Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@20:25:38 GMT

تولید بوئینگ مکس ۷۳۷ متوقف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۱۶۲۵

تولید بوئینگ مکس ۷۳۷ متوقف می‌شود

مدیرعامل بوئینگ گفت معلق کردن تولید مکس ۷۳۷ مقرون به صرفه تر از کاهش مجدد تولید آن است. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان بی سی، در بحبوحه ادامه بی ثباتی در مورد بازگشت هواپیمای مکس 737 به آسمان، شرکت بوئینگ به زودی تصمیم خود را در مورد کاهش تولید این هواپیما یا توقف آن اعلام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این شرکت بارها به سرمایه‌گذارانش هشدار داده احتمال کاهش مجدد یا توقف موقت تولید این هواپیما در صورت طولانی تر شدن ممنوعیت پرواز آن وجود دارد. دنیس مولنبرگ، مدیرعامل بوئینگ گفت معلق کردن تولید مکس 737 مقرون به صرفه تر از کاهش مجدد تولید آن است.

 بوئینگ در ماه آوریل پس از دو سقوط مرگبار پرفروش ترین هواپیمای خود طی پنج ماه، تولید مکس 737 را 20 درصد کاهش داد و از 52 هواپیما در ماه به 42 هواپیما رساند. ناظران سراسر جهان این هواپیما را زمین گیر کردند.

 بوئینگ هفته گذشته اعلام کرد به نظر نمی‌رسد ناظران جهانی مجوز پرواز دوباره این هواپیما را تا پایان سال صادر کنند. کاهش بیشتر تولید این هواپیما یا توقف تولید آن فشار بیشتری بر بوئینگ می آورد. این هواپیماسازی همین حالا هم با صورتحساب های فزاینده ناشی از زمین گیر شدن مکس دست و پنجه نرم می کند.

 زمین گیر شدن طولانی‌مدت مکس737 این شرکت را مجبور کرده در تصمیم خود برای افزایش تولید در سال آینده تجدید نظر کند. سهام بوئینگ حدود 20 درصد از زمان دومین تصادف آن در ماه مارس سقوط کرده ولی در سال جاری میلادی تا حالا 6 درصد افزایش داشته است.

 سخنگوی بویینگ زمان مشخصی برای بازگشت این هواپیمای بوئینگ ذکر نکرد ولی گفت بررسی ها ادامه دارد.

 زمان بازگشت مکس 737 بارها تغییر کرده و باعث عدم اطمینان خطوط هوایی مثل امریکن شده است. این خط هوایی هفته گذشته هواپیما های مکس737 را از جدول پرواز خود را تا اوایل آوریل بیرون کشید .این بدان معناست که این خط هوایی انتظار دارد زمین گیر شدن مکس بیش از یک سال طول بکشد. زمین گیر شدن این هواپیما هزینه هایی برای خطوط هوایی مثل امریکن، ساوث وست و یونایتد دارد و صدها میلیارد دلار از درآمد آنها را کم میکند.

کره جنوبی 9 بوئینگ 737 را به دلیل شکاف در بدنه زمینگیر کردزیان چندین میلیارد دلاری بوئینگ از حادثه سقوط جت های مکس

 انتهای پیام/45

R7586/P/S7,78,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در آئین تجلیل از فعالان ورزشی حوزه محیط زیست که در نمایشگاه سلامت شهر بوستان لاله برگزار شد با تبریک روز و هفته ملی زمین پاک و هفته سلامت با اشاره به اینکه در کنار حفظ محیط زیست نیازمند توجه عمومی هستیم بیان داشت: مشارکت مردم برای نجات زمین از پلاستیک را مدنظر قرار دادیم و با این شعار به دنبال این بودیم که مردم را در این مسیر مشارکت دهیم.

وی اضافه کرد: پلاستیک ۴۰۰ سال طول می‌کشد که در زمین تجزیه شود و هریک مترمربع از خاک ۱۰۰ سال طول می‌کشد که تولید شود و این سخت است که خاک حاصلخیز و زمین حفاظت شده با پلاستیک آلوده شود.

حسینی با بیان اینکه علاوه بر روند طولانی تجزیه پلاستیک در طبیعت، این تجزیه برای خاک و زمین نیز عوارض جبران ناپذیری در پی دارد، گفت: میکروپلاست‌ها در طبیعت باقی می‌مانند. جانوران نیز از این میکرو پلاست‌ها استفاده کرده و ما نیز از همین جانورانی که چنین موادی را در تغذیه خود داشته‌اند استفاده می‌کنیم. این موضوع سلامت انسان را تهدید می‌کند و عامل مهمی در به خطر افتادن سلامت بدن افراد است.

مدیرکل توسعه پایدار و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه هفته سلامت فرصت مغتنمی است که به سلامت جسم و در کنار آن روان توجه شود، اظهار داشت: یافته‌های علمی نشان می‌دهد میکرو پلاستیک‌ها ارتباط مستقیم در ابتلای افراد به سرطان دارد. کاهش استفاده از پلاستیک و انتشار میکرو پلاستیک‌ها در طبیعت هم به حفظ محیط زیست وهم به سلامت عمومی جامعه کمک می‌کند و امیدواریم این با کاهش استفاده از محصولات پلاستیکی بتوانیم جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی مجلس قوانینی را برای کاهش و جلوگیری از استفاده این نوع محصول به تصویب رسانده است، ادامه داد: استفاده کمتر از پلاستیک‌هایی که زیست تخریب‌پذیر نیستند. در سال ۱۴۰۲ تدوین استانداردی برای تعیین این نوع کیسه‌ها در دستورکار قرار گرفته است و از این پس تنها پلاستیک‌هایی که نشان استاندارد زیست تخریب‌پذیر داشته باشند در زمره محصولاتی قرار خواهند گرفت که امکان استفاده از آن باید بیشتر از گذشته در مراکز فروشگاهی و اصناف استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه علاوه بر تهدید پلاستیک برای طبیعت و زمین، توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت چالش‌های و خطرات دیگری را برای زمین ایجاد کرده است توضیح داد: ته سیگار چالش جدید حوزه سلامت و محیط زیست است. ته سیگارها دارای انبوهی از سمی‌ترین فلزات سنگین به نام آرسنیک است که تمام حاصلخیزی و قدرت رشد زمین را از بین می‌برد. یکی از دلایل خشک شدن بسیاری از درختان در معابر عمومی است که ناشی از ته سیگارها به خاک و درختان منتقل می‌شود.

وی گفت: ۶۰ درصد از آلایندگی زمین مربوط به مواد شیمیایی و فلزات سنگین ناشی از آرسنیک است و به این دلیل ضرورت دارد با مشارکت مردم تلاش کنیم تا علاوه بر کاهش مصرف پلاستیک به موضوع فیلترهای سیگار و خودداری از رها کردن آن در فضای عمومی توجه بیشتری کنیم.

کد خبر 6087931

دیگر خبرها

  • فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه (فیلم)
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • ببینید | دلهره بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • (ویدئو) فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید