Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@20:54:55 GMT

پرسپولیس و استقلال در دو هوای متفاوت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۰۵۸۹

سرخابی‌ها هفته پانزدهم لیگ برتر را با برد پشت سر گذاشتند اما حال و هوای دو باشگاه با هم متفاوت است.

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «پرسپولیس و استقلال هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال را با پیروزی پشت سر گذاشتند. قرمزها در ورزشگاه شهدای شهر قدس ۲ بر صفر از سد سایپا گذشتند و آبی‌ها هم در آزادی با نتیجه ۴ بر یک شاهین بوشهر را شکست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این پیروزی‌ها، هر دو تیم در کورس قهرمانی باقی ماندند، اما حال و هوای دو باشگاه با هم متفاوت است.

پرسپولیس؛ در انتظار صبر و حمایت

پرسپولیس بعد از چهار سال‌ونیم ثبات در کادر فنی، امسال بر خلاف میل هواداران تن به تغییر سرمربی داد و طبیعی بود که این مساله تبعات خاص خودش را به همراه بیاورد. همزمان، قرعه پرسپولیس در هفته‌های شروع لیگ هم خیلی سخت و عجیب از آب درآمد تا رقم خوردن چند نتیجه ضعیف، گابریل کالدرون را تا آستانه برکناری پیش ببرد. با این وجود قرعه کم‌کم هموار شد و مربی آرژانتینی هم روی تیم و رختکن تسلط نسبی پیدا کرد. او بعد از آزمایش چند سیستم، سرانجام روی چینش ۲-۴-۴ به جمع‌بندی نهایی رسید و نفرات مد نظرش را برای پست‌های مختلف پیدا کرد. به‌عنوان مثال او برای پست فوروارد سایه یا مکمل، سرانجام به گزینه وحید امیری رسید که شاید آنجا عالی نباشد اما مطمئنا بسیار کارآمدتر از جونیور براندائو است!

همچنین چند هفته طول کشید تا کالدرون محسن ربیع‌خواه را به‌عنوان هافبک دفاعی به میدان بفرستد و وظایف تهاجمی بیشتری به احمد نوراللهی بدهد. در پست دفاع چپ محمد انصاری انتخاب نهایی مربی آرژانتینی بود و در قلب خط دفاعی هم او سرانجام دریافت که باید بین سه مدافع میانی‌اش سیستم چرخشی را مورد استفاده قرار بدهد. همزمان مهدی شیری در پست دفاع راست تثبیت شد و البته بشار رسن هم بعد از ماجراهای مصدومیت و حضورش در تیم ملی عراق، در اختیار کادر فنی قرار گرفت. طبیعی بود که برای رسیدن به هر کدام از نتایج، کمی صبوری نیاز باشد. گاهی در بدنه باشگاه و حتی بین هواداران، کمتر می‌شد این بردباری را پیدا کرد اما به هر حال پرسپولیس کالدرون بعد از ۱۴ بازی به امتیاز ۲۸ رسید تا میانگین دو امتیاز برای هر مسابقه را ثبت کرده باشد؛ معدلی که بوی قهرمانی می‌دهد. اگر بازی عقب افتاده با نساجی برگزار می‌شد و قرمزها آن را می‌بردند، تیم کالدرون شانس جدی کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل را هم داشت اما این بازی به بعد از انجام مسابقات هفته‌های شانزدهم و هفدهم لیگ برتر موکول شده است. به هر حال آسمان پرسپولیس فعلا آفتابی‌تر از قبل شده، هرچند هنوز مشکلاتی در باشگاه و رختکن وجود دارد. تیم کالدرون در ادامه راه و مخصوصا اوایل نیم‌فصل دوم هم چالش‌های سخت دیگری پیش رو دارد و طبیعتا باز محتاج صبر و حمایت هواداران است؛ کسانی که اگر از اتفاقات نیم‌فصل اول درس گرفته باشند، باید با مهربانی و مدارای بیشتری با کادر فنی و بازیکنان رفتار کنند. به هر حال تهییج تیمی که سه قهرمانی پیاپی به دست آورده اصلا کار ساده‌ای نیست و حرکت در مسیر قهرمانی چهارم، نیاز به عزم جدی هواداران دارد.

حیف از این استقلال

در دومین بازی بدون استراماچونی اما استقلال نمایش مقتدرانه دیگری ارائه داد. آبی‌ها که برابر پیکان در ثانیه‌های آخر غافلگیر شدند، این بار مقابل شاهین کوتاه نیامدند و شاید آسان‌ترین سه امتیاز فصل را گرفتند. استقلال با همان سیستم ۲-۵-۳ مورد علاقه استرا به میدان رفت؛ آن هم در شرایطی که گفته می‌شود خود مربی ایتالیایی از راه دور به صورت تلفنی هدایت تیمش را بر عهده داشته است. در هر صورت اما آن چه از استقلال دیدیم و آن چه بر این باشگاه می‌گذرد، تنها در یک کلمه قابل خلاصه کردن است؛ حیف! حیف از تیمی که پتانسیل خوشحال کردن هوادارانش را دارد، اما این موقعیت را آسان از دست می‌دهد. استقلال در حال حاضر شاید یکی از معدود تیم‌های حرفه‌ای فوتبال جهان باشد که نه سرمربی دارد و نه مدیرعامل! طبیعتا جنگیدن برای قهرمانی در این شرایط دشوار است. ماجرای استراماچونی هم آن قدر کشدار و فرسایشی شده که صدای خود بازیکنان را هم درآورده. بعد از بازی با شاهین چند استقلالی در میکس‌زون گفتند بهتر است هر اتفاقی که قرار است رخ بدهد، سریع‌تر انجام شود و حتی اگر مربی ایتالیایی برنمی‌گردد، جانشین‌اش را زودتر معرفی کنند. بدیهی است که نه بازیکنان و نه هواداران کشش ادامه این شرایط را ندارند. استقلال همچنان در زمین چشم‌نواز و روی فرم است اما بیرون از میدان بیداد سوءمدیریت می‌رود که به یک فرصت‌سوزی عظیم تبدیل شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ برتر فوتبال ایران تيم فوتبال استقلال تهران تيم فوتبال پرسپوليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی به ضرر استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان لیگ اعلام کرده بود در صورت تساوی تیم‌ها در امتیاز، برای قهرمانی تیمی بالاتر قرار خواهد گرفت که در بازی‌های رودررو نتایج بهتری گرفته باشد. همین فرمول برای قهرمانی باعث شده بود تا استقلال به غیر از یک امتیازی که بیشتر از پرسپولیس در جدول دارد، یک حاشیه امن یک امتیازی دیگر هم داشته باشد و در صورت تساوی در امتیازات این استقلال خواهد بود که قهرمان خواهد شد. استقلال در بازی‌های رودررو مقابل پرسپولیس، در بازی که میزبان بود به نتیجه تساوی بدون گل رسید و در بازی برگشت که پرسپولیس میزبان بود، دو تیم کار را با تساوی یک بر یک به پایان رساندند.

استقلالی‌ها فکر می‌کردند گل زده شان در زمین حریف باعث برتری آن‌ها در بازی رودررو مقابل پرسپولیس خواهد شد و در صورت تساوی در امتیازات، آبی‌ها قهرمان خواهند شد. با این حال سهیل مهدی شوک بزرگی به استقلالی‌ها وارد کرد و مدعی شد قانون گل زده در خانه حریف وجود ندارد و اگر تیم‌ها در تعداد امتیازات و همچنین بازی‌های رودررو مساوی باشند، تفاضل گل کلی تیم‌ها ملاک قهرمانی خواهد بود.

هرچند تفاضل گل استقلال هم فعلا بهتر از پرسپولیس است، ولی اختلاف دو گل بسیار شکننده خواهد بود و ممکن است آبی‌ها این برتری را در هفته‌های باقی مانده از دست بدهند. به این ترتیب با فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی، حاشیه امن یک امتیازی استقلالی‌ها پرید و در صورت تساوی در امتیازات، تفاضل گل بین پرسپولیس و استقلال قهرمان را مشخص خواهد کرد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • منافی: پرسپولیس نباید به نتایج تیم های دیگر توجه کند/ 4 بازی گل نخوردن رفیعی شاهکار است
  • روزی که یک استقلالی جام را از پرسپولیس گرفت!
  • روزی که علیمنصور دوباره جام را از پرسپولیس گرفت!
  • دیدار پرسپولیس و نفت؛ ماموریت‌ متفاوت برای قهرمانی و بقا
  • حلالی: سبک بازی استقلال را نمی‌پسندم/ پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • اگر استقلال تقویت می‌شد شرایط بهتری داشت | انتظار قهرمانی از پرسپولیس می‌رود
  • (عکس) میزبانی علی دایی از قاتل استقلال
  • کدام‌یک قهرمان لیگ می‌شود؛ استقلال یا پرسپولیس؟
  • فرمول سازمان لیگ برای قهرمانی به ضرر استقلال
  • استقلال یا پرسپولیس؛ کدام‌یک قهرمان می‌شود؟