Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امان‌الله پاپی» از آن دسته ورزشکارانی است که با وجود سختی‌های مسیر زندگی توانسته است خود را در سکوهای افتخار جهانی قرار دهد. سکوهایی که برای یک معلول شاید رویا باشد و رسیدن به آن همتی به سختی روزهایی می‌خواهد که وی را از اندیمشک راهی خرم‌آباد کرد. رفتن و دل کندن از دیاری که وی تمام خاطرات تلخ و شیرین خود را در آن تجربه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: در محیط روستایی شهرستان اندیمشک پرورش یافته و به خاطر معلولیت ناخواسته ناشی از سوختگی با برخی از مشکلات مبارزه کرده است اما در این مسیر هیچگاه خود را یک معلول ندانسته بلکه با سعی و تلاش ستودنی از این محدودیت عبور کرده است.  

پاپی زمانی که گام در شهرستان خرم‌آباد می‌گذارد با «مصطفی بهرامی» آشنا می‌شود آشنایی که تحول زیادی در زندگی او ایجاد کرد و در نهایت این ورزشکار را به بالاترین سطح رقابت‌های بین‌المللی رساند. آن زمان را به  یاد می‌آورد که قصد داشت، وارد ورزش شود اما بسیاری از اطرافیان به توانایی وی باور نداشتند و برخی می‌گفتند در این مسیر موفق نخواهید شد؛ اما پاپی عزم جدی برای موفقیت داشت.

او می‌گوید: تا پیش از ورزش حرفه‌ای فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی داشتم اما با حضور در اردوهای تمرینی مربیم موفق شدم ظرفیت‌های بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنم.

پاپی در سال ۲۰۱۷ به عضویت تیم ملی پارادوومیدانی در می‌آید و به مسابقات جهانی انگلیس اعزام شد. در آن مسابقات مدال طلا ماده پرتاب نیزه را کسب کرد. پاپی جوان با ثبت رکورد ۴۴ متر و ۸۷ سانتی‌متر به عنوان قهرمانی و نشان طلا دست یافت، «محمد خالوندی» با رکورد ۴۲ متر و ۱۸ سانتی‌متر نایب قهرمان شد و عنوان سوم نیز به نام «عبدالله حیدری» با رکورد ۴۱ متر و ۸۳ سانتی‌متر ثبت شد.  

او همچنین سال ۲۰۱۸ نیز به  سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی رفت. وی در این رقابت‌ها توانست در کنار ۲ هموطن خود مانند پیکارهای جهانی انگلیس هر سه سکوی پرتاب نیزه را از آن خود کنند. پاپی نقره گرفت و بالاتر از محمد خالوندی قهرمان جهان و پارالمپیک ایستاد. اکنون دیگر نام این جوان اندیمشکی تنها به شهرستان منتهی نمی‌شود بلکه او نامی شناخته شده در پارادوومیدانی جهان و آسیا است.

افتخارآفرینی در مسابقات انگلیس، بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و قهرمانی ایران، پاپی را به مرد نخست قهرمان نیزه کشور تبدیل کرد. او به رقابت‌های جهانی امارات رفت و با کسب مدال نقره سهمیه پارالمپیک توکیو را دریافت کرد. او اکنون خود را برای آوردگاه بزرگ توکیو آماده می‌کند، آوردگاهی که ایستادن بر قله افتخار آن برای هر ورزشکاری می‌تواند یک رویا باشد، رویایی که نام آنان را در ورزش کشور جاودانه خواهد کرد.

اما برای رسیدن به این رویا باید امکانات لازم برای عبور از سختی‌ها در دسترس باشد. ورزشکار اندیمشکی از نبود این امکانات گلایه دارد. او می‌گوید: ابزار یک دوومیدانی‌کار در ماده پرتاب نیزه، نیزه است و باید این نیزه استاندارد باشد تا ورزشکار بتواند با آن به افزایش رکورد فکر کند. پس از بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا من از داشتن یک نیزه استاندارد محروم بودم. نیزه‌هایی که بین ورزشکاران این رشته تقسیم شد مناسب مسابقه نیست. تا پیش از رقابت‌های قهرمانی کشور که انتخابی تیم ملی‌ بود با نیزه دیگر ملی‌پوشان تمرین می‌کردم.

وی در چرایی این اتفاق عنوان کرد: زمانی که نیزه‌ها بین من و دیگر ملی‌پوشان تقسیم شد بدترین نیزه به من افتاد. با این نیزه در مسابقات قهرمانی کشور که خردادماه در مجموعه ورزشی «آفتاب انقلاب» برگزار شد توانستم رکورد ۴۹.۴۵ متر را به ثبت برسانم اما چون ناظر بین‌المللی  در این رقابت‌ها حضور نداشت، این رکورد در سطح جهان ثبت نشد. در انتخابی تیم ملی نفر نخست شدم و باید خود را برای رقابت‌های جهانی آماده می‌کردم. اما مشکل نیزه برطرف نشد و با وجود درخواستم از فدراسیون و کمیته‌ ملی پارالمپیک این مشکل تا آبان‌ماه و اعزام به مسابقات ادامه داشت.

او در زمینه کمک‌های کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان گفت: پیش از اعزام به مسابقات جهانی امارات پولی به عنوان حقوق به حساب ما واریز شد اما کاش به جای این پول مسوولان یک نیزه در کلاس جهانی، برای من تهیه می کردند. آنان بهانه می‌آورند که به خاطر تحریم نمی‌توانند نیزه تهیه کنند.  

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی امارات گفت: به رقابت‌های گزینشی پارالمپیک توکیو که در کشور امارات برگزار شد، رفتم و ملاحظه کردم که رقیب برزیلی من که مدال طلا کسب کرد با چهار نیزه استاندارد تمرین کرد. در یکی از تمرینات از وی خواستم که نیزه را به من بدهد تا پرتاب کنم و وی با اکراه پذیرفت. وقتی با نیزه ورزشکار برزیلی پرتاب کردم تازه به تفاوت نیزه‌ها پی بردم. با وجود محرومیت از یک نیزه استاندارد در این رقابت‌ها توانستم با رکورد ۴۷.۷۰ متر عنوان نایب قهرمانی کسب کنم. ورزشکار برزیلی در حالی به مدال طلا رسید که رکوردش ۴۹.۲۵ بود و ۲۰ سانتیمتر کمتر از رکورد مسابقات ملی من پرتاب کرد.

او درباره اردوهای تدارکاتی برای ملی‌پوشان پارادوومیدانی عنوان کرد: قرار است یک اردوی کیش برای ورزشکاران برگزار شود تا در شرایط آب و هوایی این جزیره تمرین کنند. من بچه خوزستان هستم و شرایط سخت‌تر از آب و هوای ژاپن را تجربه کردم. بارها گفتم که نیزه استاندارد را در اختیار من قرار دهید در بیابان هم می‌توانم تمرین کنم. مشکل من هوای ژاپن نیست بلکه نداشتن ابزار (نیزه) است تا با آن رکورد خود را ارتقا دهم. عاجزانه از تمام مسوولان تقاضا دارم اگر می‌خواهند در توکیو ۲۰۲۰ مدال کسب کنم، باید یک نیزه استاندارد در اختیار من قرار گیرد. رکورد ورزشکار برزیلی زیاد نیست و من یکبار بالاتر از او پرتاب کردم و در پارالمپیک می‌توانم مدال طلا بگیرم.

او که مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد افزود: در مسیر ورزش و قهرمانی افراد زیادی به من کمک کردند که بهرامی مربی و خالوندی و کاییدی ملی‌پوشان از شاخص‌ترین این افراد هستند. بدون شک کمک این سه نفر تاثیر زیادی در پیشرفت من داشت. برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو برنامه ویژه‌ای دارم و تمام تلاشم این است که در ماه‌های منتهی به این تورنمنت بزرگ رکوردهایم را به سطحی برسانم که بتوانم در توکیو پرچم ایران را برافراشته کنم. امیدوارم کمیته‌ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین خواسته‌های ما را برآورده کنند.

امان‌الله پاپی در رقابت های پارا دوومیدانی قهرمانی جهان که در کشور امارات برگزار شد در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F۵۷ با رکورد ۴۷.۸۰ متر به مقام نایب قهرمانی دست یافت و سهمیه پارالمپیک توکیو را نیز بدست آورد.

منبع: فدراسیون اسکی برچسب‌ها فدراسیون جانبازان المپیک توکیو توکیو  ۲۰۲۰  کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون جانبازان المپیک توکیو توکیو ۲۰۲۰ کمیته ملی پارالمپیک فدراسیون جانبازان المپیک توکیو توکیو ۲۰۲۰ کمیته ملی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

محسن اوروجی روز سه شنبه به مناسبت هفته زمین پاک گفت: با وجود همه اقدام‌های انجام شده طی سال‌های گذشته هنوز سرعت پیشروی کویر و بیابان در قم بیشتر از اقدام‌های انجام شده در راستای احیای بیابان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم  با اشاره به برخی از اقدام‌های انجام شده در خصوص احیای عرصه‌های بیابانی گفت: طی یک سال گذشته در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت سراجه قم عملیات درختکاری انجام شده و در اراضی محدوده کوه نمک و حسین‌آباد میش مست نیز اقدام‌های مشابهی صورت‌گرفته است.

اوروجی بیان کرد: در یک نگاه کلی می‌توان قطع حقابه‌های زیست‌محیطی به‌ویژه رودخانه قره چای، برداشت بی‌رویه چاه‌های مجاز از منابع آب زیرزمینی و تغییر الگوی بارش و کاهش نزولات آسمانی را از عوامل اصلی در توسعه بیابان و کویر در قم نام برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از توسعه بیابان طرح‌های آبخیزداری در تمامی روستا‌های بخش خلسجتان و جعفرآباد عملیاتی شده و در بالادست شهرک پردیسان نیز طرح‌های مشابهی جهت جلوگیری از وقوع سیلاب و افزایش ورودی چاه‌ها صورت‌گرفته است.

او اضافه کرد: در حالی هم اینک در برخی نقاط دشت مسیله قم شاهد فرونشست زمین هستیم که تا چند دهه گذشته در این اراضی، کشاورزی انجام می‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد: به‌خاطر چرای بی‌رویه دام در کنار تغییر الگوی کشت و قطع حقابه‌ها، هم اینک شاهد وضعیتی بحرانی در منطقه سراجه هستیم و این منطقه به یکی از اصلی‌ترین نقاط در تولید ریزگرد تبدیل شده است.

روستای سراجه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قم است، این روستا در شهر قنوات قرار دارد.

دوم تاهشتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • حضور بانوان ملی پوش در تمرین امروز پرسپولیس (+عکس)
  • دو بانوی ورزشکار پارادوومیدانی کشور مهمان ویژه تمرین پرسپولیس
  • بانوان ملی پوش میهمان تمرین پرسپولیس
  • در مسیر اسطوره‌شدن؛ فدریکو والورده به رکورد ۲۵۰ بازی برای رئال مادرید رسید + عکس