Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@05:07:51 GMT

موضوع سفر روحانی به ژاپن از نگاه روزنامه ژاپنی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۰۷۰۳

ژاپن تایمز در گزارشی به سفر روحانی به ژاپن پرداخت.

به گزارش تابناک به نقل از ژاپن تایمز، «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن بار دیگر به دنبال آن است که برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا تلاش کند. چالش‌هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام بروز کرده است، محور اصلی مذاکرات در سفر روحانی به ژاپن خواهد بود.

بن‌بستی در مسیر اجرای توافق هسته‌ای بوجود آمده است و آبه می‌خواهد به عنوان میانجی برای حل و فصل اختلافات ایران و آمریکا و حل این بن بست تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر مساله امنیت عبور و مرور محموله‌های نفتی از خلیج فارس مورد رایزنی قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه ژاپن حجم زیادی از نفت خود را از منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز تامین می‌کند، ثبات و امنیت در این منطقه بسیار اهمیت دارد بنابراین آبه خواستار ایفای نقش موثر برای کاهش تنش و حل اختلاف‌هاست.

کارشناسان سفر روحانی را یک اتفاق مهم بین‌المللی می‌دانند که در آن موضوعات مختلفی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

منبع: ایلنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم دژفا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان ال کلاسیکو وارونگی هوا شینزوآبه شینزو آبه حسن روحانی سفر روحانی به ژاپن ایران و ژاپن آمریکا انتخابات مجلس یازدهم دژفا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان ال کلاسیکو وارونگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد

آلمان به دلیل مشکلات قطعات یدکی که در ایالات متحده تولید می‌شود و محدودیت‌های صادراتی از آمریکا به آلمان، تامین خودرو‌های زرهی MRAP (ضدمین) را به اوکراین آغاز نکرده است. این را روزنامه آلمانی بیلد با استناد به اسناد وزارت دفاع این کشور گزارش داده است.

به گفته این نشریه، کی یف و شرکت آلمانی فلنزبرگر Flensburger Fahrzeugbau GmbH برای انتقال ۴۰۰ خودروی زرهی به توافق رسیده اند. ارزش سفارش ۳۱۵ میلیون یورو است.

از سند وزارت دفاع آلمان برمی آید که قرار بود تامین تجهیزات از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شود و تا اکتبر همان سال ادامه یابد. اما فعلاً تحویل آغاز نشده است.

یکی از نمایندگان این وزارتخانه به درخواست این نشریه اظهار داشت که تحویل ماشین آلات برای سال ۲۰۲۴ در چند مرحله برنامه ریزی شده است.

به نوشته این روزنامه، امسال به جای ۲۰۰ خودروی زرهی، تنها ۱۰۰ خودرو به اوکراین تحویل داده می‌شود.

در ۱۸ آوریل، معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد رابرت خالک در یک سفر غیرمنتظره برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وارد کی یف شد و درباره این قرار داد گفتگو شد. اما مقامات آلمانی به رغم وعده‌ای که درباره ارسال به موقع خودرو‌های زرهی داده بودند، هنوز موفق به تحویل این خودرو‌ها نشده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت
  • ‏ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی
  • کمک‌های جدید آمریکا بعید است که سرنوشت کی‌یف را به طور اساسی تغییر دهد
  • دستور مقامات کاخ سفید پس از حوادث اصفهان
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا