Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد که سیلاب‌های سال جاری بسیار گسترده بوده اما با سازوکارهای اندیشیده شده روند بازسازی در حال انجام است و پرداخت خسارت به سیل زدگان در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در جریان جلسه علنی امروز مجلس  و بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد خسارت‌ها و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشور بیان کرد: در فروردین ماه سال جاری شاهد سیلاب گسترده در سطح کشور بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از 27 اسفند ماه سال گذشته سازمان هواشناسی اطلاعیه‌ها و اخطارهای متعددی را در خصوص بارندگی‌ها در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی صادر کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در نهایت شاهد بودیم که سیلاب این استان‌ها را در نوردید، اما در مازندران به دلیل وضعیت توپوگرافی زمین آب به سرعت وارد دریا شد. اما در گلستان سیلاب‌ها در سطح شهر و روستاها باقی ماند و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرد. بلافاصله در استان گلستان جلسات متعددی برای مدیریت بحران برگزار شد و وزیر کشور نیز شخصا در این استان حضور یافتند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه تصریح کرد: باید تدبیری عاقلانه و کارشناسی برای مدیریت بحران اندیشیده می‌شد و در این راستا با تشکیل کارگروه‌هایی از نظرات کارشناسان و متخصصان استفاده شد. بلافاصله نیز ارزیابی خسارت آغاز شد. در ادامه شاهد سیلاب‌ها در بخش‌های دیگر کشور بودیم که در خوزستان وضعیت بسیار سخت بود.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از وقوع سیلاب در خوزستان، قرارگاهی برای مدیریت بحران شکل گرفت و 7 کارگروه تخصصی ذیل این قرارگاه فعال شدند. استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متخصصان برای مدیریت بحران مورد توجه بود. تمام تلاش ما در سیلاب‌ها به حداقل رساندن خسارات جانی بود. ما شاهد بودیم که در کل سیلاب‌ها 76 نفر جان خود را از دست دادند؛ البته همه آنها مستقیم با سیلاب جان خود را از دست ندادند، بلکه 26 نفر بر اثر چپ شدن قایق جان باختند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به آخرین برآوردهای محاسبه شده از خسارات بیان کرد: در بخش کمک‌های بلاعوض مبلغ 8 هزار و 700 میلیارد تومان برای پرداخت به سیل زدگان برآورد شد که 4800 هزار میلیارد تومان برای پرداخت مصوب گردید و تخصیص یافت.  در بخش مسکن نیز به طور کلی 162 هزار و 270 واحد در کشور آسیب دیده‌اند و روند بازسازی به سرعت در حال پیشرفت است. به طور کلی اگر این روند ادامه یابد بازسازی منازل در مناطق سیل زده تا پایان سال تکمیل می‌شود. در بخش پرداخت تسهیلات بلاعوض در بخش مسکن و کشاورزی مشکلی نداریم و بر اساس مصوبات اعتبارات لازم تامین شده و در حال تخصیص به سیل زدگان است. در این سیل به زیر ساخت‌ها در برخی از نقاط کشور خسارت سنگینی وارد شده بود  و با توجه به سازوکارهای مشخص شده روند بازسازی در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سیلاب خسارات ناشی از سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه، از سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بارش رگباری باران باعث جریان رواناب و سیلاب در روستای صالح آباد شهرستان نطنز و خساراتی به باغات، معابر، آسفالت، راه‌های ارتباطی و شبکه آب شرب روستا و چند دستگاه خودرو شد.

وی با بیان اینکه مخاطرات رخ داده آسیب جانی به همراه نداشت، افزود: عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستا حضور دارند و مقرر شد اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و اداره برق جهت ایمن‌سازی شبکه‌ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری آسیب‌های وارد شده اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به علت شدت بارش‌ها، آب‌گرفتگی در محور قدیم جاده نطنز - کاشان و بعضی از محورهای جاده‌ای در شهرستان اردستان و معابر روستایی و شهری در بعضی نقاط کاشان نیز گزارش شده است.

وی ادامه داد: عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امدادرسانی مستقر هستند و بارش‌های همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان تداوم دارد.

کد خبر 747227

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد