Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:34:08 GMT

کاهش ۹ درصدی سوانح جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۱۰۶۴

کاهش ۹ درصدی سوانح جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی

اورجعلی علیزاده، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت ۴۳۴ نفر بر اثر حوادث جاده ای در سطح استان فوت شده اند که براساس این آمار آذربایجان شرقی در رتبه ششم کشور از نظر آمار سوانح جاده ای قرار دارد.

وی با اشاره به طرح ایمن سازی جاده های استان در قالب برنامه ششم توسعه با تاکید بر هوشمند سازی جاده ها، اظهار داشت: در این راستا ۴۲ دستگاه دوربین ثبت تخلفات با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در جاده های شریانی استان نصب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مراحل نصب این دوربین ها دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و پیش بینی می شود تا پایان امسال به بهره برداری کامل برسند.

علیزاده، با اشاره به آمار جابجایی بار و مسافر در جاده های استان، ادامه داد: در این مدت ۱۳ میلیون تن بار و ۵ میلیون نفر مسافر از طریق ناوگان باری و مسافر استان جابجا شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از استان های پرمخاطره کشور است، یادآوری کرد: با توجه به تجهیز جاده های استان به دستگاه های تردد شمار برخط، در سال جاری ۲۶۰ میلیون تردد در راه های مواصلاتی ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: برای افزایش ضریب ایمنی جاده های استان ۳۵۰ هزار تن آسفالت به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در راه های شریانی پخش شده است.

علیزاده، با اشاره به اجرای طرح راهداری محوری از اول مرداد تا پایان شهریور در جاده های استان، افزود: در اجرای این طرح ۶۰۰ پرسنل راهداری با استفاده از ۳۰۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین اقدام به اصلاح راه های خسارت دیده، رفع نقاط پرحادثه، اصلاح پیچ ها و افتادگی شانه ها کردند.

وی اظهار داشت: براساس پیش بینی مرکز هواشناسی در ماه های دی و بهمن شاهد بارش زیاد برف در استان خواهیم شد و عوامل راهداری در قالب طرح راهداری زمستانی در ۵۵ راهدارخانه ثابت و سیار اقدام به خدمات رسانی به مسافران و رانندگان در طول مسیر ۱۴ هزار کیلومتری راه های استان می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در این طرح بیش از یک هزار نفر از پرسنل راهداری با استفاده از ۴۶۶ دستگاه انواع دستگاه های سبک و سنگین راهداری از جمله برف روب، نمک پاش و گریدر این اداره کل از اول آذر با استقرار در راهدارخانه ها خدمات رسانی می کنند.

علیزاده، با بیان اینکه این تعداد دستگاه جوابگوی اجرای طرح راهداری زمستانی را نمی دهد، افزود: برای اجرای این طرح به ویژه در شهرستان های سردسیر و برفگیر استان نیاز به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات استیجاری است.

وی یادآوری کرد: هم اکنون قرارداد ۲۰ درصد از این ماشین آلات منعقد شده و بقیه ماشین آلات نیز در مرحله عقدقرارداد هستند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود ۴ هزار کیلومتر راه های اصلی، شریانی و بزرگراهی است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی راهداری تصادفات جاده ای حمل و نقل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی راهداری تصادفات جاده ای حمل و نقل آذربایجان شرقی راهداری تصادفات جاده ای حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ درصد از حجم مخزن سدهای استان پر است؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶۰ درصد خالی بود ۶ درصد معادل ۲.۴ میلیون متر مکعب بیشتر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، یوسف غفارزاده با بیان اینکه حجم کل در تراز نرمال سدهای یازده‌گانه آذربایجان شرقی 576 میلیون متر مکعب است، اظهار داشت: از حجم کل سدهای استان، 46 درصد معادل 263 میلیون و 400 هزار مترمکعب پرشده که نسبت به پارسال که 261 میلیون مترمکعب بود یک درصد از نظر پرشدگی بهتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی افزود: بنابر اعلام هواشناسی، میزان بارندگی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد بیشتر شده و همین امر منجر به افزایش روان آب ها در استان و جاری شدن آنها به سمت مخازن سدها شده است.

غفارزاده خاطر نشان کرد: حجم آب ورودی به سدها در سال آبی جاری 190 میلیون و 600 هزار مترمکعب است که نسبت به سال قبل در همین موقع 18 درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: میزان آب ورودی به مخازن سدهای علویان در سال آبی جاری 32 درصد، سهند 19درصد، نهند 97 درصد، ستارخان 25 درصد، قلعه چای 68 درصد، کلقان 20 درصد، تاجیار 11 درصد، زنوز 45درصد، کردکندی سه درصد و ارسباران بیش از 2 هزار درصد بیشتر شده و تنها سدی که میزان ورودی آن منفی بوده سد آیدوغموش میانه بوده که 54 درصد در مقایسه با سال قبل کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه 2 سد مرزی ارس و خداآفرین در محدوده عملیاتی این منطقه وجود دارد، گفت: بارندگی های اخیر موجب بهبود وضعیت آبی در این 2 سد شده به طوری که حجم مخزن این 2 سد با 23 درصد افزایش به یک میلیارد و 531 میلیون و 400 هزار مترمکعب رسیده است.

غفارزاده افزود: حجم آب ورودی نیز با 12 درصد رشد، به سه میلیارد و 46 میلیون و 300 هزار مترمکعب رسیده و پرشدگی در این 2 سد مرزی بیش از میانگین سدهای داخلی استان و معادل 53 درصد است.

وی اضافه کرد: سد شهید کاظم‌نژاد بوکان نیز به عنوان تامین کننده آب تبریز، با 19 درصد افزایش در حجم آب ورودی، یک درصد افزایش حج مخزن و 84 درصد پرشدگی نسبت به سال گذشته مواجه است که متاثر از بارندگی های خوب در سال آبی جاری به ویژه ابتدای امسال است.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: هرچند بارندگی ها موجب بهبود وضعیت آب های سطحی شده اما وضعیت آب های زیرزمینی استان به دلیل برداشت های بیش از حد، وضعیت عکس دارند و همچنان در وضعیت منفی هستند.

غفارزاده با اشاره به اینکه مهم‌ترین منابع آبی زیرزمینی استان آبخوان های تبریز، شبستر - صوفیان و مرند هستند، گفت: آبخوان تبریز 771 کیلومتر مربع مساحت دارد که تراز آبی آن در 32 سال گذشته از زمان آغاز اندازه‌گیری، 343 سانتی متر پایین تر رفته و حجم آب آن نیز 66 میلیون مترمکعب کمتر شده، آبخوان شبستر - صوفیان نیز با 479 کیلومتر مربع مساحت، در 38 سال گذشته ترازش یکهزار و 699 سانتی متر و حجمش یکهزار و 87 میلیون متر مکعب کمتر شده است.

وی گفت: آبخوان مرند نیز با 503 کیلومتر مربع مساحت که در حال حاضر به محلی برای ویلاسازی تبدیل شده است به دلیل برداشت بیش از حد آب، در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد و 2 هزار و 81 سانتی متر از تراز آبی 42 سال پیش پایین رفته و 628 میلیون مترمکعب حجم آن کمتر شده است.

غفارزاده افزود: در سال آبی گذشته حجم آب های زیرزمینی استان نسبت به متوسط 40 ساله، 87.71 میلیون مترمکعب کاهش داشت که اگر چاره اندیشی نشود موجب افزایش فرونشست‌های زمین و بروز خطرات بعدی در استان خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار
  • آمار سفر‌های نوروز و عید فطر اعلام شد
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • تعمیر و نصب بیش از ۱۱ هزار تابلوی اخطاری و انتظامی در جاده های مازندران
  • افزایش ۱۵.۶۹ درصدی آمار تلقیح مصنوعی دام در آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ۱۵.۶۹ درصدی آمار تلقیح مصنوعی دام در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در طرح نوروزی خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۵.۶۹ درصدی تلقیح مصنوعی دام در آذربایجان شرقی
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی