Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- استاندار گیلان گفت: برخی مسیرهای جاده ای استان نیازمند توجه به موضوع ترافیک، حمل و نقل، اصلاح هندسی هستند که همه این موارد در دستورکار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ،ارسلان زارع در مراسم آغاز طرح زمستانی در استان گیلان، اظهار کرد: امروز به جهت هم افزایی و اعلام آمادگی یگان های نظامی، انتظامی، راهداری، اورژانس، هلال احمر، امداد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. طرح زمستانی راه ها و جاده ها با هدف پیشگیری از بروز سوانح و حوادث جاده ای در استان آغاز می شود.

استاندار گیلان افزود: ایجاد آرامش، امنیت، آسایش مسافران در مسیرهای شهری و روستایی استان با تلاش شبانه روزی همکاران و نیروهای امدادی و خدمات رسان در سایه همدلی و هم افزایی میسر میشود.

وی با بیان اینکه شرایط دشوار جاده ای، اقدامات و مدیریت سوانح و بحران بازگو کننده اقدامات نیروهای امدادی برای مردم خواهد بود، ادامه داد: حضور به موقع و آگاهانه عوامل پلیس، نیروهای راهداری و هلال احمر و امدادی در بروز حوادث و بحران، ضمن اعتماد عمومی و امیدافزایی به مردم، باعث پیشگیری از حوادث ناگوار می شود.

زارع گفت: گیلان به سبب وجود مواهب خدادادی و طبیعی همواره مورد توجه مسافران و گردشگران است و از لحاظ تردد خودروها، از استان های پرتردد جاده ای محسوب می شود. برخی مسیرهای جاده ای استان نیازمند توجه به موضوع ترافیک، حمل و نقل، اصلاح هندسی هستند که همه این موارد در دستورکار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه حضور آگاهانه و مستمر عوامل امدادی و انتظامی، خود عامل کاهش تلفات و ارتقای فرهنگ ترافیک است، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون تلفات جاده ای در استان هشت درصد کاهش یافته است و امیدواریم همچنان با تداوم این روند، شاهد افزایش ایمنی راه ها باشیم.

وی با اشاره به اقدامات برخی از دستگاه ها در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک، بیان کرد: نمونه ای از این اقدامات شامل اجرای طرح همیار پلیس توسط نیروی انتظامی و همچنین اجرای طرح راهداران محله توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه سال جاری در گیلان اجرا می شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان استانداری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم/ فراکسیون ایمنی راه ها تشکیل شود

ایسنا/گیلان مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در گیلان، با بیان اینکه باید اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم و هر شهروند یک سفیر فرهنگی در رانندگی ایمن باشد، عنوان کرد: رانندگی بین خطوط و با فاصله گامی مهم در ترویج ایمنی راه است.

ابراهیم گلسرخی امروز، ۷ فروردین ماه در گفت وگو با ایسنا، جمعیت طرفداران ایمنی راه ها را نهادی مردمی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی دانست و اظهار کرد: اساس اقدامات و فعالیت های این جمعیت بر توسعه فرهنگ ترافیکی با محوریت مسئولیت اجتماعی متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه در مسافرت های نوروزی باید مراقب رانندگی خودمان باشیم، افزود: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، متاسفانه ۱۲۱۷ نفر در تصادفات رانندگی نوروزی جان سپردند و این فاجعه جانکاه هر ساله تکرار می شود.

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان گیلان با اشاره به شرایط حمل و نقلی و ترافیکی کشور، تصریح کرد: سالانه ۲۰ هزار کشته و ۳۶۰ هزار مجروح ناشی از سوانح رانندگی داریم که ۱۰ درصد مجروحین معلول و دائم العمر از کار افتاده می شوند؛ تاسف برانگیزتر اینکه ۱۸ درصد قربانیان سوانح ترافیکی زیر ۱۸ سال هستند.

گلسرخی با بیان اینکه تصادفات رانندگی سالانه هفت درصد به تولید ناخالص کشور زیان می زند و حدود ۹ تا ۱۱ درصد خسارت قطعی به بودجه کشور وارد می کند، گفت: یکی از دلایل افزایش تعداد کشته شدگان و مصدومان حوادث رانندگی به هم خوردن آمایش سرزمینی و افزایش جمعیت شهرنشین به روستانشین است.

وی با اشاره به نقش مسئولیت اجتماعی در سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن، ادامه داد: عناصر دخیل در ایمنی راه ها را نباید تک تک و جداگانه مورد بررسی قرار دهیم، بلکه بایستی کلیه عناصر را به صورت سیستمی بررسی کنیم، یعنی آموزش تنها کافی نیست و آموزش در کنار سایر عناصر و عوامل، اثربخشی خواهد داشت.

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در گیلان عدم وجود زیرساخت های مناسب حوزه راه، ایمنی ناکافی وسائط نقلیه و وضعیت اقتصادی را از جمله این عوامل دانست و متذکر شد: گاهی شرایط بد اقتصادی اصول رانندگی را از راننده می گیرد؛ در واقع بهره وری ایمنی جنبه های اجتماعی دارد و یک بحث فردی نیست.

وی با بیان اینکه اکنون باید یک جریان عمومی فراگیر برای اعلام هشدارهای لازم در کشور نسبت به روند خطرناک و نگران کننده سوانح رانندگی شکل بگیرد، عنوان کرد: نیازمند مطالبه گری در بخش اصلاح و تقویت ایمنی خودروهای تولیدی و پیگیری طرح های ایمن سازی راه ها از سوی متویان امر با اولویت مهندسی و علمی و فارغ از بخشی نگری و نگاه سلیقه ای هستیم. همچنین باید یک بازنگری در مدیریت های نظارتی و امدادی انجام شود.

گلسرخی خواستار افزایش سهم اعتباری نگهداری از راه ها شد و بیان کرد: روح قانون در بخش رانندگی هنوز کاملا حاکم نیست و رفتارهای صحیح ترافیکی به عنوان مسئولیت اجتماعی همگانی هنوز به درستی شناخته نشده؛ از این رو، امروزه باید به طرف روش های هوشمند در بخش های نظارتی و امدادی برویم و برای رانندگان کم توجه و بی توجه به قوانین و مقررات، محرومیت های مختلف اجتماعی در نظر بگیریم تا با سهل انگاری، جان خود و دیگران را به مخاطره نیاندازند.

وی استفاده از خودروهای شخصی فرسوده و معیوب و بدون تعمیر در سفرهای طولانی را از دیگر عوامل اثرگذار در سوانح رانندگی دانست و اضافه کرد: افزایش قیمت خودرو و هزینه های تعمیرات به ویژه در سال های اخیر چنین شرایطی را ایجاد کرده که باید چاره اندیشی شود.

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در گیلان با تاکید بر لزوم توسعه و تقویت فرهنگ رانندگی، خاطرنشان کرد: کاهش سوانح رانندگی موضوعی فرابخشی است و لذا برنامه های پیش بینی شده زمانی موثر خواهد بود که هر ۳۲ دستگاه و نهاد مسئول ایمنی راه ها با هم همسو و همگام شوند؛ همچنین باید از ظرفیت مهم رسانه ها به ویژه رسانه ملی و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بیش از پیش بهره ببریم.

گلسرخی ۸۰ درصد تصادفات در محورهای شمالی را منجر به فوت عابر پیاده و موتورسوار دانست و یادآور شد: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم پیگیر تشکیل فراکسیون ایمنی راه ها باشند تا به موضوع سوانح رانندگی ورود و از اعتبارات ایمنی راه ها در بودجه های سالانه دفاع کنند.

وی با اشاره به افزایش جهشی سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن، تاکید کرد: ۲۰ درصد تصادفات مربوط به کیفیت جاده ها و ۱۱ درصد مربوط به کیفیت وسائط نقلیه است و لذا علت اصلی نیروی انسانی به عنوان راننده بوده که اهمیت خودمراقبتی در رانندگی را نشان می دهد.

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در گیلان با بیان اینکه باید اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم و هر شهروند یک سفیر فرهنگی در رانندگی ایمن باشد، عنوان کرد: رانندگی بین خطوط و با فاصله گامی مهم در ترویج ایمنی راه است.

وی خستگی، خواب آلودگی، سرعت بالا، استفاده از گوشی تلفن همراه، سرعت غیر مجاز، تغییر ناگهانی مسیر، بی توجهی به جلو، توقف کنار جاده و... را از جمله شایع ترین عوامل در حوادث دلخراش رانندگی دانست و افزود: این بار خودمان تلاش کنیم و با رانندگی سالم، نوروز ۱۴۰۳ را به سلامت بگذاریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • ریزش سنگ در جاده هراز؛ ترافیک به سمت تهران پُر حجم شد
  • ریزش سنگ در این جاده شمالی/ ترافیک به سمت تهران پرحجم شد
  • ریزش سنگ درجاده هراز /  ترافیک به سمت تهران پرحجم شد
  • اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم/ فراکسیون ایمنی راه ها تشکیل شود
  • اصلاح روشنایی و آسفالت مسیرهای پرتردد مسافران نوروزی در سمنان
  • ۸ نقطه پرخطر در جاده‌های خراسان شمالی اصلاح شد
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی منطقه ۱۰ با اصلاح هندسی معابر
  • عملیات اجرایی اصلاح هندسی در بزرگراه یادگار امام(ره)
  • هشدار قرمز برای این ۲ استان‌/ رانندگان از مسیرهای امن تردد کنند