Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:45:13 GMT

پیست موتورسواری در مرند احداث شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۹۷۲۶

پیست موتورسواری در مرند احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی، امروز در همایش ارتقای ایمنی تردد راکبین موتورسیکلت سواران شهرستان مرند در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تمامی دنیا جاده و انسان عوامل اصلی در تصادفات جاده ای است که در کشورهای توسعه یافته نیز این عوامل درصد کمی ندارند.

وی افزود: فرق بین انسان توسعه یافته و نیافته در ویژگی آن است که میزان تصادفات را با رفتار اجتماعی و فرهنگ خود کمتر کند، فرهنگ موتورسواری باید در شهرستان نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای حمل و نقل شهرستان مرند با اشاره به اینکه فرد توسعه یافته تعامل مثبت با جاده و علائم و احترام به قوانین رانندگی دارد، تصریح کرد: هدف از آموزش هر فرد، انجام دادن نقش خود به صورت مسئولانه در جامعه است، هم اکنون ۴۵ هزار راکب موتورسوار در شهرستان مرند وجود دارد که متاسفانه امسال تعداد ۷ نفر بر اثر تصادف با موتور جان خود را از دست داده و از این تعداد ۵ نفر جز سرپرست خانواده بوده اند که بنیان خانواده دچار نقصان شد.

معاون استاندار آذربایجادن شرقی در ادامه با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای ایمنی بیشتر راکبین موتورسوار عنوان کرد: باید برای فرهنگ سازی جهت ایمنی و رعایت قوانین از طریق دستگاه های ذیربط و ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد.

وی با اشاره به تغییر ذهنیت افراد در جهت فرهنگ سازی تصریح کرد: با فرهنگ سازی می توانیم ذهنیت افراد را تغییر دهیم و می توان با این تغییر به عینیت رسید و فرهنگ رانندگی را در جامعه نهادینه کرد.

فرماندار شهرستان ویژه مرند در ادامه سخنان خود با اشاره به کمک برای ساخت پیست موتورسواری افزود: با کمک بخش خصوصی مکان مناسبی را برای احداث پیست موتور سواری در شهرستان نظرگرفته شود تا جوانان علاقمند بهتر و در یک مکان مناسب بتوانند موتورسواری کنند.

گرشاسبی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جاده های شهرستان در جهت کاهش تصادفات ابراز داشت: با اصلاح هندسی مسیر سرم سازی که متاسفانه تصادفات زیادی در آن محل صورت می گرفت توانستیم تصادفات را به صورت چشمگیری کاهش دهیم.

وی با اشاره به اصلاح ورودی مرند به جلفا گفت: با اصلاح مسیر ورودی مرند به جلفا به طول ۸۵۰ متر با همت و کار تعاملی بین مدیران شهرستان صورت و اصلاح هندسی مسیر توانستیم مشکل مسیر را برطرف کنیم.

فرماندار مرند با بیان اینکه با فرهنگ سازی و رعایت قوانین می توان آمار تصادفات شهرستان را کاهش داد، ادامه داد: در شهرستان مرند تعداد زیادی سرعت گاه با صرف هزینه های بالا احداث شده که در جهت کنترل سرعت راننده و کاهش تصادفات بوده است.

کد خبر 4799011

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند حوادث رانندگی موتور سیکلت بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها شهرکرد بیرجند استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند