Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@06:35:40 GMT

آغاز اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ از چهارشنبه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۰۸۰۳

آغاز اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ از چهارشنبه

اجلاس سران "کوالالامپور ۲۰۱۹" از چهارشنبه هفته جاری به مدت چهار روز در پایتخت مالزی برگزار خواهد شد. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس سران «کوالالامپور 2019» با حضور سران چند کشور مسلمان از جمله «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در اواخر هفته جاری در پایتخت مالزی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست اواخر آذرماه و با حضور احتمالی سران چند کشور مسلمان از جمله ایران، ترکیه، پاکستان و قطر 18 تا 21 دسامبر (27 تا 30 آذرماه) برگزار می شود.

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در این باره گفته است: در اجلاس سران «کوالالامپور 2019» مهمترین چالش های کشورهای اسلامی مورد بحث و بررسی رهبران جهان قرار می گیرد.

نخست وزیر مالزی در یک ویدئو که در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر کرده است، افزود: جهان اسلام دارای مشکلات متعددی است و رهبران کشورهای اسلامی دراجلاس سران کوالالامپور، برای طرح دیدگاهها، نظرات و بحث و بررسی راهکارهای رفع چالش های کشورهای مسلمان گردهم می آیند.

وی  با  اشاره به بخشی از مشکلات مسلمانان گفت: وضعیت مسلمانان در شرایط کنونی به مرحله ای رسیده است که در هر کجای دنیا که قرار دارند مورد ستم قرار می گیرند.

نخست وزیر مالزی افزود: مسلمانان به عنوان تروریست معرفی می شوند و اکنون احساس ترس از اسلام وجود دارد و برای همه کاملاً واضح است که اوضاع درحال بدتر شدن است.

وی ابراز امیدواری کرد اجلاس کوالالامپور گامی در جهت یافتن راه حل های جدید برای مشکلات تأثیرگذار درجهان اسلام و کمک به بهبود اوضاع برای مسلمانان و کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش ایرنا، ماهاتیر محمد که کشورش میزبان برگزاری اجلاس سران کوالالامپور است، در این ویدئو فیلم به عنوان رئیس این اجلاس به رهبران شرکت کننده دراین اجلاس، پیش از برگزاری آن خوشامد گفت.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، شیخ تمیم حمد آل ثانی امیر قطر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، عمران خان نخست وزیر پاکستان از جمله رهبرانی هستند که قراراست در اجلاس سران کوالالامپور شرکت کنند.

این اجلاس چهار روزه قرار است از چهارشنبه هفته جاری در مرکز همایش های کوالالامپور فعالیت خود را آغاز کند.

نخست‌وزیر مالزی: از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کنیمبحرین، سوئیس و مالزی مقصدهای پیش روی عمران خان در سفر آتی

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رئیس جمهور قاره آسیا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور قاره آسیا رئیس جمهور قاره آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پیش از آنکه به سفر رسمی خود به عراق پایان دهد به شمال این کشور رفت و با مقامات اقلیم کردستان در اربیل دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، دولت محلی اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، شامگاه دوشنبه در رأس هیئتی با استقبال نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، و مسرور بارزانی، نخست وزیر و قباد طالبانی، معاون نخست وزیر و شمار دیگری از مقامات ارشد اقلیم وارد اربیل شد.

کدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریماردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد

بر اساس این بیانیه، هیئت‌های دو طرف به ریاست سران اقلیم و ترکیه تشکیل جلسه دادند و نتایج سفر اردوغان به بغداد و دیدارهای وی با مقامات دولت عراق و نیز روابط ترکیه با بغداد و اربیل به خصوص در بخش‌های اقتصادی و تجاری و امنیتی را بررسی کردند.

نچیروان بارزانی در این دیدار بر تمایل اقلیم در گسترش روابط با ترکیه در همه زمینه‌ها تأکید کرد و گفت که اقلیم همواره عامل ثبات و صلح در منطقه بوده و از ترکیه به خاطر حمایت از اقلیم کردستان عراق در شرایط دشوار قدردانی کرد.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، نیز در این دیدار ضمن تاکید بر آمادگی اقلیم برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ترکیه و تشریح فرصت‌های همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه‌ای در اقلیم، از حمایت ترکیه از اقتصاد اقلیم با وجود همه دشواری‌ها قدردانی کرد.

بر اساس این بیانیه، اردوغان نیز در این نشست بر حمایت پایدار کشورش از عراق و اقلیم و آمادگی برای همکاری و ادامه روند گسترش روابط در همه عرصه‌ها و نیز بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در منطقه و حل مشکلات و تضمین حقوق همگان در منطقه تأکید کرد.

تازه‌ترین تحولات منطقه و امنیت مرزها و مبارزه با تروریسم و دیگر مسائل مورد اهتمام مشترک از مسائل مورد بحث در مذاکرات هیئت‌های اقلیم کردستان عراق و ترکیه بود.

رئیس جمهور ترکیه پس از پایان این مذاکرات، اربیل را به مقصد ترکیه ترک کرد.

رجب طیب اردوغان پیش از ظهر دوشنبه 22 آوریل وارد بغداد شد و در بغداد با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق دیدار کرد.

در سفر اردوغان، توافقنامه چارچوب راهبردی عراق و ترکیه در حوزه آب و تفاهم‌نامه چهارجانبه درباره «جاده توسعه» و شماری توافق و یادداشت تفاهم دیگر میان دو کشور امضا شد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • ببینید | استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور در اسلام آباد
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور
  • بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب
  • دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس