Web Analytics Made Easy - Statcounter

لایحه بودجه سال آینده کل کشور به شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران اجازه داده برای نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان پر مصرف اقدام و هزینه‌های آن را به صورت اقساط دریافت دارند.

 بند «د» تبصره پانزده لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تاکید دارد: به منظور اصلاح الگوی مصرف برق و گاز، شرکت های توانیر و ملی گاز ایران موظفند از طریق اپراتورهای تلفن همراه، نسبت به شناسایی، ارتباط فعال و وصول مطالبات با مشترکان با نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان عمده یا پرمصرف اقدام و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکان دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رضا اردکانیان»  افزود:کنتورهای هوشمند راهکاری است که می تواند به خوبی رفتار مشترکان پر مصرف را کنترل کرده و آنان را در ردیف مشترکان با مصرف متعادل قراردهد.

وزیر نیرو اضافه کرد: شیوه عملکردی که در لایحه بودجه در نظر گرفته شده این است که پر مصرف ها  این کنتور ها را نصب کنند و هزینه های این اقدام از آنان به شکل اقساط دریافت شود.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت توانیر بیست و دوم مردادماه امسال گفت: طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری مدیریت انرژی(فهام) در چند سال اخیر برای مشترکان بزرگ بالای ۳۰ کیلووات اجرا شده و تاکنون حدود ۴۰۰ هزار مشترک بزرگ صنعتی، کشاورزی و تجاری به این سامانه مجهز شده‌اند.

«هادی مدقق» افزود:براساس مرحله دوم اجرای این طرح، نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان زیر ۳۰ کیلووات دردستور کار قرارگرفته است و در این مرحله از طرح، اولویت با مشترکان کنتورهای سه فاز بخش کشاورزی، صنعت و تجاری است و کنتورهای سه فاز خانگی نیز مشمول طرح نصب تجهیزات مزبور خواهند شد.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1331694

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کم آبی خشکسالی وزارت نیرو رضا اردکانیان آلودگی هوا باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس انتخابات مجلس یازدهم عراق آندره استراماچونی استان آذربایجان شرقی بازار طلا و ارز اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تین نیوز

سخنگوی دولت با اشاره به نظر قوه مجریه درباره افزایش تعطیلی آخر هفته گفت: منتظریم این مصوبه در مجلس نهایی شود تا بتوانیم مقدمات اجرایی آن را هم فراهم کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود درباره تعطیلی آخر هفته گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است. دولت با کارشناسی که انجام داد لایحه ای را سال گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود نسبت روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

وی افزود: نگاه دولت این است که باید بتوانیم در این خصوص تصمیم‌گیری منعطف تری متناسب با اقتضاعات زمانی و فرهنگی و اقتضاعات مختلف داشته باشیم و دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم لذا پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش میزان تعطیلی به دو روز انتخاب روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش های مختلف دولتی قرار بگیرد که منتظریم این مصوبه در مجلس نهایی شود تا بتوانیم مقدمات اجرایی آن را هم فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان