Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده دفاعی دولتی سئول امروز (دوشنبه) گزارش داد، کره‌شمالی ممکن است در صورت متلاشی شدن مذاکرات تسلیحاتی هسته‌ای آن با ایالات متحده، سال آینده به دنبال توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) با قابلیت حمل چندین کلاهک باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، موسسه آنالیزهای دفاعی کره (KIDA) در گزارشی از چشم‌انداز امنیتی برای سال آینده اعلام کرد، اگر مذاکرات هسته‌ای از بین برود، انتظار می‌رود پیونگ‌یانگ تلاش‌های خود را برای نشان دادن توانایی‌های تلافی‌جویانه خود برای خنثی‌کردن فشارهای نظامی آمریکا متمرکز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات ایالات متحده و کره‌شمالی از زمان شکست دومین اجلاس سران آن‌ها در هانوی در ماه فوریه پیشرفت اندکی داشته است. کره‌شمالی تهدید کرده است در صورتی که آمریکا ضرب‌الاجل پایان سال برای ارائه پیشنهادهای جدید را نادیده بگیرد راهی جز گفت‌وگو در پیش می‌گیرد.

براساس این گزارش، "اگر مذاکرات از بین برود، احتمال آن وجود دارد که مقامات کره‌شمالی بتوانند چنین تلاش‌هایی را برای توسعه موشک‌های بالستیک پرتاب‌شده از زیر دریایی (SLBM) و موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای چند کلاهکی انجام دهند."

گرچه کارشناسان درباره تلاش‌های کره‌شمالی برای ساخت موشک‌های چند منظوره گمانه‌زنی کرده‌اند، اما مقامات دفاعی کره‌جنوبی تاکنون به طور رسمی از چنین امکاناتی یاد نکرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمایش موشکی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

به گزارش جماران، المیادین نوشت: اوری ویالکوف، محقق متخصص در جنگ‌های «اسرائیل» روز چهارشنبه فاش کرد که ارتش اشغالگر اسرائیل جزئیات مربوط به آخرین حملات تلافی‌جویانه ایران علیه اهداف اسرائیل در فلسطین اشغالی را کمتر گزارش کرده است.

ویالکوف به روزنامه اسرائیلی معاریو گفت که عملیات «وعده صادق» ایران شاهد پرتاب تقریباً 185 پهپاد «شاهد 136» و  «شاهد 238» بود که می‌تواند تا 500 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

این محقق با بیان اینکه نیروهای ایرانی ده‌ها موشک کروز و حدود 110 موشک بالستیک شلیک کردند، خاطرنشان کرد: ارتش آمریکا با استفاده از ناوشکن‌های آمریکایی مجهز به سامانه دفاع موشکی ، حداقل 6 فروند موشک را رهگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران چندین موشک بالستیک دوربرد را از پایگاه‌های مختلف در خاک ایران به سمت اسرائیل شلیک کرد، اما در این عملیات از همه انواع موشک‌های خود استفاده نکرد.

به گفته ویالکوف، ایران حدود 3000 موشک بالستیک دارد و حدود 800 تا 1000 موشک دارای بردی است که می تواند به سرزمین های اشغالی برسد.

برخی از موشک های مورد استفاده ایران در حملات تلافی جویانه خود علیه اسرائیل عبارتند از: خیبر، عماد و قدر. این محقق خاطرنشان کرد: ایرانی ها از موشک های پیشرفته تری مانند «سجیل» با برد 2500 کیلومتر و کلاهک 1500 کیلوگرم یا «خرمشهر» موشک با برد 2000 کیلومتر استفاده نکردند.

دیگر خبرها

  • پیدا شدن بقایای موشک های اسرائیلی در عراق + عکس و فیلم
  • وعده صادق، شکست دنیای استکبار
  • باید بدانیم که موشک‌های بالستیک ایران بسیار نقطه‌زن هستند (فیلم)
  • ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد
  • موشک «بالستیک» چیست و چه فرقی با موشک کروز دارد؟ (+عکس)
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • (ویدئو) تصاویری دیده نشده از اولین موشک بالستیک ضد رادار ایران
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از اولین موشک بالستیک ضد رادار ایران
  • ناگفته هایی از عملیات وعده صادق