Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار بین‌الملل- بیش از دو ماه است که مردم عراق در اعتراض به فساد مالی و شرایط وخیم اقتصادی و بیکاری و ضعف خدمات عمومی به خیابان ها آمدند و اعتراضات مردمی عراق را رقم زدند.

به گزارش افکارنیوز، خشونت های مشکوک و هدایت شده در این اعتراضات شدت یافت و آن را از ماهیت اصلی خود دور کرد و این اوضاع به هرج و مرج کشیده شدتا جایی که طی روزهای اخیر میدان الوثبة بغداد، شاهد اعدام هیثم علی اسماعیل نوجوان ۱۶ ساله عراقی بود!

هیثم علی اسماعیل کیست؟

هیثم اسماعیل  نوجوان 16ساله عراقی در پی در گیری با معترضان مسلح دراطراف خانه خود سلاخی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از رسانه‌ها نوشتند که هیثم ۴ نفر از معترضان را کشته است اما طبق بیانیه رسمی فرماندهی نیروهای مسلح وی تیرهوایی شلیک کرده است و کسی را به قتل نرساند.

برخی از منابع نقل کردند که وی پس از مصرف مواد مخدر به معترضان حمله کرده است و بعد از درگیری  لفظی و فیزیکی معترضان به منزل هیثم هجوم برده و پس از ضرب و شتم او را  به شکل فجیعی با چاقو به قتل رساندند و پس از قتل جسد وی را در میدان الوثبة بغداد از یک تیر چراغ راهنمایی و رانندگی به دار آویختند. 

 مادر هیثم علی اسماعیل در مکانی که پسرش ذبح شد

نکته عجیب اینکه منزل این نوجوان عراقی نیز توسط تظاهرات‌کنندگان در مقابل چشمان ماموران امنیتی به آتش کشیده می شود و صدها زن و مرد عراقی شاهد تمام این اتفاقات بودند و بسیاری از آنها از این صحنه های فیلمبرداری کرده و با آن سلفی انداختند!

واکنش‌ها به قتل فجیع نوجوان عراقی در میدان الوثبه بغداد

هیئت سازمان ملل در عراق (یونامی) با صدور بیانیه‌ای حادثه قتل و به دار آویخته شدن نوجوانی در میدان الوثبه بغداد را به شدت محکوم کرد.

سفارت آمریکا در بغداد نیز در بیانیه‌ای قتل نوجوان عراقی در میدان الوثبه را اتفاقی "هولناک" خواند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق در بیانیه‌ای نسبت به حادثه قتل و به دار آویخته شدن نوجوانی در میدان الوثبه بغداد واکنش نشان داد.

مرکز اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی تحقیقات ویژه پرونده‌های مربوط به امنیت ملی، تحقیقات درباره جنایت قتل یک جوان در میدان الوثبه بغداد را آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: علیه تمام کسانی که در ارتکاب این جنایت شنیع مشارکت داشته‌اند، احکام بازداشت صادر خواهد شد.

صالح محمد العراقی از افراد نزدیک به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق هم در توئیتی تهدید کرد، اگر ظرف ۴۸ ساعت تروریست‌هایی که این جنایت را مرتکب شده‌اند، تحویل دستگاه قضایی داده نشوند، نیروهای موسوم به کلاه آبی‌ها  از میدان التحریر عقب نشینی خواهند کرد.

عبدالکریم خلف سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق هم اعلام کرد "هیثم علی اسماعیل" نوجوان مقتول بر خلاف شایعات حتی یک گلوله هم به سمت معترضان شلیک نکرده بود و با قاتلان وی به شدت برخورد خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون وقت آن رسیده که دولت حاکمیت خود را در میدان‌های اعتراضات اعمال کند.

سرتیپ خالد محنا، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: وزارت کشور اطلاعات کاملی را درباره عوامل حادثه الوثبه جمع آوری کرده و به دستگاه قضایی تحویل داده است.

سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق به دنبال حادثه میدان الوثبه بغداد خواستار شناسایی "نفوذی‌ها" در تظاهرات این کشور و محدود کردن این تظاهرات در مکان‌های مشخص شد.

شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل حق عراق  نیز طی پستی در اعتراض به این حادثه دلخراش نوشت: هرج و مرج، بی‌قانونی، ضعف نیروهای امنیتی، انتشار سلاح و شبه‌نظامیان کثیف تاکی؟

دستگیری پنج نفر در ارتباط با قتل فجیع نوجوان عراقی

«خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه ای روز یکشنبه گفت که نیروهای امنیتی پنج متهم مرتبط با حادثه روز پنجشنبه گذشته در میدان الوثبه را دستگیر کرده اند.

وی توضیحات بیشتری پیرامون افراد دستگیر شده نداده اما یک ویدئو از یکی از بازداشت شدگان در شبکه های اجتماعی منتشر شده که به دست داشتن خود و چند نفر دیگر در این حادثه اعتراف کرده است.

 بیشتر بخوانید

اولین تصویر از سنگ مزار نوجوانی که وسط بغداد زجرکُشش کردند

 برخی عوامل در عراق سعی در وابسته نشان دادن این نوجوان عراقی به شاخه‌های مقاومت دارند اما طبق گفته شاهدان دلیل درگیری این نوجوان با معترضان عراقی آتش زدن لاستیک و اقداماتی از این قبیل در مجاورت منزل هیثم بوده است.

نکته عجیب این جنایت سکوت نیروهای امنیتی عراق است که در برابر این اتفاق و اتفاقاتی مشابه آن اقدامی صورت نمی‌دهند و قتل این نوجوان عراقی٬ اولین و آخرین جنایتی نبود که در روند اعتراضات عراق در این کشور اتفاق می‌افتد.

بسیاری از قربانیان تظاهرات عراق به دلیل اینکه صحنه قتل آن ها مقابل دوربین ثبت نشد گمنام ماندند. در هفته های اخیر ده‌ها تن از رهبران و عناصر برجسته نیروهای مردمی حشد الشعبی نیز به صورت مشکوک ترور شده اند. 

اعتراضات مردمی عراق در بغداد و دیگر شهر های عراق از اول اکتبر  مصادف با نهم مهرماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و این اعتراض ها تاکنون افزون بر کشته شدن صدها نفر، با حمله معترضان به مراکز عمومی و اداری خسارت های هنگفتی به عراق تحمیل کرده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نوجوان عراقی اعتراضات مردمی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت مجاهدانه مردم فلسطین روی دیوارنگاره میدان انقلاب

عکس صحنه‌پردازی‌شده «وارثین» که مجاهدت و فداکاری مردم مظلوم فلسطین را با حال و هوایی متفاوت روایت می‌کند در آستانه روز جهانی قدس بر دیوارنگاره میدان انقلاب نقش بست.

عکس صحنه‌پردازی‌شده «وارثین» در بزرگداشت مقاومت ملت مظلوم فلسطین در طوفان الاقصی و با همکاری ده‌ها هنرمند تهیه شده است. این عکس با زبانی بین‌المللی مقاومت مجاهدانه مردم فلسطین را به مجاهدت‌های پیامبران الهی پیوند می‌زند و روایتی متفاوت از این مقاومت عظیم ارائه می‌کند.

عکس صحنه‌پردازی‌شده «وارثین» به کارگردانی سیداحسان باقری و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی تهیه شده است.

گفتنی است، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این عکس صحنه‌پردازی‌شده روز جمعه هفدهم فروردین‌ماه و همزمان با راهپیمایی بزرگ روز قدس، در تهران رونمایی و بر بزرگترین دیوارنگاره کشور در میدان انقلاب اسلامی در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد
  • بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات
  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟
  • مقاومت مجاهدانه مردم فلسطین روی دیوارنگاره میدان انقلاب