Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام بابیان اینکه فاز اول باغ‌موزه دفاع مقدس این استان بااعتباری در حدود ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است، گفت: فاز دوم موزه دفاع مقدس ایلام ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«محمدرضا شرف بیانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام بابیان این مطلب، اظهار کرد: فاز اول باغ‌موزه دفاع مقدس در قالب یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سال گذشته با حمایت‌های مسئولان استانی افتتاح و بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ایلام مساحتی حدود سه هکتار دارد و زیربنای مسقف آن نیز سه هزار مترمربع است، افزود: فاز اول این موزه، شامل گالری‌های عکس سه هزار شهید دفاع مقدس استان، بازسازی وضعیت شهرهای ایلام در زمان جنگ، سنگرهای فرماندهی، نقش ایلات و عشایر در زمان جنگ و عملیات‌ها، حضور مردم در دوران دفاع مقدس و بازسازی عملیات‌های انجام‌شده در این استان ازجمله فتح میمک، کوشک، محرم و والفجر پنج است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام یادآور شد: تلاش شده که همه صحنه‌های دوران دفاع مقدس ازجمله اعزام به جبهه‌ها، نقش ایلات و طوایف در دوران دفاع مقدس، پشتیبانی جنگ، ایلام در جنگ و مقاومت و پایداری مردم ایلام در برابر رژیم بعث به نمایش درآید.

 

شرف بیانی با تقدیر از حمایت‌ها و پیگیری استاندار، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) و فرمانده انتظامی و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در راستای بهره‌برداری از فاز اول این مجموعه، بیان کرد: فاز اول این مجموعه در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم این مجموعه وارد مراحل اجرایی شده است.

 

وی بابیان اینکه اعتبار فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ایلام حدود 20 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: برای فاز اول این موزه مبلغ 15 میلیارد ریال از محل منابع استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و تخصیص و 5 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات کشوری از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأمین شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به اینکه فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، بوستان معلم و میدان دفاع مقدس با جانمایی المان‌هایی مربوط به زمان جنگ تحمیلی به باغ‌موزه در نظر گرفته‌شده است.

 

شرف بیانی در پایان خاطرنشان کرد: امسال هم ‌فاز دوم بامساعدت استاندار یک میلیارد تومان توافق‌نامه امضا شد که تاب حال حدود ٣٨٠ میلیون تومان به‌صورت اوراق یک‌ساله و دوساله تخصیص داده شد و با آورده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این پروژه بیش از ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد طرح ملی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان موزه دفاع مقدس ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قزوینیان گفت: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می کند آثار آن در اداره کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی