Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@19:59:08 GMT

استفاده از هوش مصنوعی ایرانی در حوزه گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۰۷۳۱

استفاده از هوش مصنوعی ایرانی در حوزه گردشگری

پول نیوز - یک فعال حوزه حمل ون قل و گردشگری از استفاده از هوش مصنوعی ایرانی در حوزه گردشگری خبر داد. به گزارش پول نیوز، مسعود طباطبایی با اشاره به این که یکی از اهداف ما این است که گردشگری را در اختیار تمام اقشار جامعه قرار دهیم، اظهار کرد: بر این اساس در خدماتی که ارائه می دهیم پرواز داخلی، پرواز خارجی، قطار، تور داخلی، تور خارجی و به طور کلی هر سرویس مورد نیاز در حوزه گردشگری را ارائه می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری این که "روز اول" کار را با 30 میلیون تومان آغاز کردیم و اکنون حدود 700 نفر در مجموعه ما مشغول به کار هستند، افزود: یکی دیگر از اقداماتی که مدتی است در دستور کار قرار گرفته استفاده از هوش مصنوعی ایرانی در حوزه گردشگری است. این برنامه در مراحل اولیه کار قرار دارد و به صورت بالغ می تواند فرمان های صوتی را اجرا کند.
وی در خصوص الزام استفاده از رمز یک بار مصرف در سیستم پرداخت الکترونیکی تصریح کرد: نگرانی جدی در خصوص نحوه اجرای پرداخت الکترونیکی داریم، حتما به تجارت الکترونیک کشور شوک وارد خواهد شد، فکر می کنم با اطلاع رسانی بهتر، روش های بهتری برای اجرای این برنامه عملیاتی می شد.
طباطبایی همچنین با بیان این که مجموعه ما 6 برند دارد و به پرتال جامع گردشگری ایران تبدیل شده ایمگفت: در بحث بلیت های چارتری حداقل 10 تا 15 درصد بلیت ها را پس می دهیم و دیگر مانند گذشته این نوع بلیت سود 100 درصدی نخواهد داشت، در تلاشیم ارقام مذکور را افزایش دهیم.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک گفت: عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی مخاطراتی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز مینایی ظهر امروز در افتتاحیه رویداد استارتاپی هوش مصنوعی از داده تا ثروت که در دانشگاه اراک برگزار شد، اظهار داشت: تعریف پارلمانی اروپا از هوش مصنوعی نیز توانایی یک ماشین برای نشان دادن رفتارهایی چون یک انسان از قبیل استدلال، یادگیری، برنامه‌ریزی و خلاقیت است. بنابراین هوش مصنوعی توانایی استدلال، تجزیه و تحلیل و حل مسائل، توانایی پردازش حجم عظیمی از داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار و توانایی یادگیری دارد.

وی افزود: ابرهوش مصنوعی از هوش انسانی پیشی می‌گیرد و کارها را بهتر از انسان انجام دهد. هوش مصنوعی عمومی توانایی تفکر، یادگیری و به کار گیری هوش خود در حل مسائل پیچیده شبیه به انسان را دارد، هوش مصنوعی محدود انجام یک وظیفه مشخص مانند تشخیص چهره، تشخیص گفتار را دارد و مجموعه‌ای از رفتار انسان را براساس مجموعه محدودی ازپارامترها شبیه‌سازی می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک با اشاره به ویژگی‌های ممتاز فناوری هوش مصنوعی گفت: فناوری امیدآفرین، فناوری توسعه بخش و فراحوزه‌ای، فناوری اقتدارآفرین و فناوری با قابلیت استفاده عمومی از جمله ویژگی‌های ممتاز فناوری هوش مصنوعی است. زمینه استفاده از هوش مصنوعی در حکمرانی ملی، سلامت و بهداشت، لجستیک و حمل و نقل، شبکه‌های برق و انرژی الکتریکی، مهندسی ارتباطات، نفت و گاز و غیره است. 

مینایی عنوان کرد: بیش از 90 درصد کشورها در حوزه سلامت و بهداشت از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری، معالجه بیمار و طراحی داروهای جدید بهره‌مند می‌شوند. همچنین ناترازی انرژی را می‌توان از طریق هوش مصنوعی معالجه کرد، بیشترین مشکل ناترازی انرژی در حوزه تولید و انتقالی است؛ گرچه انتقال 12 درصد تلفات دارد که با هوش مصنوعی قابل جبران است، اما در حوزه مصرف نیز حدود 20 الی 30 نحوه مدیریت مصرف از طریق هوش مصنوعی قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی یک مخاطره امنیت ملی به شمار می‌رود، ادامه داد: دولت آمریکا طی 10 سال 250 میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است. این در حالی است که کشورهایی که از هوش مصنوعی سال‌ها استفاده می‌کنند توانستند پیشرفت خوبی داشته باشند، اگر قرار است در حوزه هوش مصنوعی موفق شویم سرمایه گذاری باید از شرکت‌های خصوصی آغاز شود.

دبیر ستاد توسعه فناوریهای هوش مصنوعی و رباتیک با اشاره به راه‌های درآمدزایی از طریق هوش مصنوعی گفت: وبلاگ نویسی، ساخت دوره انلاین فروش پرامپ برای هوش مصنوعی، ساخت موسیقی، خدمات طراحی وب، بازاریابی ایمیلی، ساخت اپلیکیشن متکی بر هوش مصنوعی، فروش تصاویر تجاری و غیره از جمله راه‌های درآمد زایی از طریق هوش مصنوعی است.
 
مینایی با بیان اینکه دانشگاه هوشمند و خانه هوشمند می‌تواند زیربخش‌های شهر هوشمند باشد، افزود: هوش مصنوعی در تمام رشته‌های دانشگاهی جریان دارد. به طوری که آموزش عمومی و آکادمیک و رسمی برای هوش مصنوعی پیش بینی شده است، سواد هوش مصنوعی برای حرفه‌های مختلف باید به وجود آید و نحوه درست استفاده ازهوش مصنوعی باید آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: از هوش مصنوعی به عنوان تربیت توسعه دهنده یاد می‌شود، هوش مصنوعی در ساخت، تولید و فرایند بهره‌وری تولید می‌تواند موثر باشد، آینده مسیری است که باید ساخته شود که ساختن آن هم سازنده و هم مقصد را دگرگون می‌سازد.

هوش مصنوعی هیچ زمانی چیزی جای نوآوری را نمی‌گیرد  

مجتبی ذوالفقاری، ر‌ئیس دانشگاه اراک در این آیین اظهار داشت: هوش مصنوعی ابزار است و به عنوان هدف مطرح نیست. هیچ زمانی چیزی جای نوآوری را نمی‌گیرد و هوش مصنوعی مرکب فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود.

وی افزود: مدلی که در دانشگاه آینده پیگیری می‌شود این است که ترکیب هوش طبیعی و مصنوعی چه نتایجی به همراه خواهد داشت. ما حتماً از هوش مصنوعی عبور خواهیم کرد. باید به سمتی برویم که بتوانیم از هوش مصنوعی به خوبی استفاده کنیم. 

ر‌ئیس دانشگاه اراک با بیان اینکه دانشگاه باید به روز شود، گفت: ارتباط منطقی بین سطح بالای علم و تولید ثروت وجود دارد. تولید ثروت سطح علم بسیار بالا نیاز دارد، هوش مصنوعی در تمانی رشته‌ها کاربرد دارد و الزام است، امیدواریم رویداد هوش مصنوعی ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود