Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@20:10:18 GMT

توصیه‌های طلایی درباره پوکی استخوان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۹۵۵۴

توصیه‌های طلایی درباره پوکی استخوان

این فرایند به طور طبیعی رخ می‌دهد. هرچند، گاهی اوقات سیستم از بین رفتن و جایگزین شدن به درستی عمل نمی‌کند و بافت استخوانی سریع‌تر از آنچه بازتولید شود تجزیه می‌شود. به طور طبیعی در استخوان‌ها فضای خالی وجود دارد، اما زمانیکه میزان استخوان بیشتری از بین برود و فرایند استخوان‌سازی کُند شود، این فضا‌های خالی گسترده‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این شرایط استخوان‌ها ضعیف شده و مستعد شکستگی می‌شوند و احتمال پوکی استخوان وجود دارد.

عوامل متعددی موجب ضعیف شدن استخوان‌ها و عدم جایگزینی بافت استخوانی تازه می‌شوند که از آن جمله می‌توان به سن، مصرف برخی داروها، بیماری‌های التهابی و تغییرات هورمونی اشاره کرد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، علاوه بر مصرف دارو رعایت نکات ساده‌ای می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به پوکی استخوان کمک کند که شامل موارد زیر است:

افزودن کلسیم به رژیم غذایی: کلسیم به مستحکم شدن استخوان‌ها کمک می‌کند بنابراین دریافت میزان کافی از این ماده معدنیِ ضروری برای افراد مبتلا به پوکی استخوان ضروری است. به گفته محققان بهتر است کلسیم مورد نیاز بدن را از طریق مواد غذایی حاوی آن از جمله محصولات لبنی، گیاهان دارای برگ‌های سبز و غذا‌های دریایی تامین کرد.

تحرک داشتن: در کنار رعایت رژیم غذایی، ورزش کردن در کنترل بیماری پوکی استخوان ضروری است. هرچه فرد میزان تحرک کمتری داشته باشد بیشتر احتمال دارد دچار بیماری پوکی استخوان شود.

خودداری از استعمال سیگار و مواد الکلی: استعمال سیگار فاکتور خطرزای اصلی در بروز پوکی استخوان و شکستگی‌های استخوانی است بنابراین برای پیشگیری از ضعیف شدن استخوان‌ها لازم است مصرف سیگار ترک شود. همچنین مصرف مواد الکلی می‌تواند به سلامت استخوان‌ها آسیب وارد کند.

در عین حال توصیه می‌شود که از چکاپ‌های پزشکی در این خصوص در سنین توصیه شده غافل نشوید و حتما به توصیه‌های پزشک معالج خود با اطمینان کامل عمل نمایید.     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پوکی استخوان درمان پوکی استخوان کلسیم رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)

منبع: کانال تلگرام خلاقیت، بدون مرز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • خواص آب هویج بستنی