Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@01:07:07 GMT

دولت کانادا تسلیم امپریالیسم آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۰۵۰۱

دولت کانادا تسلیم امپریالیسم آمریکا شد

قانونگذاران کانادا اختیارات گسترده‌ای به ماموران مرزی آمریکا در خاک کانادا داده‌اند که عملا حق حاکمیت کانادا را خدشه‌دار کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یکی از کاربران توئیتر مقیم کانادا در صفحه شخصی خود نوشت: هشدار به کانادایی‌های مسافر آمریکا: قانونگذاران کانادا اخیرا اختیارات گسترده‌ای به ماموران مرزی آمریکا در خاک کانادا داده‌اند که عملا حق حاکمیت کانادا را خدشه‌دار کرده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دولت کانادا به این ترتیب تسلیم امپریالیسم آمریکایی شده. وی در ادامه نوشت: اتباع کانادایی مسافر آمریکا در گذرگاه‌های مرزی در معرض رفتار تحقیرآمیز ماموران آمریکایی در خاک کانادا -با اختیارات گسترده- هستند از جمله اقلیت‌های نژادی، مسلمانان و ایرانی‌تباران. ماموران آمریکا در خاک کانادا مسلحند و اختیار تفتیش بدنی، بازجویی و حبس اتباع کانادا را دارند. بنا بر توافق جدیدی بین آمریکا و کانادا، تبعه کانادا حتی در خاک کانادا هم موظف به پاسخگویی به سوالات ماموران امنیتی آمریکایی است و اگر از پاسخگویی اجتناب ورزد حق انصراف از سفر و بازگشت ندارد و مامور آمریکایی اختیار دارد در صورت صلاحدید همانجا وی را بازداشت و حبس کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کانادا آمریکا امپریالیسم مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ایرباس از تحریم های روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز اتاوا در بسته تحریمی ماه فوریه خود علیه مسکو، عرضه تولیدات غول تیتانیوم روسی وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم فرآوری‌شده در جهان را ممنوع کرد. این فلز برای صنعت هوافضا مهم و به دلیل استحکام نسبت به وزن آن ارزشمند است.

ایرباس کانادا بدون اشاره به جدول زمانی اظهار کرد: «ایرباس از اعمال تحریم‌های دولت کانادا بر وی‌اس‌ام‌پی‌او آگاه است و مجوز لازم را برای فعالیت‌های ایرباس مطابق با تحریم‌های قابل‌اجرا دریافت کرده است».

در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری، بین روسیه و اوکراین، در ماه فوریه ۲۰۲۲ مسکو را به‌طور گسترده تحریم کرده اما از قرار دادن وی‌اس‌ام‌پی‌او در لیست سیاه خودداری کرده است. معافیت دولت کانادا برای آزادی عمل ایرباس در واردات جت‌های تولید شده در اتحادیه اروپا و ساخته شده با تیتانیوم روسی ارائه شده است.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از تیتانیوم روسی جدا می‌شود و مایکل شول هورن، مدیرعامل دفاع و فضای ایرباس در دسامبر همان سال گفت: «این جدایی چند ماه خواهد بود و به مدت سال نیست».

کد خبر 6087402 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»