Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر پورهنگ: به دنبال آن احداث واحد فراوشی غرب کارون اتفاق افتاد که یک واحد ۱۶۵ هزار بشکه‌ای است.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌و‌گاز اروندان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با بیان اینکه شروع به کار اروندان در واقع با توسعه میدان دارخوین آغاز شد، اظهار داشت:  توسعه میادین غرب کارون به دلیل وسعت کار به شرکت مهندسی و توسعه نفت واگذار ‌و شرکت اروندان متولی راهبری تولید این میادین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌و‌گاز اروندان گفت: در حال‌حاضر شرکت نفت‌وگاز اروندان کار تولید در میادین داخلی جفیر و دارخوین را انجام می‌دهد که در دو ماه گذشته میدان آزادگان جنوبی را نیز تحویل گرفتیم.

آمادگی شرکت نفت‌وگاز اروندان برای راهبری تولید میادین توسعه یافته

پورهنگ با بیان این که میادینی که توسعه پیدا می‌کنند و کار توسعه آنها به پایان می‌رسد به شرکت اروندان تحویل داده می‌شود گفت: شرکت نفت‌وگاز اروندان آمادگی خود را برای راهبری این شرکت‌ها اعلام کرده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد میادین غرب کارون عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی آن‌ها مشترک بودن اکثر میادین است، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سقف تولید تا سال 1404 باید به بالای یک میلیون بشکه در کشور برسد که از این میزان بیش از 55 درصد از میادین مشترک باید تولید شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز اروندان به موقعیت جغرافیایی میادین غرب کارون و همجواری با تالاب هورالعظیم اشاره کرد و گفت: حدود 160 هزار هکتار از تالاب هورالعظیم در ایران واقع شده که به دلیل مسائل زیست محیطی فعالیت در محدوده تالاب حساسیت و سختی بیشتری دارد اما با این وجود تلاش بر این بوده که تولید لحظه‌ای متوقف نشود.

پورهنگ با بیان این که تا‌کنون رکورد تولید 450 هزار بشکه نفت برای ما به ثبت رسیده ادامه داد: این درحالی است که در 6 سال گذشته حدود 250 هزار بشکه نفت از میادین مشترک افزایش تولید داشته‌ایم.

3 میدان نفتی در مسیر توسعه قرار دارند

وی با بیان این که درحال‌حاضر نیز عملیات توسعه میادین نفتی درحال انجام است خاطرنشان کرد: به زودی سه میدان نفتی برای توسعه به یک شرکت داخلی واگذار خواهد شد و کار مهندسی آن‌ها آغاز شده است، کار میادین مینو، اروند و سهراب نیز درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز اروندان گفت: مسئولیت‌های اجتماعی سرلوحه همه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت بوده و خوشبختانه در سال‌های اخیر بسیار پررنگ شده است، یکی از عواملی که کمک به تولید بهینه نفت می‌کند مسئولیت‌های اجتماعی هستند.

مردم مناطق نفت‌خیز باید در درآمد نفت سهیم باشند

پورهنگ با بیان این که درحال حاضر حدود 80درصد از پرسنل شرکت‌هایی که مستقرند را افراد بومی تشکیل می‌دهند اظهار داشت: وقتی نفت درآمد و اشتغال ایجاد می کند، باید افرادی که در آن منطقه هستند از آن درآمد و اشتغال ایجاد شده منافع داشته باشند. کسانی که در نزدیکی تاسیسات نفتی زندگی می‌کنند و از آلودگی زیان می‌بینند باید سهم بیشتری از درآمد نفت داشته‌باشند.

وی ادامه داد: در این راستا از محل عمران و توسعه نفت ورزشگاه 15هزار نفری خرمشهر،بیمارستان، مدرسه و اقداماتی از این قبیل در مناطق نفتی برای مردم ساخته شد، درحال حاضر بیش از 200 پروژه توسط مدیریت عمران و توسعه نفت در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز اروندان خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم طبیعتاً فشارهایی وارد می‌شود اما از نظر راهبردی تاکنون مشکلی نداشته و نخواهیم‌داشت و قطعات بسیار پیچیده که فکر می‌کردیم در تامین آن‌ها با مشکل مواجه شویم را مهندسان جوان ایرانی توانستند با استفاده از روش مهندسی معکوس کارهای ارزشمندی را انجام دهند.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GU1 برچسب ها: نفت ، میدان نفتی ، مناطق نفت خیز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نفت میدان نفتی مناطق نفت خیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ صنعت نفت کشور و گروه صنعت نفت و گاز بالاترین رشد اقتصادی که بالای ۲۰ درصد بود را تجربه کرد که خدا را شاکریم و از همه همکاران در حوزه صنعت نفت و گاز کشور تشکر می‌کنیم.وی اضافه کرد: امسال با برنامه‌هایی که از قبل در بحث اتمام پروژه های نیمه تمام دیدیم، انشاالله در بحث جمع آوری گازهای مشعل، جهش خیلی خوبی رقم خواهد خورد و انشاالله تا ظرف یکی دو ماه آینده با حضور رئیس جمهور در دهلران شاهد افتتاح پالایشگاه جمع آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور، یعنی سمت استان‌های ایلام و کرمانشاه خواهیم بود.اوجی ادامه داد: ما حدود ده میدان نفتی داریم که گازهای مشعل این میادین سالیان سال است که در حال سوختن است و خوشبختانه با تکمیل پروژه های جمع آوری گازهای مشعل در منطقه غرب کشور تمامی گازها های مشعل میادین نفتی که در غرب کشور است، جمع آوری می‌شود و در این پالایشگاه تسویه و به گاز شیرین تبدیل می‌شود که نزدیک به هفت میلیون مترمکعب گاز به شبکه شبکه سراسری گاز تزریق خواهد شد.وی اضافه کرد: این موضوع کمک می کند برای خوراک پتروشیمی‌ها از همین گازها ارسال شود و اینگونه این گازها به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد

اوجی تصریح کرد: در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روزها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225137 برچسب‌ها نفت بنزین

دیگر خبرها

  • گاز‌های مشعل میادین کارون جمع‌آوری می‌شوند
  • لزوم توجه به نقش راهبردی کارگاه‌های مرکزی مناطق نفت‌خیز جنوب در پیشبرد افزایش تولید
  • به زودی، تحقق دستور رهبر انقلاب در دولت سیزدهم
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • ضرورت توسعه اقتصاد غیر نفتی
  • به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد