Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- مقاله ای جدید در ژورنال Protein & Cell توسط محققان انیستیتوی سلول بنیادی در دانشگاه آکادمی علوم چین خبر از به دنیا آمدن موفقیت آمیز اولین کایمرای خوک-میمون می‌دهد. به بیان ساده کایمرا به موجودی گفته می شود که در ساختار ژنتیکی آن ردپایی از ژنتیک یک موجود دیگر نیز یافت شود که این کار توسط روش های پیشرفته ژنتیکی در آزمایشگاه بدست می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتیجه کار این تیم تحقیقاتی بخشی از تلاش مداوم محققان برای پیشرفت ژنتیکی حیواناتی است که بتوانند اعضای بدن انسان را رشد دهند، فرآیندی که شاید انقلابی در عرصه پیوند اعضای بدن انسان ایجاد کند. پیوند عضو نیازمند آزمایش های بسیار پیچیده است.   هر یک از ارگان ها و بافت های بدن انسان در بدن فرد دیگر بصورت بیگانه تلقی می شود و سیستم ایمنی را به مقابله و دفع عضو پیوندی بر می انگیزد. امروزه از ارگان ها و بافت هایی برای پیوند استفاده می شود که بیشترین تطابق ژنتیکی فرد دهنده و گیرنده بدست آمده باشد.     این پروژه ی تحقیقاتی یکی از صد‌ها پژوهشی است که در این باب صورت گرفته است. شاید در آینده ای نچندان دور دیگر هیچ یک از بیماران نیازمند عضو پیوندی در انتظار برای پیدا شدن یک بیمار مرگ مغزی و استفاده از ارگان ها و بافت های بدن وی برای پیوند نباشند و یک عضو پیوندی با مطابقت ژنتیکی بالا برای فرد گیرنده در آزمایشگاه تولید شود.
یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی اظهار داشت که پروسه ی انجام این کار توسط کشت سلول های بنیادییک نوع پریمات و تزریق موفق به بیش از ۴۰۰۰ سلول امبریونیک (جنینی) ۵ روزه خوک بواسطه تکنیک IVF صورت پذیرفته است.

مهاجرت سلول‌های میمون به قلب، کبد، طحال، ریه و پوست خوکچه ها در این آزمایش به تایید رسید. تعداد سلول هایی که در این آزمایش توانستند به ارگان های مختلف مهاجرت داشته باشند، بیشتر از تمام آزمایش‌های قبلی صورت گرفته بود. در این آزمایش ۱۰ خوکچه متولد شدند که در آن ها ترکیب ژنتیکی خوک و میمون قابل ردیابی بود. تمام این خوکچه ها توانستند تا مدت یک هفته زنده بمانند.
تحقیقاتی از این نوع می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ پزشکی ایجاد کنند، اما با موانع اخلاقی بسیار زیادی در سراسر جهان بر سر راه مواجه هستند.
Reference:
sciencealert
springer

منبع: فرارو

کلیدواژه: ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر روند عضوگیری و افزایش اعضا در صندوق فرهنگیان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین برزگری عصر شنبه در جمع اعضای شورای معاونان اداره کل و مدیران و رؤسای شهرستان‌ها و مناطق ۱۸ گانه استان گفت: مهمترین گام برای گسترش خدمات صندوق ذخیره فرهنگیان تغییر در روند عضوگیری و افزایش اعضا است.

وی ضمن تشکر از تعامل خوب مدیرکل آموزش و پرورش و کارگروه‌های استانی و مناطق و شهرستان‌ها پیرامون برنامه‌های سال جدید مهمترین مسئله در سال جدید را حفظ روند عضوگیری خواند و افزود: سازوکار لازم برای جذب نیروهای جدید الورود به صندوق ذخیره در نظر گرفته شده است.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان بوشهر در خصوص عضوگیری نیروهای جدید در برنامه سال جاری اظهار داشت: حق عضویت همکاران فرهنگی از ۱.۱۲ درصد به ۳ درصد تا ۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

وی گفت: ارتقا و کسب رضایت مندی اعضا و هدف گذاری‌های مربوط به بازاریابی فضای کسب و کار در حوزه‌های خرید تجهیزات از صنایع آموزشی، تجهیزات مدارس ایران، تحقق برنامه‌های مربوط به بیمه امید آسایش و نیز تحقق انتظارات و سیاست‌های ابلاغی سطوح بالاتر شد.

برزگری خواستار پیگیری این موضوعات مهم برای سود دهی بیشتر اعضا صندوق با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش و مدیران حوزه صندوق ذخیره فرهنگیان شد.

کد خبر 6083835

دیگر خبرها

  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • از این حیوان فقط دو نمونه در جهان باقی مانده
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • کریمی قدوسی : در صورت صدور اذن ، تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • اولین نبرد هوایی بین هواپیمای هوش مصنوعی و خلبان انسانی
  • لزوم تغییر روند عضوگیری و افزایش اعضا در صندوق فرهنگیان