Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره میزان کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون گفت: در این بازه زمانی ۷۰۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که این میزان نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۷ درصدی مواجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسکندر مؤمنی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران با انتقاد از مدت زمان کوتاه نگهداری معتادان در مراکز نگهداری و کمپ‌ها گفت: درحال حاضر معتادان بین ۳ تا ۶ ماه در مراکز درمان می‌مانند و این زمان قطعا نمی‌تواند منجر به پاکسازی کامل آنها شود؛ کارشناسان معتقدند که معتادان باید حداقل به مدت دو سال در مراکز باشند تا علاوه بر سم زدایی، مهارت‌های مختلف را نیز فرا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور درباره میزان کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون گفت: در این بازه زمانی ۷۰۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که این میزان از کشفیات نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۷ درصدی مواجه است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۷۵ درصد کشفیات در استان‌های شرق کشور رخ داده است و در این مدت ضربه‌های سنگینی به بنیان اقتصادی باندها وارد شده است و نسبت به سال گذشته در حوزه مصادره اموال قاچاقچیان با رشد ۳۸ درصدی مواجه بودیم.

مؤمنی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تلفات اشرار ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و شهدای خودی نیز ۸۲ درصد کاهش پیدا کرد. این آمار و ارقام نشان‌دهنده این است که اقدامات موثر واقع شده است. از طرفی کشفیات وزارت اطلاعات ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش کشفیات شیشه در کشور خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات موجود، با ورود پیش‌سازها به افغانستان در عرض دو سال گذشته ایجاد آشپزخانه‌ها در این کشور افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر تولید این ماده در افغانستان به تولید انبوه رسیده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشکر از اقدامات وزارت اطلاعات در حوزه کشفیات مواد مخدر گفت: امیدواریم با همکاری همه نهادها در حوزه مواد مخدر به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/۴۱۱۰

منبع: آنا

کلیدواژه: شیشه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است که به نسبت سال قبل بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

دکتر جواد شمسایی در گفتگو ایفدانا، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD تصریح کرد: ضمن اینکه میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته، مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج