Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با آغاز دومین سال از توافق استکهلم میان دولت مستعفی یمن و انصارالله، چهارشنبه هفتمین نشست میان دو طرف بر عرشه کشتی در نزدیکی سواحل حدیده برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، منابع یمنی اعلام کردند: چهارشنبه همزمان با آغاز دومین سال از توافق استکهلم دولت مستعفی یمن و انصارالله هفتمین نشست خود را  با نظارت سازمان ملل بر عرشه کشتی در ۳۰ کیلومتری سواحل الحدیده در غرب یمن برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسئولان سازمان ملل اعلام کرد، تعداد اعضای هیئت سیاسی سازمان ملل در الحدیده به شکل چشمگیری افزایش یافته است و هنوز مسائل لجستیکی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند.

مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن درباره توافق استکهلم می‌گوید: من و خیلی از افراد می‌گوییم که می‌توانستیم در اجرای این توافق بهتر عمل کنیم. یمنی‌ها که این مسئله برایشان اهمیت زیادی دارد از نواحی زیادی دچار ناامیدی شده بودند.

وی درباره دستاوردهای این توافق گفت: ما آن زمان در آستانه حمله‌ای به شهر و بنادر الحدیده بودیم که بر دو مرکز حیاتی برنامه انسانی تأثیر می‌گذاشت اما مانع این حمله شدیم. آتش‌بس در الحدیده برقرار شد و زندگی مردم را نجات دادیم. اما اقداماتی هست که می‌توانستیم بهتر آن را انجام دهیم. همچنان باید روند استقرار مجدد برای تخلیه الحدیده از سلاح را شاهد باشیم و این مسئله هنوز اتفاق نیفتاده است. ما هنوز درحال مذاکره هستیم و سازمان ملل از این توافق دست نکشیده‌ است.

گریفیث گفت: ما اخیرا شاهد تحول بزرگی در جنگ داخلی یمن هستیم و آن تمایل طرف‌ها برای برقراری صلح و اذعانشان به این مسئله است که احتمال پیشرفت نظامی وجود ندارد و می‌توان بر سر میز مذاکرات به پیروزی بزرگی دست یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران یمن توافق استکهلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال ایران در سال ۱۴۰۲؛ ناکام و ناامید!

بسکتبال ایران سال خوبی را پشت سر نگذاشت و روند نزولی این رشته نگرانی‌هایی ایجاد و این پرسش را مطرح کرده که آیا شرایط کنونی در سال ۱۴۰۳ اصلاح می‌شود یا خیر. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، 1402، سال خوبی برای بسکتبال ایران نبود. تغییر سرمربی تیم ملی، یکی از نخستین اقدامات جواد داوری در دوران ریاستش بر فدراسیون بسکتبال بود. او طی یک فرایند نسبتاً طولانی در اردیبهشت ماه، عذر سعید ارمغانی را خواست و در همان ماه، هاکان دمیر را از لیگ ترکیه روی نیمکت تیم ملی نشاند. این انتخاب با توجه به عدم شهرت این سرمربی ترکیه‌ای با استقبال اهالی بسکتبال مواجه نشد.

این مربی ترکیه‌ای در جریان اردوهای آماده‌سازی تیم ایران برای شرکت در جام جهانی 2023 و بازی‌های آسیایی با محمد جمشیدی، ستاره ملی‌پوش ایران به مشکل خورد و اعلام کرد به هیچ وجه نمی‌تواند او را در تیمش تحمل کند. خط خوردن جمشیدی از تصمیمات بحث برانگیز هاکان بود که برای او گران تمام شد.

تیم ملی در نهایت راهی اندونزی، یکی از 3 کشور میزبان جام جهانی 2023 شد تا شاید معجزه‌وار، مثل دوره گذشته بتواند به عنوان بهترین تیم آسیایی، جواز حضور در المپیک را کسب کند اما حتی تصور چنین مسئله‌ای در حالی که فیلیپین و ژاپن به عنوان دیگر میزبانان جام جهانی برای المپیک، دندان تیز کرده بودند، ساده لوحانه بود.

شاگردان هاکان دمیر در 3 مسابقه مرحله گروهی، مغلوب برزیل،‌ ساحل عاج و اسپانیا شدند. ایران  پس از سقوط به گروه بازنده‌ها در مرحله دوم نیز از فرانسه و لبنان شکست خورد تا در پایان جام جهانی، تنها بالاتر از اردن در مکان سی‌ویکم و ماقبل پایانی قرار بگیرد.

پایان جام جهانی با اتفاق خاصی همراه بود که تلخی 5 شکست متوالی را در کام هواداران بسکتبال، ماندگار کرد. حامد حدادی، اسطوره و نماد بسکتبال ایران در سال‌های اخیر در پایان بازی با لبنان، پیراهن شماره 15 خود را بوسید و برای همیشه از تن درآورد. بازنشستگی حدادی از بازی‌های ملی، نقطه عطفی در بسکتبال ایران بود و نشان داد که در سال‌های گذشته، فکری برای جانشین این ستاره فراموش‌نشدنی و تأثیرگذار نشده است.

تیم ملی بدون کاپیتان حدادی، راهی چین شد تا در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کند. فدراسیون امیدوار بود در میان حریفان آسیایی به سکو برسد اما شاگردان هاکان دمیر در یک چهارم نهایی به فیلیپین باختند و در نهایت پنجم شدند تا در بازی‌های آسیایی هم دست بسکتبال به مدال نرسد.

اتفاقات تلخ بسکتبال، روز 19 آذر تکمیل شد و محمود مشحون، رئیس پیشین فدراسیون که 15 سال این مسئولیت را بر عهده داشت در 82 سالگی درگذشت.

تیم ملی بسکتبال در ادامه برای حضور در مسابقات انتخابی کاپ آسیا آماده شد و در پنجره نخست به مصاف قطر و هند رفت. این دو بازی با پیروزی برای تیم ملی همراه بود تا فدراسیون همچنان به همکاری با هاکان ادامه دهد.

خالی‌ شدن بخش مالی فدراسیون که خزانه‌دار و کارمند او به یک‌باره از فدراسیون خارج شدند و مشخص نشد سفر خزانه‌دار به خارج از کشور بی‌بازگشت است یا خیر، از دیگر مسائل رخ داده در فدراسیون بسکتبال بود. این در حالی است که امور مالی، یکی از اصلی‌ترین هدایت‌کننده‌‌های برنامه‌های یک سازمان ورزشی است، اما از سوی فدراسیون هیچ‌گاه اعلام نشد که چرا خزانه‌دار که باید با رأی اعضای مجمع انتخاب شود، سفری طولانی مدت به خارج از کشور داشته است.

هر چه هست اینکه فدراسیون بسکتبال در سال 1402 اصلاً حال و روز خوبی نداشت. باید دید این فدراسیون در سال جاری می‌تواند رویه دیگری در پیش بگیرد یا اینکه سیر نزولی این رشته ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسکتبال ایران در سال ۱۴۰۲؛ ناکام و ناامید!
  • اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی کلید حل مسئله فلسطین است
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • لوکوموتیورانان آلمان دولت را وادار به عقب نشینی کردند
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • نشست رمضانی رئیس جمهور با خیرین
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • ناامید کننده و تلخ | سپاهان در سالی که گذشت
  • ادای احترام اعضای شورای امنیت به قربانیان حمله در مسکو