Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود تاکید کرد که به پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان ۲۷ آذر به عنوان روز عاری از خشونت نامگذاری شد.

او با اشاره به سفر آتی روحانی به مالزی، گفت: آقای روحانی به منظور شرکت در یک کنفرانس به مالزی و پس از آن به ژاپن سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وزیر خارجه هند هم هفته آینده سفری به تهران خواهد داشت.

موسوی در پاسخ به سؤالی در رابطه با کشتی سانچی، افزود: همان زمان این حادثه تلخ را پیگیری کردیم. دوستان ما در شرکت ملی نفت ایران پیگیر و مسئول موضوع هستند. شایعات اخیر هم با واکنش و تکذیب وزارت نفت روبرو شد؛ اینکه طرف ما کشور چین است تاثیری در روند رسیدگی به این حادثه ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر آتی آقای روحانی به توکیو خاطرنشان کرد: این سفر در حال نهایی شدن است و تاریخ آن از سوی ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

او در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اینکه وزارت خارجه اخیراً بیانیه‌ای داده است مبنی بر اینکه تا حد امکان شهروندان ایرانی به ویژه در بخش آکادمیک و دانشگاهی سفرشان به آمریکا را محدود کنند؛ با توجه به اینکه ما نخبگان و دانشمندان زیادی در آمریکا داریم که به طور مداوم در رفت‌وآمد هستند، وزارت امور خارجه چه مکانیزمی در حمایت از اتباع ایرانی در این موضوع خاص در پیش گرفته است، توضیح داد: وزارت امور خارجه براساس وظیفه خود این بیانیه را صادر کرده و در آن آورده  است که حتی در صورت داشتن دعوتنامه هم به این کشور سفر نکنند؛ در مواردی مانند دکتر سلیمانی شاهد بودیم که ایشان سفری کاملاً قانونی داشتند ولی ۱۴ ماه زندانی شدند. اگر مردم احساس می‌کنند سفر آنها به سایر کشورها هم امکان دارد آزادی آنها را به مخاطره بیاندازند از سفر، خودداری کنند.

او در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه وزارت خارجه چه مکانیزمی در برابر این اقدامات آمریکا در پیش گرفته است، گفت: فعلاً در حد توصیه و صدور بیانیه است اما اگر لازم باشد در مراحل بعدی اقداماتی انجام می‌دهیم.

او در رابطه با نزدیک شدن به پایان مهلت ایران در زمینه اف‌ای‌تی‌اف خاطرنشان کرد: درخصوص گام بعدی هنوز درحال بررسی هستیم و امیدوارم در مهلت باقی مانده، اروپایی‌ها به صورت جدی به تعهدات خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ سؤالی درباره عقب نشینی روسیه در بازسازی فوردو، گفت: استنباط ما عقب نشینی نیست ما مشکل فنی را به رسمیت می‌شناسیم. کارشناسان فنی دو کشور در حال بررسی هستند تا ببینند انجام چه اقدامی در فوردو ضمن حفظ تعهدات ما امکانپذیر است یا خیر.

او در پاسخ به این سؤال که آیا شما از کنار اظهارات ریباکوف می‌گذرید، گفت: مسئله اصلی خروج آمریکا از برجام است و همه طرف‌ها به این امر متوفق هستند. 

در حال تکمیل....

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشست خبری موسوی سخنگوی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • رونمایی از لوح یادبود نامگذاری خیابان «ایران» در اسلام آباد
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند