Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تعهد داده‌ایم کشور را در همه زمینه‌ها از بیگانگان بی‌نیاز کنیم، اظهار کرد: در عرصه هایی که تحت فشار جهانی قرار بگیریم بیشتر پیشرفت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه پیشگامان گام دوم انقلاب؛ مروری بر دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و خدمات سلامت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله جزء یکی از دانشگاه های ممتاز کشور است که از هیات علمی خوبی برخوردار است که حتی برخی از آنها در سطح جهان هم جزء برجستگان پزشکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دانشگاه با مسیری که طراحی کرده در حال گذر از شرایط موجود و در حال حرکت به سمت تبدیل شدن به یکی از دانشگاه های برتر علوم پزشکی جهان است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «ما فقط در حوزه های اقتصادی تحریم نیستیم»، خاطر نشان کرد: ما درعرصه هایی که تحت فشار جهانی قرار می گیرم بهتر پیشرفت می کنیم زیرا مجبور می‌شویم به ظرفیت‌های داخلی و جوانان‌مان رجوع و الگوهای پیشرفت را خودمان تدوین کنیم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: آنچه در این نمایشگاه دیدیم قدم‌های بسیار مثبت و درخشانی بود، اما هیچ مسیر طولانی بدون برداشتن گام‌های اول طی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه «اعتقاد دارم اگر دانشگاه بقیه الله این مسیر را ادامه دهد، موفقیت‌های بسیار بزرگی را کسب خواهد کرد»، خاطرنشان کرد: ما تعهد داده‌ایم که در همه زمینه ها این کشور را از بیگانگان بی‌نیاز کنیم و معتقدیم این دانشگاه بعنوان نماد دانش پزشکی انقلاب اسلامی باید نیروی پیشران و لکوموتیو حرکت ما در مرزهای دانش پزشکی و فناوری‌های این حوزه باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/002x6R

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرمانده سپاه سردار سلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج یا بازنشسته شدن حدود 40 نفر از بهترین اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

پایگاه خبری جماران: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در دو سال گذشته حدود 40 نفر از بهترین اعضای هیأت علمی این دانشگاه اخراج یا بازنشسته شده‌اند، تأکید کرد: فاجعه این است که بهترین استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران به هر دلیلی بازنشسته یا اخراج شوند و به تبع آن جمع کثیری از جوانان ناامید شوند و دیگر حاضر نباشند حتی برای تحصیلات تحصصی به این دانشگاه بیایند. ما این فاجعه را در دانشگاه می‌بینیم و در کل کشور هم کم و بیش این را می‌بینید.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار جماران با دکتر رضا ملک‌زاده را در ادامه می‌خوانید:

مطلع شدیم که ظاهرا شما را از دانشگاه تهران بازنشسته کرده‌اند. آیا این خبر صحت دارد؟ چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟

بله. در حالی که من در دانشگاه تهران نسبت به سایر اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران بیشتر کار و تحقیق می‌کنم و درس می‌دهم و بر اساس معیارهای علمی که در دنیا هست، من بالاترین رتبه علمی را دارم، این اتفاق افتاده است. البته این فقط مورد من هم نبوده و ما احساس می‌کنیم فعالیت‌های دوره فعلی دانشگاه علوم پزشکی تهران منجر به خراب شدن کل دانشگاه می‌شود. قبل از من شاید حدود 40 نفر از بهترین اعضای هیأت علمی را اخراج یا بازنشسته کرده؛ اتفاقا آنها به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند و همه آنها رأی گرفته‌اند که باید به دانشگاه برگردند. آخرین موردش من بودم که خیلی‌ها به آن اعتراض کردند.

این فقط در دانشگاه هم نیست؛ به طور کلی در اکثر امور کشور یک نا به سامانی وجود دارد. مثلا دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در ایران و هم در دنیا یک دانشگاه برجسته بود و در مدت همین دو سال رتبه آن 200 پایه پایین آمده و بر می‌گردد به اینکه تیم مدیریتی جدید جوّی در دانشگاه ایجاد کرده که علاقه، کار کردن و دلسوزی را کاهش داده و یک جوّ ناامیدی در دانشگاه به وجود آورده است.

من که آسیبی نمی‌بینم. با توجه به اینکه استاد ممتاز بودم، تا پنج سال دیگر هم می‌توانم خدمت کنم. اگر از دانشگاه هم من را بازنشسته کنند، حقوق من همان قدر است. اما مسأله اصلی این است که همیشه من دنبال انتقال تجربه و دانش به دانشجویان جوان بوده‌ام و این موضوع آنها را محروم می‌کند. من فرصت بیشتری پیدا می‌کنم که هم به خانواده برسم و هم مطبی که دارم را ادامه بدهم و اصلا ضرری نمی‌کنم.

اما فاجعه این است که بهترین استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران به هر دلیلی بازنشسته یا اخراج شوند و به تبع آن جمع کثیری از جوانان ناامید شوند و دیگر حاضر نباشند حتی برای تحصیلات تحصصی به این دانشگاه بیایند. ما این فاجعه را در دانشگاه می‌بینیم و در کل کشور هم کم و بیش این را می‌بینید.

چقدر حضور اساتید برجسته و ممتاز باعث ایجاد انگیزه برای جوانان می‌شود و محروم کردن جوانان از این اساتید چقدر می‌تواند روحیه امید را از آنها بگیرد؟

به طور کلی همه دانشجویانی که به دانشگاه می‌آیند یک الگو برای خودشان تعیین می‌کنند. معمولا بیشتر الگوها در دانشگاه‌ها اساتید خیلی برجسته هستند. وقتی یک جوان می‌بیند با آدمی که تمام عمرش را برای این مملکت کار و تحقیق کرده و درس داده در نهایت بی ادبی و بی احترامی برخورد می‌شود، احساس پوچی می‌کند و امیدی برای او باقی نمی‌ماند.

من نزدیک 45 سال در نظام جمهوری اسلامی هم مسئولیت‌های مختلف داشته‌ام و هم وقت عظیمی را برای تربیت دانشجویان، رزیدنت‌ها و فوق تخصص‌ها گذاشته‌ام و تحقیقات خیلی زیادی کرده‌ام. وقتی به ما اینقدر بی احترامی می‌شود، دیگر کسی امیدی ندارد و اصلا به مملکت ناامید می‌شود.

 

در خبرها شاهد هستیم که تعداد زیادی از متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی از کشور مهاجرت کرده‌اند. به نظر شما این نوع برخورد با اساتید دانشگاه چقدر به انگیزه‌های مهاجرت نخبگان کشور دامن می‌زند؟

سرمایه اصلی یک مملکت نفت و منابع نیست و آدم‌ها هستند؛ آدم‌هایی که با استعداد و توانمند هستند. وقتی که ناامیدی در این قشر به وجود بیاید، به شدت شروع به مهاجرت کرده‌اند و این مهاجرت متأسفانه روز به روز دارد بیشتر می‌شود و ابعاد وسیع‌تری پیدا می‌کند. حتی کسانی که به خارج رفته‌اند و قرار بود بیایند هم نمی‌آیند.

 

ظاهرا دکتر ملک حسینی از شما برای حضور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز دعوت کرده و خود شما هم به فعالیت در مطب خصوصی اشاره داشتید. در صورت بازنشسته شدن از دانشگاه تهران، فعالیت خودتان را در کدام بخش ادامه می‌دهید؟

من هم امکان کار در ایران دارم و هم در هر جای دنیا که بخواهم. ولی من ترجیح می‌دهم که بقیه عمرم هم داخل ایران و در خدمت مردم ایران باشم. من هنوز می‌توانم در هر دانشگاهی که بخواهم درس بدهم. کارهای تحقیقاتی خیلی بزرگی انجام داده‌ام که هیچ وقت نمی‌شود جلوی آنها را گرفت؛ آنها ادامه دارد. همچنین از قدیم با وجود اینکه این همه کار و مسئولیت داشتم، طبابت را داشته‌ام و ان شاء الله آن را ادامه می‌دهم.

دیگر خبرها

  • گری کیهیل: چلسیٍ پوچتینو به مرور زمان پیشرفت خواهد کرد؛ این تیم به صبر نیاز دارد
  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود
  • هشدار سازمان بازرسی به وزیر بهداشت
  • اخراج یا بازنشسته شدن ۴۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • اخراج یا بازنشسته شدن حدود 40 نفر از بهترین اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • هشدار سازمان بازرسی درباره پذیرش دانشجوی پزشکی خارج از ضوابط