Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در  جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح یک فوریتی استفساریه تبصره (۱) ماده (۱۳) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در دستور کار قرار گرفت.

محمدجواد ابطحی در اخطار بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی و با استناد به مواد ۱۴۰، ۱۴۴، ۱۵۰ و ۱۵۱ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح یک فوریتی استفساریه تبصره (۱) ماده (۱۳) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، گفت: قرار بود ایراد شورای نگّهبان به این طرح رفع شود، اما ماهیت این طرح تغییر پیدا کرده است ضمن اینکه استفساریه در خصوص این است که قانونگذاری صورت نگیرد کما اینکه این مورد در تفسیر قبلی شورای نگهبان نیز مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: این استفساریه برخلاف ماده ۷ سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری است و نظر هیئت عالی نظارت نیز همین است ضمن اینکه مغایر با اصل ۱۱۰ و اصل ۱۷۳ قانون اساسی است.

این نماینده مجلس گفت: ماهیت طرح به طور کامل تغییر پیدا کرده و به یک طرح جدید تبدیل شده است بنابراین باید مطابق با آیین‌نامه داخلی مراحل آن طی شود، از سوی دیگر این طرح ارائه شده با آنچه طراحان مطرح کردند نیز تفاوت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایراد مطرح شده از سوی ابطحی را وارد دانست و گفت: این ایراد نکته‌ای است که باید به آن توجه شود چرا که این طرح از حالت تفسیر درآمده است بنابراین لازم است طرح جدیدی ارائه شده و برای آن امضا جمع‌آوری شود و در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد بنابراین این طرح قابل مطرح کردن نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دخانیات شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از تایید «طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی خود نوشت:

««طرح استفساریه ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • درخواست مجدد درج نام مادر در کارت ملی