Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام آقاجانپور گفت: سازمان عقیدتی سیاسی در نیرو‌های مسلح به عنوان بازوی معنوی اقتدار نیرو‌های مسلح در حوزه نشر و گسترش مفاهیم دینی، روشنگری‌های سیاسی، نظارت بر رعایت موازین شرعی در تمامی فرایند‌ها نقش خود را ایفا می‌نماید.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هفتمین جشنواره مالک اشتر سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، حجت الاسلام آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، سردارسرتیپ پاسدار تشکری دبیر اشراف فرماندهی معظم کل قواو سردار سه دهی رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح، در سالن شهدای سازمان صنایع دفاع برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با حضور در جشنواره مالک اشتر این سازمان با اشاره به سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران و استقرار نظام مقدس اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: بقای این نظام نیازمند قدرتی بود ه. و هست که بتواند کشور و نظام اسلامی را در برابر هر تهدیدی حفظ و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی را در تراز تمدن نوین اسلامی به سمت تعالی پیش ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور ایجاد تشکیلات سیاسی ایدئولوژیک (عقیدتی سیاسی) را یادگار امام راحل عنوان کرد و گفت: لازمه نظام اسلامی، داشتن ساختار اسلامی در تمامی ابعاد است و این موضوع در مورد نیرو‌های مسلح که تأمین کننده امنیت و اقتدار و شکوه یک ملت هستند از حساسیت بیشتری برخوردار است و بنا برهمین اصل فرمانده معظم کل قوا فرمودند: من نیروی مسلح مکتبی مبتنی بر ایمان، معنویت، روحیه جهادی و انقلابی می‌خواهم که بتواند در برابر هر تهدیدی ایستادگی کند.

وی با اشاره به نقش خطیر روحانیت در تعمیق آگاهی سیاسی، دینی و معرفتی ملت ایران در طول تاریخ عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وحضور روحانیون در سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح، این سازمان به عنوان بازوی معنوی اقتدار نیرو‌های مسلح در حوزه نشر و گسترش مفاهیم دینی، روشنگری‌های سیاسی، نظارت بر رعایت موازین شرعی در تمامی فرایندها، قوانین و دستوالعمل‌های مبتنی بر اسلام نقش خود را ایفا کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نقش این سازمان را در گزینش کارکنان و مدیران مکتبی و ولایی موثر دانست و گفت: در نیرو‌های مسلح بهترین افراد با باور و ایمان راسخ گزینش می‌شوند تا با نگاه الهی و تکیه بر ظرفیت‌های معنوی و درونی بتوانند سد موانع و مشکلات را بشکنند و مسیر بازدارندگی فعال جمهوری اسلامی را با قدرت لایزال الهی و تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا ادامه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور فعالیت در مجموعه تحت فرماندهی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را افتخار نیرو‌های مسلح عنوان کرد و گفت: وظایف و مسئولیت ما در سازمان تحت امر، ولی امر مسلمین بسیار سنگین‌تر است؛ چرا که اگر در جایی عملکرد نا مناسبی داشته باشیم، این عملکرد، جلوه بسیار بدتری نسبت به سایر دستگاه‌ها خواهد داشت و بنابراین در نیرو‌های مسلح کوچکترین آسیب هم از منظر ما بزرگ است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به جامعه بزرگ خانواده نیرو‌های مسلح در جامعه اظهار داشت: امروز دشمنان در بستر فشار اقتصادی به دنبال تغییر باورها، آرمان ها، اعتقادات، ارزش‌ها و اصول ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و با عملیات روانی در پی دستیابی به اهداف شوم خود هستند.

وی در همین زمینه ادامه داد: در این هجمه فرهنگی، معیشتی و سیاسی دشمن، عملکرد مجموعه‌های عقیدتی سیاسی و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید نمود عینی و تاثیر گذار در آحاد جامعه داشته باشد و به نقطه‌ای برسد که همگان سبک زندگی و رفتاری نیرو‌های مسلح را الگو قرار دهند.

حجت الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه ارزشی کردن جامعه از طریق بستر سازی فرهنگی نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مسئول است گفت: پیاده سازی جامعه ایرانی مبتنی بر فرهنگ و آرمان اسلام، لازمه اش سلامت عدالت اداری، عدم فاصله طبقاتی، دوری مسئولان از اشرافی گری، شایسته سالاری، اخلاق مداری و بسیاری از مولفه‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و کشور نیازمند مدیران انقلابی برای پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی است با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب نمودن و تطمیع کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود؛ بر اهمیت شرکت در انتخابات و انتخاب افراد اصلح در خط ولایت تأکید کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا ارتقاء هشیاری، بصیرت دینی و انقلابی، پرورش فکری و اخلاقی و نظارت بر موازین شرعی به ویژه سلامت مالی و اقتصادی را از مجموعه عقیدتی سیاسی وزات دفاع انتظار دارند و ما نیز با تمام قوا با همکاری مجموعه وزارت دفاع تمام تلاشمان را برای تحقق اوامر فرمانده معظم کل قوا به کار خواهیم بست.

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره مالک اشتر درحوزه اشراف فرماندهی معظم کل قوا تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزرات دفاع سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع امیر حاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این مراسم در تبریز در پادگان تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع برگزار شد و یگان‌های نمونه از مقابل جایگاه ویژه رژه رفتند و آمادگی، اقتدار و توان رزمی خود را برای دفاع از کیان ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.

۲۹ فروردین یادآور رشادت‌های مردان بزرگی است که با شجاعت از جان خود گذشتند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.
در سال ۱۳۵۸ بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و در همان روز نیرو‌های مسلح در برابر ایشان رژه رفتند.
در واقع نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی (ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی‌های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان ناآگاه، توطئه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کردند.

ارتش انقلابی در طول ۴۵ سال گذشته نشان داده است که فدایی ملت و حافظ مرز‌های ایران زمین و نگهبان بیدار جمهوری اسلامی است و رشادت‌های این نیروی الهی در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن هرگز فراموش نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار و آمادگی هستند
  • برگزاری راهپیمایی حمایت مردمی از دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان
  • ببینید | معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: در عملیات تنبیهی دنبال کشته‌‌گرفتن نبودیم
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • رژیم صهیونیستی بداند نیرو‌های مسلح ما آماده هستند
  • پیروزی جبهه مقاومت و نابودی اسراییل پیام شفاف «وعده صادق» است
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است