Web Analytics Made Easy - Statcounter

هومن گریوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان خراسان رضوی و ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی ادامه داد: سه سال پیش در پی مناقصه‌ای در این راستا هزینه کل پروژه ۳۰۰ میلیون یورو برآورد شد که با توجه به تغییر قیمت‌ها طی این مدت، در صورت اجرایی شدن فاینانس، مبلغ برآورد شده تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال در لایحه بودجه ۹۹ برای قطارشهری مشهد - گلبهار - چناران در نظر گرفته شده که امید است با تصویب و افزایش آن پیشرفت پروژه تسریع شود. 

گریوانی افزود: مسیر راه‌آهن مشهد تا شهرجدید گلبهار ۴۰ کیلومتر و تا شهر چناران ۴۶ کیلومتر است، پیشرفت فیزیکی زیرساختها و اجزای عمرانی پروژه ۷۰ درصد و پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۳۴ درصد است.

وی ادامه داد: شرکت عمران شهر جدید گلبهار به منظور شتاب بخشی به پیشرفت فیزیکی پروژه قطار سریع‌السیر مشهد - گلبهار - چناران از منابع داخلی این شرکت هزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: طی سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به گلبهار نیز دستور ریل‌گذاری بخشی از مسیر قطار مشهد - گلبهار صادر شد که پیگیری‌های لازم به منظور خریداری ریل و برگزاری مناقصه در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به شرایط تحریم مشکلات اعتباری و نقدینگی وجود دارد اما مانعی در پیشرفت کار ایجاد نخواهد کرد و این پروژه در تمام مراحل فعال خواهد بود.

شهرجدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر ایجاد شده، با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد و امتداد جاده مشهد - چناران واقع است.

ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور مهار روند گسترش پیوسته این شهرها، هدایت جمعیت محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمین‌های کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی‌رویه جمعیت، سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه "طرح جامع شهرهای جدید" به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

مرکز شهرستان ۱۲۶ هزار نفری چناران نیز در ۶۱ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 زمین مشهد مناقصه وزیر راه و شهرسازی یورو قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898544

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • قطار مشهد-سرخس با روزانه چهار رام در فصل بهار حرکت می‌کند
  • فعالیت قطار مشهد-سرخس با چهار رام قطار در روز
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • قطار کوچولو
  • پیشرفت ۸۵ درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز