Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت گفت: سامانه‌های tasharof.haj.ir و reserve.haj.ir در خدمت متقاضیان است تا کسانی که قصد واگذاری یا دریافت اولویت حج تمتع را دارند به آن مراجعه کنند. تاریخ انتشار: 09:40 - 25 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۳۴۶

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد تقی قادری، مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره سامانه‌های نقل و انتقال اولویت حج تمتع و فراخوان بروز رسانی اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع اظهار کرد: از اردیبهشت سالجاری سامانه‌ای با آدرس tasharof.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

haj.ir راه اندازی شده است تا کسانی که قصد واگذاری یا دریافت اولویت حج تمتع را دارند به آن مراجعه کنند.

وی افزود: در گذشته خلاء‌ در این رابطه وجود داشت، چرا که برخی افراد بنا به دلایلی قصد واگذاری اولویت حج تمتع خود را داشتند و از طرفی برخی افراد مستطیع نیز درخواست دریافت اولویت حج تمتع را داشتند، اما یک سامانه جامع، متمرکز و تحت نظارت سازمان وجود نداشت که این افراد را به هم وصل کند و در برخی موارد افراد سودجو و دلال نیز در این حوزه حضور می‌یافتند. خوشبختانه با راه اندازی سامانه تشرف شاهد یک نظم و انسجام برای واگذاری و دریافت اولویت‌های حج تمتع هستیم.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بیش از ۲ میلیون و دویست هزارنفر در سامانه سماح

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سامانه tasharof.haj.ir به نوعی ارتباط دوسویه واگذارکنندگان و متقاضیان، مستقیما بدون واسطه افراد سودجود و دلال را برقرار می‌کند، گفت: متقاضیان «واگذرکنندگان و دریافت کنندگان اولویت حج تمتع» ابتدا با مراجعه به درگاه اینترنتی ذکر شده به ثبت اطلاعات و درخواست خود می‌پردازند و سپس بعد از احراز هویت و تایید مراحل، به یکی از دفاتر خدمات زیارتی معرفی می‌شوند تا کار‌های واگذاری قبوض ودیعه گذاری حج تمتع صورت گیرد.

قادری با اشاره به راه اندازی سامانه نقل و انتقال اولویت حج تمتع در سال ۹۸ گفت: هیچ نقل و انتقالی بدون مراجعه به سامانه tasharof.haj.ir و طی کردن مراحل پیش بینی شده انجام نمی‌گیرد و واگذارکنندگان و دریافت کنندگان اولویت نیز از مراجعه به افراد واسطه گر و خرید و فروش به صورت وکالتی یا. پرهیز نمایند چراکه تنها ملاک واگذاری و دریافت اولویت، سامانه ذکر شده خواهد بود.

وی تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه tasharof.haj.ir تاکنون بیش از ۱۳ هزار انتقال و واگذاری اولویت حج تمتع انجام گرفته است.


مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره فراخوان تکمیل اطلاعات دارندگان قبض ودیعه گذاری حج تمتع نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: فراخوان تکمیل اطلاعات که باید از سوی ودیعه گذاران انجام شود به منظور بروز رسانی اطلاعات و ارتباط دو سویه با آنان، برای برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت حج تمتع و تخصیص سهمیه به استان‌ها برای اعزام و سایر امور اجرایی خواهد بود.

وی افزود: به منظور سهولت متقاضیان  درگاه اینترنتی به آدرس reserve.haj.ir طراحی شده تا افراد هرچه سریعتر به آن مراجعه داشته باشند.

قادری با تاکید بر اینکه تمامی دارندگان قبض ودیعه گذاری حج تمتع باید اطلاعات خود را بروز رسانی کنند، تصریح کرد: اعزام، برنامه‌ریزی‌ها و حتی واگذاری اولویت حج تمتع در سامانه tasharof.haj.ir نیز منوط به حضور در فراخوان تکمیل اطلاعات است.


مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع قرار دارند، افزود: سامانه طراحی شده فقط برای افرادی که در اولویت تشرف قرار دارند طراحی نشده و ضروریست تا همه دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع به آن مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج و زیارت حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفند بود.

سود سهام عدالتی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

سود سهام عدالت قرار بود در دو مرحله پرداخت شود، اما بدعهدی برخی از شرکت‌ها سبب شد تا سود سال مالی ۱۴۰۱ سه مرحله‌ای شود. در همین زمینه مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفته بود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

حالا بنابر اعلام رئیس سازمان بورس احتمالا واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت خرداد خواهد بود.

جاماندگان سود سهام عدالت این خبر را بخوانند

رئیس سازمان بورس شب گذشته اعلام کرد: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند.

او افزود: این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

اما آیا با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند برخوردی خواهد شد؟ در همین موردولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: عدم پرداخت سود سهام که مطابق زمان بندی اعلام شده در کدال نباشد یک تخلف است.

وی اظهار کرد: مورد دیگر این که اگر ۸ ماهی که در قانون تجارت تعیین شده و بر اساس مصوبه سازمان بورس این ۸ ماه به ۴ ماه کاهش یافته و برخی از شرکت‌ها اساسنامه خود را تغییر دادند هم زمان بندی رعایت نشود این نیز یک موضوع قابل پیگیری است. در کل دو موضوع عدم رعایت زمانبندی پرداخت سود که در سامانه کدال منتشر شده و هم عدم رعایت زمانبندی بر اساس اساسنامه ناشران قابل پیگیری است و سازمان بورس پیگیر این موضوع خواهد بود.

اما همین که بحث واریز سود سهام عدالت داغ می‌شود برخی از سود جویان هم فرصت را غنیمت می‌شمارند که در همین زمینه مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفته بود: هر زمان که موضوعات مربوط به سهام عدالت مطرح می‌شود عده‌ای از این فرصت جهت کلاهبرداری استفاده می‌کنند که لازم است سهامداران عدالت به چند نکته دقت داشته باشند. معمولا کلاهبرداران چند روش دارند؛ آن‌ها یا به افراد پیامک ارسال می‌کنند و می‌گویند برای دریافت سود سهام عدالت با این شماره تماس گرفته یا روی لینک خاصی کلیک کنید که در این خصوص باید گفت برای دریافت سهام عدالت به هیچ فردی پیامک زده نمی‌شود.

مراقب این پیامک‌های جعلی سود سهام عدالت باشید + فیلم

وی افزود: مورد دیگر این که کلاهبرداران ممکن است در فضای مجازی سایتی را معرفی کنند که قطعا هیچ سایتی برای دریافت سود سهام عدالت وجود ندارد. نکته بعدی این که برخی از کلاهبرداران حرفه‌ای‌تر هستند و حساب کاربری افراد را هک و از طریق آن‌ها برای اطرافیان پیامکی مبنی بر این که "سود سهام عدالت را دریافت کردم به این لینک بروید و شما هم سود دریافت کنید" ارسال می‌کنند. بر همین اساس در این زمینه هوشیاری افراد بسیار مهم خواهد بود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اظهار کرد: در مجموع برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ فردی پیامی داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود و همچنین مراجعه به سایت و لینکی نیاز نیست.

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود، مشمولانی که سود دوره های گذشته را دریافت و سود این دوره عملکرد مالی ۱۴۰۱ را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت یا سجام پس از متوجه شدن مشکل نسبت به اصلاح شماره شبا و مشکل حساب خود اقدام کنند تا سود این دروه را با دوره‌های بعدی دریافت کنند.

در پایان نیز مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سئوالات سهامداران خواهد بود.

کد خبر 845083 برچسب‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار خبر مهم سهام عدالت سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • فراخوان ایران خودرو برای ثبت نامی های سورن پلاس و پژوپارس
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک
  • آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد