Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد گفت: وقتی حریم صنفی وجود ندارد هر کس می تواند بنگاه املاک بزند و همین امر باعث شده تا ضابطه ای وجود نداشته باشد و کار نظارت را سخت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ذوالفقاری در مصاحبه با یزدرسا،با بیان اینکه بنگاه های املاک مجاز دارای پروانه ملزم به نصب پروانه فعالیت و نرخنامه در معرض دید عموم هستند گفت: نرخنامه مشاوره املاک بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت بوده و باید در معرض دید مشتری قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد با انتقاد از حذف قانون حریم صنفی اظهار داشت: وقتی حریم صنفی وجود ندارد هر کس می تواند بنگاه املاک بزند و همین امر باعث شده تا ضابطه ای وجود نداشته باشد و کار نظارت را سخت کرده است.

وی در خصوص تغییر نرخ مشاوره املاک گفت: از سال 95 تا کنون هیچ تغییری در نرخنامه ها به وجود نیامده است.

ذوالفقاری در خصوص برخورد با واحدهای صنفی غیر مجاز گفت: مناطق یزد را به 10 منطقه تقسیم بندی کردیم و بازرسان ما در این مناطق کار رصد و نظارت بر بنگاه های املاک را انجام می دهند و در صورت مشاهده املاک غیر مجاز این واحدها را به اتحادیه گزارش کرده و سپس اتحادیه آن را به اتاق اصناف و اماکن معرفی کرده و با آن ها برخورد قانونی می شود.

نائب رئیس اتحادیه املاک استان تصریح کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را به اتحادیه گزارش کرده  که اتحادیه نیز تشکیل پرونده داده به  کمیسیون بازرسی نظارت بر اصناف اتاق اصناف ارجاع داده شده و پس از آن  به تعزیرات معرفی شده و جریمه می شوند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: بر اساس نرخنامه مصوب در معاملات ملکی تا ارزش 300میلیون تومان 900 هزار تومان حق مشاوره و به ازای افزایش هر 100میلیون تومان بهای ملک 80 هزار تومان به عنوان حق مشاوره در یافت می شود البته در خصوص حق مشاوره اجاره املاک نیز به ازای هر یک میلیون تومان 333هزار تومان و به ازای هر مبلغی بیش از یک میلیون 15 درصد حق مشاوره اخذ می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین

سیامک پزشکی فر رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گران فروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید برای ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.

وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.

پزشکی فر گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳
  • پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در مراغه
  • پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در لامرد