Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@10:54:56 GMT

درمان سنگ کلیه با این گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۹۵۵۵

درمان سنگ کلیه با این گیاهان دارویی

سیدیعقوب صهری متخصص کلیه و مجاری ادرار و ناباروری فلوشیپ سرطان‌های دستگاه ادراری با اشاره به اثرگذاری مصرف دارو‌های گیاهی در بهبود بیماری‌های کلیوی، گفت: طبق بررسی‌ها این نوع دارو‌ها می‌تواند در بهبود سنگ‌های کلیه موثر باشد، اما در رفع بیماری‌های مربوط به کیست در کلیه‌ها تاثیری ندارد.


وی با تاکید بر اینکه در مورد دفع سنگ‌های کلیه برخی از دارو‌های گیاهی همچون خارخاسک، کاکل ذرت و دم گیلاس موثر بوده است، تصریح کرد: بیمار پس از مراجعه به پزشک اگر نیاز به داروی شیمیایی نداشته باشد می‌تواند از دارو‌های گیاهی استفاده کند البته که مصرف همزمان این دو نوع دارو با هم نیز مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صهری با بیان اینکه اگر سنگ در مسیر انسداد ایجاد کند می‌تواند عفونت ادراری را منجر شود، افزود: برخی از سنگ‌های عفونی نیز خود باعث عفونت می‌شود از این رو باید هر چه سریع‌تر این افراد تحت درمان قرار بگیرند.

این متخصص کلیه و مجاری اداری با تاکید بر اینکه برخی از عفونت‌های ادراری بدون علامت هستند، تصریح کرد: برخی مواقع سوزش ادرار، تب و علایم تحریکی ادرار از علامت‌های عفونت‌های ادراری است که باید در این مواقع بیمار نسبت به مصرف دارو اقدام کرده یا در صورت لزوم تحت عمل جراحی قرار بگیرد.


وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی سنگ شکن تجویز می‌شود، گفت: در مورد سنگ‌های زیر ۲ سانت کلیه که عفونی نباشد توصیه می‌شود سنگ شکن انجام شود.


صهری با بیان اینکه نخستین گام برای اطلاع از سنگ کلیه انجام سونوگرافی است، افزود: اگر مورد مشکوکی در سونوگرافی دیده شود به طور حتم سی تی اسکن و آزمایش‌های دیگر برای بیمار تجویز می‌شود.


متخصص کلیه و مجاری ادرار و ناباروری در پاسخ به این سوال که بهترین نوع رژیم غذایی در افراد مبتلا به سنگ کلیه چیست، گفت: مصرف نمک و پروتئین کمتر و همچنین استفاده از آب و مایعات زیاد مهم‌ترین رژیم غذایی در افراد مبتلا به سنگ کلیه است.     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سنگ کلیه درمان سنگ کلیه گیاهان دارویی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه


به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا محمدحسین متولی گفت: از آذرماه ۲۰ میلیون وارفارین توزیع شده است که توزیع ۱۶.۵ میلیون عدد آن در زمستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام محموله‌های وارداتی وارفارین در بازار توزیع می‌شود، گفت: مصرف ماهانه وارفارین ۳.۵ تا ۴ میلیون عدد است و با وجود توزیع چندبرابری هنوز بازار اشباع نشده است.

رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو درمورد نحوه توزیع وارفارین بین داروخانه ها، عنوان کرد: معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور درمورد توزیع این دارو بین داروخانه‌ها تصمیم می‌گیرند، سازمان غذا و دارو نیز با اولویت داروخانه‌های دولتی و منتخب این دارو را در تهران توزیع کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • درمان ورم گلو با معجون بابونه (فیلم)
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم)
  • علائم بزرگ شدن پروستات چیست؟ (+ گیاه درمانی )