مجتمع‌های بزرگ صنعتی ندارند و به همین دلیل برای رفع مشکلات خود هزینه نمی‌کنند. وقتی خرد و ریز هستند نمی‌توانند هزینه‌های پژوهشی را تقبل کنند و این موضوع نیز به دلیل ساختار کشاورزی در ایران است.

پژوهشگر برتر حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که پژوهشگران نیازمند چه نوع حمایت‌هایی از مسئولان هستند اظهار کرد: از مسئولان انتظار داریم پژوهش را باور کنند چرا که پژوهش هزینه نیست بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است. اگر این باور در تمام مسئولان کشور از مجلس تا بخش‌های اجرایی دولت نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

او با بیان این که الان پژوهش فقط نوعی ویترین است ادامه داد: بنابراین هر جا که کمبودی پیش می‌آید در همان ابتدا از پژوهش کم می‌شود؛ معتقدم اگر این تفکر که پژوهش نوعی سرمایه گذاری است در کشور نهادینه شود بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد.

صیداوی اضافه کرد: حمایت مالی برای رشته‌های کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی ما برای آینده است ضروری است زیرا در این صورت می‌توانیم حرف اول را در منطقه و تمام دنیا بزنیم و مشکلی از نظر امنیت غذایی و کشاورزی نداشته باشیم.

پژوهشگر برتر حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی هفتمین جشنواره فرهیختگان در پایان تاکید کرد: وضعیت علمی و پژوهشی در دانشگاه‌های کشور بسیار خوب و اطلاعات علمی دانشگاهیان به روز است تا جایی که به راحتی با پژوهشگران خارج از ایران تبادل علمی داشته و کارهای مشترک پژوهشی انجام می‌دهیم. از لحاظ امکانات، منابع انسانی و تفکر پژوهشی نیز در وضعیت خوبی قرار داریم و یکی پتانسیل‌ها خوب در منطقه محسوب می‌شویم.

انتهای پیام/

341 / 167 صیداوی پژوهشگر برتر حوزه کشاورزی جشنواره فرهیختگان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پژوهشگر برتر حوزه کشاورزی جشنواره فرهیختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

هاشم علایی، ۸ فروردین با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهارکرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، این شرکت مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را ولی نعتمان کشور برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تامین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه‌ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، مدل‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • دولت سیزدهم منشا تحولات بزرگی در روستا‌ها بویژه در حوزه عمرانی شده است 
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است
  • ۵ راهبرد اساسی در حوزه کشاورزی مازندران تعریف شد
  • موانع سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان باید حذف شود
  • هشدار سرمازدگی و یخبندان در باغات کشاورزی
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات
  • هشدارهای هواشناسی کشاورزی در آذربايجان شرقی
  • ارائۀ نوعی تازه از بلورهای آوایی از سوی گروهی پژوهشی