Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه حضور شرکت‌های نفتی خارجی در ایران وابسته به شرایط سیاسی و پیرامونی است، گفت: اگر شرایط فراهم شود تا بتوانیم از شرکت‌های نفتی خارجی استفاده کنیم و با آن‌ها قراردادهای برد-برد داشته باشیم، قطعا از حضور آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

احمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: در خصوص تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت‌های خارجی پیش از اعمال تحریم‌ها منعقد کردیم، باید گفت که به دلیل این تحریم‌ها هنوز شرکت‌های خارجی پای کار نیامده‌اند اما بخشی از شرکت‌های داخلی در بحث مطالعات میدان، پای کار هستند و در آستانه قرارداد با این شرکت‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بحث قرارداد توسعه ۲۸ مخزن نفتی افزود: در حال حاضر ۶ قرارداد منعقد شده و در حال اجرا هستند و در ایام پیش رو نیز بخشی دیگر از این قراردادها پس از مشخص شدن برندگان مناقصات انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در خصوص احتمال حضور شرکت‌های خارجی در بحث توسعه مخازن تصریح کرد: حضور شرکت‌های نفتی خارجی در ایران، وابسته به شرایط سیاسی و پیرامونی است و در این زمینه با توجه به اینکه نفت یک صنعت بین المللی است و نیاز است تا در مرز دانش و تکنولوژی حرکت شود، گاها خوب است تا با شرکت‌های خارجی همکاری داشته باشیم.

محمدی عنوان کرد: گاها شرایط دانش و تکنولوژی در کشور به صورت کامل فراهم نیست و اگر شرایط فراهم شود تا بتوانیم از شرکت‌های نفتی خارجی استفاده کنیم و با آن‌ها قراردادهای برد - برد داشته باشیم، قطعا از حضور آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به بحث کیفی قطعات ساخت داخل عنوان کرد: هیچ تکنولوژی در دنیا وجود ندارد که روز اول کامل و بی‌نقص باشد؛ در این زمینه باید به سازندگان داخلی کمک شود تا بتوانند رشد کنند و تکنولوژی خود را به‌روز کنند.

محمدی بیان کرد: با توجه به شرایط، از کیفیت قطعات ساخت داخل راضی هستیم اما باید بیشتر تلاش شود تا بتوانیم نقص‌هایی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکتهای نفتی خارجی نمایشگاه نفت خوزستان استانی اقتصادی نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع در بازرسی از ۱۰ دستگاه تریلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار حسن شجاعی‌نسب در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی مستقر در مرز ماهیرود، اخباری مبنی بر تخلف و تغییر ماهیت در محموله‌ها توسط یکی از شرکت‌ها  و  همچنین فعالیت در زمینه قاچاق فراورده‌های نفتی به خارج از کشور مطلع شدند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. 

وی گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی، پس از چندین روز پایش و کنترل خودروهای ورودی و خروجی از مرز ماهیرود به 10 تانکر حامل سوخت و فرآورده‌های نفتی مشکوک شدند که جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند. 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اضافه کرد: مأموران با هماهنگی اداره گمرک ماهیرود در بازرسی از تانکرهای حامل سوخت، مقدار 250 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی که از مرز به خارج از کشور قاچاق می‌شدند، کشف کردند. 

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله‌های سوختی قاچاق را 100 میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستا 10 متهم دستگیر شدند که به همراه پرونده‌های متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

شجاعی‌نسب با بیان اینکه مبارزه با قاچاق سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست در صورت کسب هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. 

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی