Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:03:06 GMT

ادامه خشکسالی در منطقه تا سال ٢٠۶٠

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۱۳۶۴

ادامه خشکسالی در منطقه تا سال ٢٠۶٠

سحر تاجبخش روز دوشنبه در چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته افزود: اما اگر انتشار گازهای گلخانه‌ای افزایش یابد، شدت خشکسالی در منطقه بیشتر خواهد شد.  
وی اظهارداشت : ١١ سال است که در منطقه خود با خشکسالی مواجه هستیم، بنابراین یک یا دو سال بارندگی مشکل خشکسالی را کم نمی‌کند و نمی‌توان گفت که وارد ترسالی شده‌ایم زیرا در این سال‌ها فشار زیادی به آب‌های زیرزمینی آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین با دو سال بارندگی جبران نمی‌شود، در واقع در زمینه آب‌های زیر زمینی ١٠ سال عقب هستیم.  
تاجبخش ادامه داد: اگر هم بگوییم که امسال بارندگی‌ها نرمال بوده اما باز هم کمبودها جبران نشده است چون عقب ماندگی در این زمینه بسیار زیاد است.  
وی در ادامه درباره آلودگی هوا گفت: آلودگی و کیفیت هوا ربطی به تغییر اقلیم ندارد بلکه به انتشار گازهای گلخانه‌ای برمی‌گردد، شرایط آب و هوایی فقط موجب تقویت، تضعیف و یا تثبیت شرایط می‌شود.  
رییس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در شرایط طبیعی بهترین و مهمترین عاملی که می‌تواند آلودگی‌ها را از بین ببرد وزش باد است که معمولا این شرایط را در زمستان نداریم و معمولا در بهار شاهد وزش باد خوبی هستیم که این هم روندی طبیعی است.  
وی درباره بوی بد تهران گفت: منشأ یابی آن به سازمان هواشناسی مربوط نمی‌شود اما با توجه به توانایی سازمان در شناسایی جهت وزش باد، به استاندار تهران پیشنهاد دادیم که در این زمینه به آن‌ها کمک کنیم.  
 

تحریم مسأله مهمی در هواشناسی است
تاجبخش گفت: مسأله مهمی که امروز در هواشناسی با آن مواجه هستیم، تحریم است. بنابراین تلاش می‌کنیم تا با استفاده از دانش فنی داخلی و پتانسیل موجود در کشور و با رعایت ضرورت استانداردهای بین‌المللی نیازمندی‌های تجهیزاتی خود را تامین کنیم.  
 
سازمان هواشناسی مرجع رسمی پیش بینی 
رییس سازمان هواشناسی درباره موازی کاری برخی دستگاه‌ها در زمینه هواشناسی گفت: بر اساس نامه رییس سازمان مدیریت بحران، سازمان هواشناسی تنها مرجع رسمی اعلام پیش بینی هوا است و اینکه اگر نهادی بخواهد موازی کاری کند به خودش برمی‌گردد.  
وی تاکید کرد: اما بر اساس قانون مصوب مدیریت بحران پایش، تولید داده و پیش بینی وظیفه سازمان هواشناسی است و آن‌ها مسوولیتی برای پاسخگویی ندارند.

ادامه دارد

برچسب‌ها هواشناسی تحریم خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی تحریم خشکسالی هواشناسی تحریم خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان و باغداران

افزایش رطوبت از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت، ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان، روشن‌کردن آتش و ایجاد مه‌دود، سم‌پاشی نکردن شیمیایی از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند از سرمازدگی‌جلوگیری کند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بعد از ظهر جمعه هوای سرد در بسیاری از استان‌های مرکزی حاکم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ / هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان و باغداران
  • ثبت هوای پاک در ۴ منطقه تهران
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • بارش پراکنده در شرق کشور ادامه دارد/ شهر‌های شمالی گرم می‌شود
  • وزش باد شدید تا فردا شب در قم ادامه دارد
  • سامانه جدید بارشی چهارشنبه به خراسان شمالی می‌رسد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان
  • وزش باد شدید تا فردا شب در قم ادامه دارد 
  • پیش‌بینی هواشناسی