Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@03:19:24 GMT

مدیر مسئول کیهان به دادسرا رفت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۱۳۶۱

صراط:

مدیر مسئول کیهان برای تفهیم اتهام درباره شکایت‌های جدید از روزنامه به شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه رفت.

به گزارش عصرایران شریعتمداری تاکنون درباره ۱۴شکایت از مجموع ۳۰ شکایت علیه کیهان که در دادسرای رسانه مطرح است تفهیم اتهام شده و این روند برای ۱۶ شکایت دیگر در جریان است. بیشترین تعداد شکایت‌ها از سوی نهاد ریاست جمهوری و برخی وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی به دادگاه ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت نفت، وزارت ارشاد، وزارت علوم، شورای عالی امنیت ملی و... از جمله شاکیان کیهان هستند. انتقاد کیهان به برخی از اقدامات دولت و اظهارات رئیس‌جمهور، اعتراض به برباد رفتن ۱۸ میلیارد از بیت‌المال در ماجرای تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی، گزارش کیهان درباره دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی، انتقاد به قرارداد گازی کرسنت و خسارت‌های آن، اعلام بی‌خاصیت بودن مصوبه مجلس در برابر نقض برجام و... موضوع تعدادی از شکایت‌های مطرح شده علیه کیهان است.

شورای عالی امنیت ملی نیز دو تیتر روزنامه کیهان درباره حمله موشکی انصارالله یمن به عربستان را مغایر امنیت ملی دانسته و علیه آن در دادگاه طرح شکایت کرده است. گفتنی است بعد از حمله موشکی انصارالله به ریاض، کیهان تیتر زده بود «شلیک موشک انصارالله به یمن، هدف بعدی دوبی» و...

از نکات عبرت‌آموز، شکایت یک خانم هنرپیشه از کیهان است که چرا به همکاری او با یک خواننده لس‌آنجلسی برای تبلیغ یک آمپول کشنده انتقاد کرده است و در خور توجه آنکه ایشان هم‌اکنون در یک شبکه تلویزیونی وابسته به آل‌سعود در کنار یکی از خوانندگان بدنام لس‌آنجلسی برنامه اجرا می‌کند.

کیهان در نظر دارد بعد از تشکیل دادگاه و رسیدگی به شکایات یاد شده، متن کامل شکوائیه شاکیان و دفاعیه مدیر مسئول کیهان را در قالب یک کتاب به چاپ برساند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کیهان شریعتمداری دادسرا صراط اتهام دادسرای رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از دادگاه شکایت مایلی‌کهن از امیر قلعه‌نویی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس در این جلسه نادر فریادشیران، نعیم احمدی و یکی از دوستان مایلی‌کهن نیز او را همراهی کردند که ناصر ارضی، وکیل قلعه‌نویی با توجه به سمت نداشتن آنها به حضورشان در جلسه ایراد گرفت که این ایراد نیز با نظر قاضی پرونده پذیرفته شده و آنها از جلسه خارج شدند.
مایلی‌کهن که بدون وکیل در دادگاه حاضر شده بود، در این جلسه ضمن بیان برخی مطالب خارج از موضوع پرونده، اظهاراتش در یک برنامه تلویزیونی و یک برنامه فضای مجازی علیه قلعه‌نویی را تایید کرد.
این در شرایطی است که قاضی ابتدا از وکیل سرمربی تیم ملی خواسته بود در صورت امکان با سرمربی پیشین این تیم تعامل کند که این وکیل اعلام کرد موکلش اختیار صلح، سازش و رضایت با مدعی‌علیه را نداده است.
قلعه‌نویی جدا از مایلی کهن از مجری برنامه فضای مجازی نیز شکایت کرده بود که به اتهام توهین و نشر اکاذیب، شعبه ۱۶ دادسرای فرهنگ و رسانه، برای مایلی‌کهن قرار مجرمیت و کیفرخواست و برای این مجری قرار منع تعقیب و برائت صادر کرد.
در ادامه وکیل قلعه‌نویی به قرار منع تعقیب این مجری اعتراض کرده و پرونده از دادسرا به دادگاه ارسال شد که دادگاه نیز قرارهای صادره را تایید کرد.
امروز هم جلسه رسیدگی به اتهام توهین و نشر اکاذیب برگزار شد که مایلی‌کهن هم پس از قرائت متن شکواییه، اظهاراتش را تایید کرد.
قرار است در روزهای آتی رای پرونده اعلام شود.

کد خبر 844724 برچسب‌ها محمد مایلی‌ کهن دادگاه ویژه ورزشی امیر قلعه‌ نویی

دیگر خبرها

  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!
  • صحبت‌های مایلی‌کهن پس از دادگاه شکایت قلعه‌نویی
  • جزئیاتی از دادگاه شکایت مایلی‌کهن از امیر قلعه‌نویی
  • دادگاه شکایت مایلی کهن از قلعه نویی برگزار شد
  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر قلعه‌نویی
  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر شکایت قلعه نویی
  • رسیدگی به دو پرونده در اولین جلسه سال جدید دادگاه مطبوعات
  • بررسی پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی در دادگاه مطبوعات
  • ژنرال مایلی‌کهن را روانه زندان می‌کند؟