Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،احسان صلاحی معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت صنایع استان، گفت : کرمانشاه در حال حاضر یک‌هزار و ۲۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی دارد که در استان در حال فعالیت هستند.

او گفت : این تعداد واحد صنعتی استان با سرمایه‌گذاری اسمی ۴ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان و اشتغال اسمی ۳۲ هزار و ۲۶ نفر، فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اشاره‌ای به جایگاه استان در کشور از لحاظ تعداد واحد‌های صنعتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال داشت و افزود: استان کرمانشاه از لحاظ تعداد واحد صنعتی در جایگاه بیست و دوم، از نظر میزان سرمایه‌گذاری در جایگاه بیست و یکم و از لحاظ اشتغال اسمی پروانه‌های بهره‌برداری، جایگاه هیجدهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

او گفت: استان کرمانشاه از نظر درصدی در هر سه مورد (تعداد واحد‌های صنعتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال)، ۱.۴ درصد از سهم کشور را دارد.

صلاحی به محصولات عمده تولیدی استان اشاره و گفت: پتروشیمی، خودرو و قطعات خودرو، تیرآهن و نبشی، نخ تایر، کابل فشار قوی، رب گوجه فرنگی، فرش ماشینی، انواع لبنیات، کاشی و سرامیک، سیمان، انواع چینی‌آلات بهداشتی، روغن خوراکی و قند از چغندر قند از جمله محصولات عمده‌ای هستند که از صنایع استان تولید می‌شود.

او گریزی هم به وضعیت صنایع تبدیلی استان داشت و گفت: در تلاشیم تا بیش از این در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

این مسؤول در خصوص صنایع تبدیلی به فعالیت استان در زمینه تولید رب گوجه فرنگی، روغن خوراکی و واحد‌های لبنیاتی اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه یکی از قطب‌های تولید رب گوجه فرنگی است که در این راستا یکی از شرکت‌های مطرح در خاورمیانه را داریم و کارخانه‌ای دیگر نیز در زمینه رب گوجه فرنگی در دست اقدام داریم که ان‌شاءالله سال آینده گوجه را از کشاورزان خریداری می‌کند و یک کارخانه دیگر نیز با پیشرفت فیریکی ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز در دست اجرا داریم.

او کرمانشاه را به عنوان یکی از عمده‌ترین استان‌های تولیدکنندگان روغن خوراکی در سطح کشور معرفی کرد و گفت: علاوه بر این واحد‌های لبنیاتی بسیار خوبی نیز داریم که در زمینه صادرات به کشور‌های همسایه نیز فعالیت می‌کنند.

صلاحی، ۳۵۹ مورد از صنایع تبدیلی را در حوزه کشاورزی تعریف کرد و افزود: در حال حاضر عمده صنایع تبدیلی به وزارت جهاد کشاورزی انتقال داده شده است تا با توجه به برنامه‌هایی که در زمینه کشت دارند، بهترین برنامه‌ریزی را در زمینه صنایع تبدیلی داشته باشند.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درخصوص چگونگی پیگیری مشکلات واحد‌های صنعتی، گفت: اکثر واحد‌های صنعتی استان با مشکلاتی مواجه هستند در این راستا مشکلات آن‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم، عمده‌ترین مشکلات در حوزه‌های بانک‌ها، تامین اجتماعی، مالیات و مطالباتی که از برخی از دستگاه‌های دولتی دارند، گریبانگیر صنایع استان است.

او افزود: در این راستا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و گا‌ها معاون امور اقتصادی استاندار برگزار می‌شود که سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان دبیر این کارگروه بحث اجرای شدن مصوبات کارگروه را بررسی می‌کند.

صلاحی در خصوص فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از ابتدای سال تاکنون، گفت: امسال ۹۲ جلسه برگزار شده که یک‌هزار و ۱۵۰ مصوبه برای واحد‌های تولیدی استان صادر شده که خوشبختانه ۶۸ درصد مصوبات نیز اجرایی شده است.

او در توضیح فعالیت این کارگروه، افزود: واحد‌های که مشکل دارند به سازمان صمت معرفی می‌شوند یک بررسی کارشناسی انجام می‌شود برای اینکه تشخیص داده شود که آیا این درخواست لازم است در کارگروه مطرح شود یا نه؛ پس از آن دستگاه اجرایی مربوطه که واحد صنعتی با آن مشکل دارد برای شرکت در کارگروه دعوت و مشکل بررسی و راه‌حل ارائه می‌شود.

این مسؤول در رابطه با کمک‌های فنی و اعتباری یا همان تسهیلات یارانه‌ای به واحد‌های صنعتی استان گفت: دولت مبلغی در حدود ۴۵ میلیارد تومان در این راستا به استان اختصاص داده که در قالب آن بانک‌ها تسهیلاتی را از منابع همین اعتبار به واحد‌های صنعتی با درصد سود کمتر پرداخت می‌کنند.

او این کاهش سود تسهیلات را برای سرمایه در گردش تا پنج درصد و برای سرمایه‌های ثابت تا ۹ درصد اعلام کرد.

صلاحی افزود: بابت همین کمک‌های فنی و اعتباری تاکنون ۱۰۰ مورد با رقم ۲۸۸ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی داشته‌ایم و در حال حاضر نیز ۱۹۰ مورد با رقم ۴۸۸ میلیارد تومان در سیستم بانکی در دست بررسی است.

او گفت: علاوه بر تسهیلات یارانه‌ای، طبق بند الف تبصره ۱۸ سهمی برای صنایع استان در نظر گرفته شده که در حال پرداخت است همچنین بحث رونق تولید را داریم که از محل منابع داخلی، بانک‌ها تسهیلاتی به واحد‌های صنعتی پرداخت می‌کنند.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص مزیت وام رونق تولید، افزود: سود آن ۱۸ درصدی است، با این مزیت که اگر واحد صنعتی چک برگشتی داشته باشد در قالب طرح رونق تولید این تسهیلات را دریافت می‌کند.

او در توضیح اقدامات صورت گرفته برای جذب سرمایه‌گذار، گفت: بهترین کار برای جذب سرمایه‌گذار «تسهیل در فضای کسب و کار» است که در این راستا بحث واگذاری زمین به سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در زمینه تولید فعالیت کنند در شهرک‌های صنعتی استان به صورت اقساطی را داریم، بحث معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران شهرستان‌های محروم و مرزی را داریم و همچنین تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری، طرح یارانه دستمزد و... را داریم، خلاصه در تلاشیم تا سرمایه‌گذار را به هر نحوی شده برای سرمایه‌گذاری در استان، جذب کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت معدن تجارت بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مهدی ایلانلو، معاون شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: استقبال برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی در قم طی سال اخیر موجب رشد فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه شده‌ است.

وی گفت: به دنبال این رشد سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت‌های تولیدی در قم، شاهد افزایش فرصت‌های شغلی در این بخش هستیم که موقعیت مناسبی را برای افراد جویای کار فراهم کرده است.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: در همین راستا بستری برای مهارت آموزی به نیرو‌های کار فعال در واحد‌های تولیدی استان فراهم شده‌ است.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده است.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان