Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: باید توجه داشت که حل مشکل سوخت کشور را نباید فقط در پالایشگاه ها جستجو کرد بلکه باید در تکنولوژی تولید خودرو دنبال کرد. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر مخالف پالایشگاه سازی کسی است که تولید بنزین را از 52 میلیون لیتر با افزایشی 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 برابری به 110 میلیون لیتر رسانده، اگر موافق پالایشگاه سازی بودم، چه می کردم؟

وی افزود: چه کسی در تاریخ ایران موفق شده این مقدار به ظرفیت تولید بنزین کشور اضافه کند؟

وزیر نفت با بیان اینکه "یک عده علاقه دارند چیزهایی را بگویند و ما توضیح می دهیم و برخی اوقات مثل بازار مسگرها، شنیده نمی شود"، گفت: واقعیت این است اقداماتی که در این دوران شده بسیار بزرگ است و در پالایشگاه های مختلفی جون تبریز، اصفهان، بندرعباس، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، آبادان  و ... کارهای خوبی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: هنوز نتایج اقدامات پالایشگاه آبادان بیرون نیامده چرا که طرح های آن هنوز در حال اجرا است.

زنگنه با بیان اینکه "طرح سیراف در حال اجرا است"، گفت: با بانک مرکزی تفاهم کرده ایم که 20 هزار میلیارد تومان بانک ها برای پالایشگاه سیراف تسهیلات دهند که تمامی کارهای لازم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: باید توجه داشت که حل مشکل سوخت کشور را نباید فقط در پالایشگاه ها جستجو کرد بلکه باید در تکنولوژی تولید خودرو دنبال کرد؛ بخشی در کارخانه ها و بخشی در نوع سوخت باید پیگیری شود و در این زمینه سوخت CNG را باید مورد حمایت قرار دهیم که در این صورت سوخت 50 سنتی بنزین تبدیل به سوخت 20 سنتی گاز می شود.

در حال تکمیل...

R32317/P1010113/S7,80,1415/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بیژن زنگنه قیمت بنزین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیژن زنگنه قیمت بنزین بیژن زنگنه قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای بازارهای جهانی سوخت

به گزارش تابناک، بر اساس گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی ، «بازارهای جهانی به صادرات گازوئیل، نفتا و سوخت جت روسیه متکی هستند، در حالی که سیستم‌های پالایشی در آسیا مقادیر قابل توجهی از باقیمانده‌های مستقیم  این کشور را جذب می‌کنند تا مواد اولیه واحدهای ارتقاء یافته را تقویت کنند.

  به دلیل کاهش کارکرد پالایشگاه های روسیه، اختلالات پیش بینی نشده در اروپا و ادامه فعالیت کند چین، آژانس پیش بینی خود از ظرفیت پالایشگاه های جهانی در سال جاری را 160000 بشکه در روز کاهش داد و اکنون پیش بینی می کند که با افزایش 1 میلیون بشکه ای در روز به 83.3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.   ناآرامی در جهان تشدید شده است آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد ناآرامی در بازار جهانی محصولات به دلیل اختلال در پالایشگاه های روسیه تشدید شده است. حملات اوکراین به پالایشگاه‌های نفت روسیه در ماه‌های اخیر تشدید شده و ظرفیت پالایشی روسیه را کاهش داده و گفته می‌شود، نگرانی کاخ سفید در مورد افزایش قیمت‌های جهانی را افزایش داده است.   فایننشال تایمز ماه گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که واشنگتن بارها اوکراین را تشویق کرده است تا حملات پهپادی خود به تاسیسات نفتی روسیه را متوقف کند، زیرا واشنگتن معتقد است این عملیات ممکن است به انتقام روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت منجر شود.    بر اساس برآوردهای رویترز، 14 درصد از کل ظرفیت پالایشی روسیه در نتیجه حملات پهپادهای اوکراینی غیرفعال شده است. بر اساس گزارشی که هفته گذشته در روزنامه روسی کومرسانت منتشر شد، تولید بنزین روسیه در هفته آخر مارس در مقایسه با میانگین فوریه به دلیل خسارات پالایشگاهی ناشی از حملات پهپاد ها 12 درصد کاهش یافت. همچنین، افزایش واردات نفت از بلاروس نیز مانع از توجه بازار داخلی به این تاثیر شده است. 

دیگر خبرها

  • متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد
  • نقش موثر شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا/ افزایش ظرفیت تولید سایپاگام از اواسط اردیبهشت ماه
  • پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران
  • پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران در ماه‌های اخیر
  • افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در ۳ سال گذشته
  • شرایط در پمپ‌بنزین‌های کشور عادی است
  • استان قزوین مشکل تامین بنزین و گازوئیل ندارد
  • خبر مهم از توزیع بنزین در کشور پس از حمله های موشکی ایران
  • افزایش40 درصدی مصرف بنزین در 3 سال گذشته/ مصرف به ۱.۴ لیتر در روز بر نفر رسیده است
  • هشدار برای بازارهای جهانی سوخت