Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@08:27:05 GMT

نباید از تکانه‌های اقتصادی غافل شویم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۸۰۴۲

نباید از تکانه‌های اقتصادی غافل شویم

شهردار مشهد گفت: علی رغم اینکه شهرداری مشهد وضعیت مناسبی نسبت به سایر کلانشهرهای کشور دارد، نباید از تکانه های اقتصادی غافل شویم تا با تمرکز بر روی این موضوع نظام برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در نشست دبیرخانه اقتصاد مقاومتی با تأکید براینکه طی دو سال گذشته درخشان‌ترین بخش فعالیت‌های شهرداری مشهد در حوزه معاونت برنامه‌ریزی بوده است، گفت: تاثیر فعالیت‌های قابل توجه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در دو سال اخیر نسبت به سال‌های قبل از آن را به خوبی می توان احساس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتشار کتاب «چراغ راه» از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تصریح کرد: کتاب چراغ راه یک کتاب کاربردی است که در حوزه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد.

شهردار مشهد با بیان اینکه کتاب چراغ راه یک کتاب راهبردی بوده و مسایل مختلف را به صورت راهبرد محور مورد توجه قرار داده است، افزود: اگر قصد داشته باشیم کتاب «چراغ راه ۲» را منتشر کنیم، باید اقدامات توصیه ای و اقداماتی که می توان برای شهر انجام داد را در آن تشریح کرد.

کلائی تاکید کرد: علی رغم اینکه شهرداری مشهد وضعیت مناسبی نسبت به سایر کلانشهرهای کشور دارد، نباید از تکانه های اقتصادی غافل شویم تا با تمرکز بر روی این موضوع نظام برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

پیگیری سیاست‌های مرتبط با اصلاح الگوی مصرف و تکانه‌های اقتصادی

«جمال حسن‌بارانی» مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد نیز در این نشست با اشاره به نمودار بودجه جاری شهرداری مشهد گفت: خط رشد نمودار بودجه جاری شهرداری مشهد قابل مقایسه با سایر شهرهای کشور نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد با هزینه جاری کمتر، موفق به جلب رضایت شهروندان شده است، افزود: شهرداری مشهد در حوزه عمرانی پروژه‌های خوبی را در دو سال گذشته علی رغم مشکلات اقتصادی و شرایط رکود اجرایی کرده است.

مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد با بیان اینکه کارگاه‌های عمرانی در شهر مشهد فعال و پیشرفت پروژه‌ها قابل توجه بوده است، تصریح کرد: یکی از چرخ دنده‌های تأثیرگذار، پیگیری سیاست‌های مرتبط با اصلاح الگوی مصرف و تکانه‌های اقتصادی است.

حسن‌بارانی ادامه داد: مشهد تنها کلانشهری است که برای تعدیل نرخ ارز، جلسات کارشناسی برگزار کرده که خروجی آن تبدیل به مصوبه و قانون شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در دوسال اخیر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با مشکلی مواجه نبوده است، گفت: خوشبختانه نظام اداری شهرداری مشهد نسبت به سیاست‌های تدوین شده در مدیریت شهری پاسخگو شده است.

مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد اظهار کرد: رویکرد ما به اقتصاد مقاومتی، تکانه‌های اقتصادی است؛ البته در پیشبرد بعضی از سیاست‌ها پیشرفت های خوبی به دست آمده، اما در تکانه‌های اقتصادی، شهرداری مشهد همچنان ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در بخش اصلاح الگوی مصرف اقدامات خوبی انجام داده، همچنین در نظام‌های اداری، پاسخگویی و شفافیت که در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است پیشرفت های خوبی حاصل شده، اما نگرانی اصلی تکانه‌های اقتصادی است که تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی در نظام اداری شهرداری توجه کافی نسبت به آن صورت گیرد.

حسن‌بارانی تأکید کرد: اگر تکانه‌های اقتصادی در آینده براساس عوامل مختلف وجود داشته باشد، خروجی و بازخورد سیستم در ارتباط با این تکانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که انعکاس ناامیدانه برای شهر و شهروندان نداشته باشد.

وی یکی از دیگر اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی را اجرای طرح های نوآورانه در مشهد عنوان کرد و گفت: حوزه فاوا در بخش سامانه تلاش‌های زیادی انجام داده که ثمره آنها در سامانه «فاش» خودنمایی می‌کند.

مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد با بیان اینکه در بخش آموزش منابع انسانی همکاری‌های خوبی برای آموزش ضمن خدمت نیروها انجام شده است، گفت: در بخش ارزیابی عملکرد نیز تلاش شده سامانه‌های مربوطه را مبتنی بر شاخص‌ها طراحی کنند تا اولویت‌های سیاست اقتصاد مقاومتی در شهرداری مشهد عملیاتی شود.

کد خبر 401349

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اقتصاد کلانشهر مشهد شهرداری مشهد شهردار مشهد شهروند شهر کلانشهر پروژه هاي عمراني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سابق پرسپولیس: تیم اوسمار اقتصادی بازی نمی‌کند

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ حمید استیلی درباره پیروزی ۳ بر صفر پرسپولیس برابر صنعت‌نفت آبادان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: شرایط پرسپولیس بسیار خوب است. این تیم در نحوه بازی هم عملکرد خوبی دارد. به غیر از بازی با ملوان، در بیشتر بازی‌ها شاهد عملکرد خوبی از پرسپولیس هستیم. در آبادان هم پرسپولیس با یک بازی هوشمندانه توانست به برتری برسد تا رقابت خود در صدر جدول با استقلال را ادامه بدهد. از زمانی که اوسمار هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته است، پرسپولیس بازی‌های هجومی‌تری را ارائه می‌کند و دو مدافع چپ و راست تیم به خوبی نفوذ می‌کنند تا فرصت گلزنی ایجاد کنند. این شرایط باعث شده هواداران بازی‌های جذابی از پرسپولیس ببینند و نتایج خوبی هم کسب شود.

بیشتر بخوانید: توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس

وی افزود: پرسپولیس وقتی به گل می‌رسد، تلاش می‌کند دوباره به گل برسد و اینگونه نیست که اقتصادی بازی کند. این فوتبال باب دل هواداران است. الان هر بازی برای پرسپولیس حکم فینال را دارد و نباید اشتباه کند. البته پرسپولیس در جام حذفی هم مدعی است و در این جام هم می‌تواند برای قهرمانی تلاش کند.

او همچنین گفت: انتخاب اوسمار ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس تصمیم خوب مدیریتی بود که آقای درویش اتخاذ کرد. این تصمیم هم از نظر اقتصادی برای باشگاه خوب بود و هم نشان داده از نظر فنی هم بسیار تصمیم خوبی بوده است. البته فراموش نکنید اضافه شدن بازیکنانی نظیر عبدالکریم حسن، اورونوف و آل‌کثیر بسیار مهم بوده چراکه این بازیکنان بسیار تاثیرگذار کار کرده‌اند. با اینکه پرسپولیس چند بازیکن مصدوم دارد اما توانسته روند خوبی را در لیگ دنبال کند. اوسمار نشان داده در بازی‌ها ایده دارد و به خوبی ایده خود را پیاده می‌کند.

استیلی درباره غیبت علیرضا بیرانوند و جانشین او هم گفت: بیرانوند دروازه‌بان بزرگی است و قطعا هر زمانی بوده تاثیرگذار بوده است. بازیکنان بزرگ همیشه تاثیر خود را می‌گذارند. به هر حال شرایط به گونه‌ای پیش رفته که بیرانوند در بازی‌های اخیر غیبت داشته و جای او امیرضا رفیعی با عملکرد خوبش به پرسپولیس کمک کرده است. بیرانوند هم در چند سال اخیر از بهترین‌ها بوده است. رفیعی هم به خوبی خود را جا انداخته تا نشان دهد پرسپولیس یک دروازه‌بان مطمئن دیگر هم دارد که در صورت نیاز به تیم کمک کند. امیدوارم روند خوب رفیعی ادامه داشته باشد.

او در پایان درباره اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند در پایان فصل دو جام کسب کند هم گفت: پرسپولیس هم در لیگ و هم در جام حذفی مدعی است و با ادامه روند خوب خود می‌تواند امسال هم دو جام به دست بیاورد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227922 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • فردین یوسفی: نگاه نکردم، فقط گل زدم!
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • تن هاخ: قهرمانی در جام حذفی به معنای موفقیت‌مان نخواهد بود؛ مطمئنم که شانس خوبی برای قهرمانی داریم
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • برای انتقال آب‌های سطحی باید علمی و اساسی وارد عمل شویم
  • سرمربی سابق پرسپولیس: تیم اوسمار اقتصادی بازی نمی‌کند
  • در مشهد هیچ کارتن‌خوابی وجود ندارد!