Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی به روانشناسی ترور اشاره کرد و گفت: واژه ترور مربوط به پیدایش داعش نیست ولی پس از پیدایش داعش واژه «ترور» گویا معنای تازه ای پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احسانه احمدی گلسفیدی» امروز(دوشنبه 25 آذر) در نخستین هم اندیشی علمی جهان عاری از تروریسم در استان گلستان اظهار کرد: تروریستی و درک انگیزه آن بسیار حائز اهمیت است و بر اساس سلسله مراتب می توانیم به ترتیب قاعده هرم ریشه های تروریست را به نیازهای فیزیولوژیکی، نیاز به ایمنی، نیاز به تعلق داشتن، نیاز به احترام و نیاز به خودشکوفایی تقسیم بندی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدرس گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان ادامه داد: ضروری ترین و اصلی ترین نیاز انسان از بدو تولد نیاز به آب، غذا، هوا و جنس مخالف است و برای بقای بشر وجود و ارضای این نیازها الزامی به شمار می رود.

 

احمدی متذکر شد: باید بیاندیشیم که ارتباط کمبود این نیاز با تروریست چه می تواند باشد؟ و آیا تروبیست نشات گرفته از ارضا نشدن این نیازها است؟.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه مد نظر ماست نتیجه روانی تروریست یعنی ترس است و این ترس امروز به اندازه ای فراگیر شده که برای آن نمی توان حد و مرز جغرافیایی تعریف کرد.

 

مدرس گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان متذکر شد: هدف ترور همانگونه که از خود واژه نیز پیدا است عبارت است از هراس انگیزی و اشاعه ترس در میان مردم، برای رسیدن به این منظور تروریست ها جمعیت غیر نظامی را انتخاب می کنند و انتخاب این اهداف به صورت تصادفی باعث ایجاد اضطراب در میان مردم خواهد شد.

 

احمدی متذکر شد: پیام ترور مشخص است و تروریست می خواهد با این اقدام خود بیان کند که هر کسی در هر کجا و هر زمانی ممکن است مورد هدف حمله تروریستی قرار گیرد و این چیزی است که اضطراب حاصل از اقدامات تروریستی را مضاعف می کند.

 

وی یادآور شد: روانشناسی ترورییسم موضوعی است که در سال های پس از ظهور داعش بیشتر مطرح شد، واژه ترور مربوط به پیدایش داعش نیست ولی پس از پیدایش داعش واژه ترور گویا معنای تازه ای پیدا کرد.

 

مدرس گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان خاطرنشان کرد: علل هایی همچون نقش اختلال شخصیت، اختلال در نحوه تفکر، ارضا نشدن نیازهای زیستی و روانشناختی از دلایلی است که افرادی به ترور و خشونت دست می زنند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر کانون های مساجد طرح ملی فهما اردبیل فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز حمله تروریستی گروه های تروریستی تروریست های داعش روانشناسی تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است

بزرگان و علمای «ننگرهار» در شرق افغانستان اعلام کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در این کشور، فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از حکومت طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است.

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شودگزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته است

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد، علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود: «امارت اسلامی، گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • فرزند زنده‌جانl درباره مهران پوپل، پدیده تازه شعر افغانستان
  • انتفاضه؛ واژه‌ای ترسناک برای صهیونیست‌ها +فیلم
  • انتفاضه؛ واژه‌ای ترسناک برای صهیونیست‌ها + فیلم
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • خبر تازه وزیر کار درباره ادامه‌ طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟