Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- تنیس روی میز ایران در آستانه بزرگترین آزمون خود برای کسب سهیمه تیمی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است؛ آزمونی که می‌تواند فرصتی برای تاریخ‌سازی باشد.

در این مسابقات که از اوایل بهمن امسال به میزبانی پرتغال برگزار می‌شود، ورزشکاران ۳۲ کشور برای کسب ۹ سهمیه تیمی المپیک توکیو به میدان می‌روند و خود را به آب و آتش می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه در این رقابت‌ها تیم‌های اول قاره‌ها به اضافه تیم ملی تنیس روی میز ژاپن (میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰) شرکت ندارند، شانس حضور تیم‌های دیگر برای کسب سهیمه افزایش می‌یابد و تورنمنت را نزدیک‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهد کرد.

به تنیس روی میز ایران و تازه‌ترین وضعیت این تیم باز می‌گردیم. این تیم در مسابقات جهانی سوئد به جمع ۳۲ تیم اول جهان راه یافت و این روزها یکی از تیم‌های خوب این رشته به شمار می‌رود. بی‌شک در صورتی که از تیم فعلی تنیس روی میز که یکی از بهترین تیم‌های دهه اخیر این رشته است، به خوبی حمایت و تدارکات مناسب برای آن فراهم شود، می‌تواند یکی از شانس‌های کسب سهیمه در این رقابت‌ها باشد.

تیم تنیس روی میز ایران برای شرکت در بازی‌های گزینشی به هیچ وجه تیم دست و پا بسته‌ای محسوب نمی‌شود و مقابل هیچ حریفی از پیش بازنده نیست. آنان برای صعود به مرحله نهایی و بازی‌های المپیک به کسب ۲ پیروزی در مرحله گروهی نیاز دارند تا نام خود را در تاریخ این رشته ماندگار کنند.

برای تیم ملی تنیس روی میز ایران در این رقابت‌ها نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان پشت میز قرار خواهند گرفت. همه این ملی‌پوشان در اروپا لژیونر هستند. برادران عالمیان در فرانسه و هدایی و احمدیان نیز در آلمان بازی می‌کنند.

چنانچه تیم ملی ایران در رقابت‌های گزینشی کمی خوش‌شانس باشد و با قرعه آسانی مواجه شود، راهیابی به بازی‌های المپیک دور از دسترس نیست. البته «جمیل لطف‌الله نسبی» مربی تیم ملی برای تقویت تیم اعزامی به بازی‌های انتخابی به تازگی از «حمیدرضا طاهرخانی» برای عضویت در تیم ملی دعوت کرده‌است. به نظر می‌رسد لطف‌الله نسبی قصد دارد از او نیز برای کسب سهیمه در رقابت‌های گزینشی استفاده کند.

هرچند دعوت وی به تیم ملی چندان هم بی‌حاشیه نبود و اعتراض تعدادی از ورزشکارانی را که شانس عضویت در تیم ملی دارند به همراه داشته است. این ورزشکاران معتقدند همانطور که برای انتخابی تیم ملی رقابت‌های گزینشی برگزار شد برای اضافه شدن ورزشکار جدید نیز باید رقابت‌های گزینشی برگزار شود.

به گفته این ورزشکاران دعوت مربی از یک ورزشکار این شائبه را به وجود می‌آورد که در تیم ملی زد و بندی وجود دارد و برای رفع شبهات باید رقابت‌های انتخابی را برگزار کنند تا ورزشکار اصلح با شرکت در رقابتی سالم و بدون جانبداری پیراهن تیم ملی را بر تن کند.

با تمام این شرایط، ترکیب پنج نفره تیم ملی تنیس روی میز ایران کامل و اقدامات برای حضور آنان در رقابت‌های انتخابی فراهم شده‌است. همچنین یک مربی به کادر فنی یک‌نفره تیم اضافه می‌شود تا نظارت بر عملکرد ملی پوشان بیشتر شود؛ مشکلی که پیش از این نیز به شکلی دقیق به آن اشاره کرده بودیم.

افزون بر این مقرر شده است در کنار تیم ملی از خدمات مشاوره‌ای یک روانشناس ورزشی استفاده شود؛ اتفاقی که پیش از این نیز در تیم ملی تنیس روی میز رخ داده و با تکیه بر آن نتایج مناسبی نیز کسب شده بود.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: المپیک تنیس روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تور جهانی تنیس در مازندران

امیر دریایی رئیس هیات تنیس مازندران گفت: مسابقات تور جهانی تنیس رده‌های سنی (تنیس جونیور) با حضور ورزشکارانی از کشور‌های مختلف جهان در مجموعه ورزشی آسایش ساری شروع به کار کرد.

او افزود: تور جهانی تنیس جونیور، رقابت‌های بین المللی مخصوص جوانان است که ورزشکاران زیر ۱۸ سال در آن حاضر می‌شوند تا برای بالا بردن رنکینگ خود، امتیاز کسب کنند.

دریایی گفت: این رقابت‌ها محدودیتی در تعداد برگزاری ندارد اما هر کشوری با توجه به جایگاه جهانی تنیس خود، می‌تواند تا سطح خاصی آن را برگزار کند که هر چقدر سطح مسابقه بالاتر باشد، امتیاز قابل دریافت برای بازیکنان نیز بالاتر می‌رود.

رئیس هیات تنیس مازندران افزود: تور جهانی تنیس J ۳۰ برای تنیسور‌های رده سنی زیر ۱۸ سال از دیروز دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

دریایی با اشاره به اینکه پیش از ۲۵ کشور برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ ورزشکار دختر پسر از کشور‌های روسیه، مولداوی، ترکیه و همچنین ایران برای حضور در این رقابت‌ها شرکت کرده اند.

او افزود: مدت برگزاری این تور ورزشی ۲ هفته‌ای است که هر هفته به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

رئیس هیات تنیس مازندران در پایان گفت: در گذشته کشور ایران اجازه برگزاری مسابقات تا سطح J ۳۰ را داشت، اما در گذر زمان موفق شد که مسابقات J ۶۰ و J ۱۰۰ را برگزار کند و امسال نیز جواز برگزاری مسابقات J ۲۰۰ را نیز دریافت کرد که سطح دوم رقابت‌های جوانان است. برترین سطح این رقابت‌ها J ۳۰۰ است که به زودی اجازه کسب آن را نیز دریافت کنیم. البته در حال حاضر ایران تنها کشوری در غرب آسیا است که رقابتی در این سطح را برگزار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی
  • رقابت دو هفته‌ای تنیسور‌های ساحلی جهان به میزبانی کیش
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • ۴ سهمیه قایقرانی چاشنی تاریخ‌سازی دختران ایران
  • ۴ سهمیه با قایقرانی چاشنی تاریخ‌سازی دختران ایران
  • تاریخ‌سازی دختر ایرانی در قایق دونفره
  • شاهکار و تاریخ سازی دختران ایران
  • شاهکار و تاریخ سازی قایق دونفره دختران